اخبار تکنولوژی

ردیابی ویروس کووید 19 با استفاده از نقشه‌ی تعاملی مایکروسافت

ردیابی ویروس کووید 19

شیوع ویروس کرونا و مشکلاتی که در سراسر جهان به بار آورده است باعث شده تا همه افراد در هر شغلی که هستند به گونه ای در جهت کاهش سرعت شیوع این بیماری تلاش کنند. طبق پیش‌بینی‌ها، ۲۰ الی ۶۰ درصد افراد بزرگسال در سراسر دنیا ممکن است به ویروس کرونا یا همان کووید۱۹ مبتلا شوند. این پیش‌بینی را متخصصان اپیدمیولوژی در دانشگاه هاروارد کرده‌اند. بنظر می رسد غول تکنولوژی جهان اقدام جدی در این زمینه کرده و ردیابی ویروس کووید 19 با استفاده از نقشه‌ی تعاملی مایکروسافت را راه اندازی کرده است.

ردیابی ویروس کووید 19

Michael Schechter مدیر کل رشد و توزیع بینگ در مایکروسافت گفت در هفته‌ی گذشته افراد زیادی از تیم بینگ، از طریق دورکاری اطلاعات معتبر را جمع‌آوری کردند و یک منبع خبری بر پایه‌ی نقشه‌ی بینگ ایجاد کردند. نتایج این تلاش وب‌سایت bing.com/covid است که اکنون در دسترس همگان قرار دارد. با مراجعه به این سایت اطلاعات کاملی از آمار مبتلایان، بهبودی‌ها و مرگ‌ومیر ارائه می‌گردد.

به گفته مایکروسافت اطلاعات این وب‌سایت از طریق سازمان بهداشت جهانی (WHO)، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها (CDC)، مرکز اروپایی پیشگیری و کنترل بیماری‌ها (ECDC) و ویکی‌پدیا به‌روز می‌شود. مایکروسافت نگفته است که این اطلاعات چند دفعه در روز به‌روزرسانی می‌شوند؛ اما با مراجعه به سایت متوجه شدیم که آمار و اطلاعات این سایت با آمار و اطلاعات سازمان بهداشت جهانی (WHO) همخوانی دارد. با کلیک روی هر کشور اطلاعات و آمار آن کشور برای شما نمایان می‌شود؛ همچنین پیوندهایی به اخبار و فیلم‌های مربوط به این همه‌گیری نیز ارائه می‌شود. ناگفته نماند که در این پرتال همه‌ی ایالت‌های آمریکا پوشش داده می‌شود.

این مطلب را هم ببینید
چگونه فناوری در 20 سال گذشته تغییر کرده است

گویا ردیاب COVID-19 مایکروسافت در جستجوی اخبار مشکل دارد. به‌عنوان مثال، هنگامی که سعی کردیم اخبار شیوع کروناویروس در کشور انگستان را بررسی کنیم، یکی از گزارش‌ها مربوط به فرانسه و اسپانیا بود. جالب‎تر اینکه یک خبر بسیار قدیمی و مربوط به ۲۴ ژانویه با این تیتر «هنوز هیچ موردی از کروناویروس در انگلستان ثابت نشده است» به چشمان خورد؛ حال اینکه در ۲۴ ژانویه، ۱۳۹۱ مورد در انگلستان شناسایی شده بودند.

در نهایت مطابق آمار نقشه‌ی بینگ در ایران ۱۴/۹۹۱ نفر شناسایی شده‌اند. از این تعداد ۴۵۹۰ نفر بهبود یافته‌اند و متاسفانه تاکنون ۸۵۳ نفر فوتی داشته‌ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *