ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

رفع مشکل کار نکردن بلوتوث در ویندوز 10

کار نکردن بلوتوث در ویندوز 10

یکی از قابلیت های مهم ویندوز 10، سازگاری آن با فناوری وایرلس بلوتوث است اما یکی از مشکلات کاربران این سیستم عامل آن است که گاهی در ارتباط بلوتوث بین دستگاهها با مشکل روبرو می شوند ، پس با ما همراه باشید تا نحوه رفع مشکل کار نکردن بلوتوث در ویندوز 10 را به شما عزیزان آموزش دهیم.

کار نکردن بلوتوث در ویندوز 10

قطع و وصل مجدد دستگاه بلوتوث

یک راه حل کاربردی آن است که اتصال دستگاه بلوتوث را قطه و مجدد وصل کنید برای این کار کلید Windows را فشار دهید و عبارت Control Panel را تایپ کنید تا کنترل پنل باز شود، بعد از آن devices and printers را باز کنید. سپس روی دستگاه بلوتوثی که با آن به مشکل خورده‌اید کلیک راست کنید و گزینه remove را انتخاب کنید، حالا سعی کنید تا دوباره آن‌ را وصل کنید.

به دستگاه بلوتوث اجازه دهید تا کامپیوتر شما را جستجو کند

در صورتی که بلوتوث کامپیوترتان را روی گوشی خود مشاهده نمی کنید می بایست از Bluetooth discovery استفاده کنید. برای این کار کلید Windows را فشار دهید و عبارت Control Panel را تایپ کنید تا کنترل پنل باز شود بعد از آن devices and printers را باز کنید سپس روی دستگاهی که می‌خواهید به کامپیوتر وصل کنید کلیک راست کنید و سپس Bluetooth Settings را کلیک کنید. عبارت Allow Bluetooth devices to find this PC را تیک بزنید و سپس روی OK کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شوند.

این مطلب را هم ببینید
عمر ویندوز 7 به پایان رسید! خطرات امنیتی ین سیستم عامل

بروزرسانی درایور بلوتوث

یکی دیگر از دلایل کار نکردن بلوتوث در ویندوز 10 ، وجود درایور قدیمی و تاریخ گذشته است، بنابراین لازم است تا درایور بلوتوث را به‌روزرسانی کنیم. به منظور انجام این کار ابد کلید Windows را فشار دهید و عبارت Device Manager را تایپ کنید تا Device Manager باز شود. یکی از گزینه‌ هایی که در پنجره Device Manager می‌بینید Bluetooth device است. روی آن کلیک راست کنید و Properties را انتخاب کنید. سپس روی زبانه Driver کلیک کنید و بعد از آن Update Driver را اتنخاب کنید تا درایور به‌ روزرسانی شود.

از ابزار ویندوز برای برطرف کردن مشکلات سخت‌افزاری داخل ویندوز 10 استفاده کنید

در صورتی که دستگاه مورد استفاده شما لپ تاپ است، از Windows Hardware troubleshooter برای رفع مشکل مذکور استفاده کنید. بدین صورت که کلید ویندوز را فشار دهید و عبارت “Troubleshooter“ را تایپ کنید تا Troubleshooter باز شود. سپس “Hardware and Sound“ را انتخاب کنید ، در این قسمت Windows troubleshooter را می‌بینید، این ابزار تمام مشکلات موجود را اسکن و سعی در برطرف کردن آنها می‌کند.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع مشکل بوت نشدن هارد SSD در ویندوز

بررسی کنید که آیا سرویس بلوتوث کار می‌کند یا نه

در صورتی که هیچ یک از روش های بالا برای رفع مشکل کار نکردن بلوتوث در ویندوز 10 جوابگو نبودند، باید بررسی کنید که آیا سرویس بلوتوث کار می‌کند یا نه. ابتدا کلیدهای ترکیبی Win + R را فشار دهید و services.msc را تایپ کنید. در این قسمت باید دنبال Bluetooth Support Service بگردید، سپس ببینید که آیا در حال اجرا هست یا نه، اگر اجرا نمی‌شود روی آن کلیک راست کنید و سپس Start را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *