مقالات اینترنت و شبکه, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

راهنمای خرید کابل Lan یا همان کابل شبکه

خرید کابل Lan

کابل شبکه یکی از اجزای مهم شبکه های کامپیوتری به حساب می آید. برای اینکه یه داده از یک کامپیوتر به یک کامپیوتر دیگه تحت شبکه ارسال شود، داده باید یک سری مراحل نرم افزاری و سخت افزاری را طی کند مثلا کد گذاری شود، دسته بندی شود، مقصدش مشخص شود و نهایتا به یه داده قابل انتقال تبدیل شود و از طریق کابل در شبکه منتقل شود. برای خرید کابل Lan باید نکاتی را مدنظر داشته باشید که ما در این بخش آنها را ذکر می کنیم.

نکات مهم هنگام خرید کابل Lan

  • کابلی را خریداری کنید که پاسخگوی نیازها و انتظارات شما باشد.
  • سرعت اینترنت خانه را در نظر بگیرید.
  • سرعت داخل شبکه را در نظر بگیرید.
  • بسیاری از روترهای موجود در بازار حداکثر از سرعت اترنت 100 مگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کنند؛ در نتیجه اگر یک کابل جدیدتر از Cat 5 را به آن‌ها وصل کنید، هیچ تاثیری بر روی سرعت شما نخواهد داشت و فقط هزینه اضافی پرداخت کرده‌اید. حتی بهترین و گرانقیمت‌ترین روترهای خانگی نیز ندرتا از سرعتی بالای گیگابیت پشتیبانی می‌کنند؛ به همین دلیل خرید کابل شبکه مثل Cat 7 یا Cat 7a فایده‌ای ندارد.
این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین میانبرهای کاربردی ویندوز 10

بهترین کابل شبکه های موجود در بازار ایران

کابل شبکه Cat 7 یوگرین مدل NW107-11268 طول 1 متر

محصولی از شرکت یوگرین که از استاندارد کت 7 پیروی می‌کند. پهنای باند این کابل 600 مگاهرتز و سرعت انتقال داده‌ها نیز 10 گیگابیت بر ثانیه است. این کابل دارای لایه محافظتی آلومینیومی است که از آن در برابر نویز و دیگر سیگنال‌های ناخواسته محافظت می‌کند.

کابل شبکه اورجینال Cat 6 یونیتک مدل Y-C811ABL طول 3 متر

این کابل از پهنای باند 250 مگاهرتز پشتیبانی می‌کند و با رابط‌های RJ45 که با پوشش طلا پوشیده شدند به روتر یا دستگاه شما متصل می‌شود. سرعت انتقال این کابل 1000 مگابیت بر ثانیه بوده که برای استفاده خانگی کاملا مناسب است.

کابل شبکه Cat 5e دی نت طول 3 متر

محصولی از شرکت دی نت که از استاندارد کت 5 ای پشتیبانی می‌کند. سرعت انتقال داده‌ها در این کابل 1 گیگابیت بر ثانیه و پهنای باندی که به شما ارائه می‌دهد نیز 100 مگاهرتز است.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین اپلیکیشن های مدیتیشن

کابل شبکه Cat 6 دی نت طول 5 متر

این محصول نیز از شرکت دی نت می باشد که قادر است اطلاعات را با سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه انتقال دهد. پهنای باند این کابل نیز 250 مگاهرتز است و از همین رو برای مصارف خانگی و اتصال کامپیوتر، کنسول بازی یا پرینتر به شبکه کاربرد دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *