مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

راهنمای خرید هاب یو اس بی

خرید هاب یو اس بی

هر چه جلوتر می‌رویم، روزبه‌روز به تعداد لوازم جانبی و دستگاه‌هایی که از پورت USB استفاده می‌کنند افزوده می‌شود. تعداد پورت‌های USB موجود در برخی از کامپیوترها و لپ تاپ ها به اندازه‌ای نیست که نیاز کاربران را تامین کند. از آنجایی که درگاه USB یکی از راه‌های مطمئن اتصال دستگاه‌های دیجیتال به کامپیوتر و لپ تاپ محسوب می‌شود و اینکه تعداد پورت‌های این دستگاه‌ها معمولا در کامپیوتر محدود است، بخی افراد اقدام خرید هاب یو اس بی می کنند.

هنگام خرید هاب یو اس بی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

تعداد پورت‌ها

فرض کنید در استفاده از صفحه کلید و تاچ‌پد لپ‌تاپ راحت نیستید و قصد دارید از ماوس و کیبورد یو اس بی به صورت جداگانه استفاده کنید. در این شرایط شاید به فکر بیفتید که یک هاب یو اس بی با دو پورت تهیه کنید. اما بهتر است کمی بیشتر فکر کنید! آیا از حافظه‌های فلش در لپ‌تاپ خود استفاده نمی‌کنید؟ مطمئناً پاسخ بسیاری از شما منفی است؛ پس باید فکری برای این وسیله جانبی هم بکنید تا هر بار مجبور نباشید ماوس یا کیبورد خود را قطع کرده و حافظه فلش را وصل کنید. بنابراین قبل از خرید هاب یو اس بی بهتر است به خوبی فکر کرده و حداکثر تعداد وسایل جانبی را که ممکن است به صورت همزمان مورد استفاده قرار دهید، مشخص کنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش تمیز کردن موس و کیبورد کثیف به روش اصولی

توان خروجی هاب

حتما می دانید که در حالت کلی دو نوع هاب در بازار وجود دارد. یک نوع که به صورت ساده طراحی شده و تنها یک پورت را به چند پروت تقسیم می‌کند و انواع دیگری که دارای یک آداپتور برای اتصال به برق هستند. هر یک از پورت‌های یو اس بی رایانه یا لپ‌تاپ توان مشخصی داشته و تا حد معینی قادر به انتقال جریان برق است. حال اگر چند وسیله مختلف را به یک پورت یو اس بی وصل کنید، این جریان بین آن‌ها تقسیم خواهد شد. این توان و جریان خروجی معمولاً بر واحد میلی آمپر بوده و بر روی هاب یو اس بی نیز درج می‌شود. بنابراین اگر بر روی یک هاب یو اس بی معمولی و بدون آداپتور برق، جریان خروجی برابر 500 میلی آمپر ساعت ذکر شده است، نباید مجموع جریانی که وسایل جانبی وصل شده به آن نیاز دارند، بیش از این مقدار باشد.

این مطلب را هم ببینید
بهترین اپلیکیشن های کتابخوان را بشناسید

منبع تغذیه هاب

اگر هدف‌تان از خرید هاب یو اس بی، شارژ کردن وسایلی مانند گوشی یا تبلت از طریق پورت یو اس بی رایانه یا لپ‌تاپ است در این صورت حتماً می‌خواهید در صورت خاموش بودن سیستم هم امکان شارژ کردن دستگاه‌های خود را داشته باشید. اغلب رایانه‌ها هنگامی که خاموش می‌شوند، جریان برق پورت‌های یو اس بی را قطع می‌کنند و بنابراین وسایلی که به این پورت‌ها متصل هستند، از کار می‌افتند. اگر رایانه شما هم چنین حالتی دارد، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ هاب‌هایی بروید که دارای آداپتور برق هستند. چرا که این هاب‌ها حتی با خاموش شدن رایانه نیز همچنان قادر به تأمین برق پورت‌ها هستند.

نسخه پورت‌های یو اس بی

حتماً می‌دانید که پورت‌های یو اس بی دارای نسخه‌های مختلفی هستند که نمونه‌های جدیدتر از سرعت انتقال بالاتری پشتیبانی می‌کنند. بر همین اساس، هاب‌های یو اس بی هم دارای مدل‌های مختلفی بوده و هر کدام تا یک نسخه خاصی از پورت‌ها را پشتیبانی می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *