مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

رفع باگ ابزار جستجوی ویندوز 10 توسط مایکروسافت

باگ ابزار جستجوی ویندوز 10

با وجود اینکه ویندوز 10 یکی از محبوب ترین سیستم عامل ها در سراسر جهان است، اما تاکنون باگ های زیادی در آن یافت شده است. یکی از این باگ ها مربوط به ابزار جستجوی این نسخه از سیستم عامل ویندوز است. اما در طی هفته گذشته آپدیت جدیدی منتشر شده است که خبر از رفع باگ ابزار جستجوی ویندوز 10 توسط مایکروسافت می دهد.

رفع باگ ابزار جستجوی ویندوز 10

مشکل این ابزار، عملکرد نادرست و غیرپایداری بود که کاربران هنگام کار با آن مواجه می شدند. میلیون‌ها کاربر ویندوز این باگ را تجربه کردند و مدت‌هاست این مشکل رفع نشده اما مایکروسافت تلاش‌هایی رفع آن انجام داده است. نسخه 1909 ویندوز 10 یا همان November 2019 Update به منظور رفع همین باگ منتشر شده است. این اولین باری نیست که ردموندی‌ها برای برطرف سازی مشکلات مذکور اقدام کرده اند و مایکروسافت در سال 2019 نیز بروزرسانی‌هایی را با هدف مشابه منتشر کرد که فقط تعدادی از آنها موفقیت آمیز بود.

این مطلب را هم ببینید
ارائه 100گیگ اینترنت رایگان تا پایان سال به دستور وزیر ارتباطات

از آنجایی که بخش جستجو یکی از کاربردی ترین بخش های ویندوز است ، از اهمیت بالایی نیز برخودار می باشد. ز مهم ترین باگ‌های آزار دهنده بخش جستجوی ویندوز 10، عدم امکان کلیک راست کردن بر روی نتایج به دست آمده بود که به گفته مایکروسافت این مشکل با بروزرسانی روز گذشته که با کد KB4532695 منتشر شده برطرف گردیده است. علاوه بر این مشکل، بروزرسانی جدید مشکلات زیر را نیز رفع کرده است:

  • رفع مشکل مربوط به ظاهر شدن باکس خاکستری رنگ در هنگام جستجو در کنترل پنل و فایل اکسپلورر
  • رفع مشکل عدم امکان Paste کردن محتوای کپی شده در باکس جستجوی فایل اکسپلورر با استفاده از کلیک راست ماوس
  • رفع مشکل عدم امکان وارد کردن دستی محتوا داخل باکس جستجوی فایل اکسپلورر
این مطلب را هم ببینید
با بهترین سایت های ترجمه آنلاین آشنا شوید

در واقع مایکروسافت در کنار رفع باگ مربوط به ابزار جستجو، سعی کرده است تا چندین باگ دیگر را نیز حل کند. برای مثال مشکل مربوط به درایورهای USB-C و و مشکل توقف بازی‌های کامپیوتری در حالت چند نفره نیز رفع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *