مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

گیمرهای حرفه ای از این تجهیزات استفاده می کنند

گیمرهای حرفه ای

سالهاست که صنعت گیمینگ توانسته است با موفقیت چشمگیری روبرو شود. تجهیزات گیمینگ رو به روز در حال افزایش بوده و شرکت های فعال در این زمینه همواره در تلاش اند با استفاده از تکنولوژی های نوین ، امکانات هیجان انگیزی برای گیمرهای حرفه ای فراهم کنند. گیمرهای حرفه ای در واقع افرادی هستند که مدت زمان تقریبا زیادی از زندگی خود را صرف بازی های ویدیویی می کند. به همین علت با جدیدترین لوازم و سخت افزارهای گیمینگ آشنا هستند.

لوازم گیمینگ که گیمرهای حرفه ای از آن استفاده می کنند

صندلی گیمینگ

گیمرهای حرفه ای

صندلی گیمینگ یا همان صندلی بازی امروزه یکی از پرطرفدار ترین صندلی ها برای افرادی است که علاقه زیادی به بازی های ویدئویی دارند و در طول شبانه روز اکثر وقت خود را صرف بازی می کنند. ستون فقرات، گردن و نواحی آن از آسیب پذیرترین نقاط بدن هنگام استفاده طولانی مدت از صندلی می باشند که شما می توانید با انتخاب صحیح یک صندلی گیمینگ مناسب این آسیب ها را به حداقل برسانید. در واقع صندلی گیمینگ از دسته صندلی های طبی یا ارگونومیک محسوب می شوند و  افرادی که به دنبال انتخاب و خرید یک صندلی گیمینگ هستند، ارگونومیک یا طبی بودن صندلی را مد نظر می گیرند تا در طولانی مدت سلامت فیزیکی خود را از قبیل خستگی، درد کمر، درد گردن و سر از دست ندهند.

این مطلب را هم ببینید
آموزش بازیابی ایمیل حذف شده در جیمیل

موس پد حرفه ای

برخی از ابزارها برخلاف اهمیت خاصشان مورد توجه قرار نمی‌گیرند. ماوس پد هم یکی از این وسایل است. اگر که از یک ماوس گیمینگ حرفه‌ای استفاده می‌کنید باید در کنار آن از یک ماوس پد گیمینگ حرفه‌ای نیز استفاده نمایید. سازندگان بی شماری وارد میدان شده‌اند و سعی می‌کنند که بهترین ماوس پدهای گیمینگ را وارد بازار کنند؛ این امر باعث شده است که انتخاب کردن و خریدن یک ماوس پد کارآمد از میان سایر محصولات موجود در بازار برای کاربران کمی سخت شود.

وب ‌کم

اگر قصد دارید یک گیمر حرفه‌ای باشید و از شبکه‌هایی همانند توییچ (Twitch) برای استریم استفاده کنید، یک وب‌کم خوب از جمله مواردی است که به آن نیاز مبرم خواهید داشت. اگر قصد خرید یک وب‌ کم برای گیمینگ و استریم دارید، علاوه بر کیفیت تصویربرداری حتما به کیفیت میکروفون‌های داخلی آن نیز توجه کنید؛ چرا که در صورت عدم تهیه میکروفون جداگانه و یا میکروفون‌دار نبودن هدست خود، باید از آن‌ها استفاده کنید.

دسته گیمینگ

گیمرهای حرفه ای

دسته‌های بازی نیز دارای انواع مختلفی هستند. سازندگان این ابزارها در تلاشند تا بتوانند بهترین ارگونومی را در محصولات خود ارائه دهند و محصولی که تولید می‌کنند هم خوش‌دست و راحت باشد و هم اینکه کاربران در استفاده طولانی‌مدت از آن‌‎ها خسته نشوند. از جمله برندهای مشهور در زمینه تولید دسته بازی، می‌توان به کمپانی‌های ریزر (Razer) و استیل سریز (Steel Series) اشاره کرد که هر دو در زمینه تولید لوازم حرفه‌ای گیمینگ فعالیت می‌کنند.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین کابل های شبکه در سال 2020

هارد اکسترنال

بازی های رایانه ای معمولا فضای زیادی از حافظه را اشغال می کنند؛ بنابراین اگر یک گیمر حرفه ای هستی حتما باید یک هارد اکسترنال داشته باشید. از جمله شرکت‌هایی که در زمینه تولید هارد اکسترنال فعالیت می‌کنند می‌توان به وسترن دیجیتال (Western Digital)، ای دیتا (ADATA)، اپیسر (Apacer) و سیگیت (SeaGate) اشاره کرد.

میکروفون حرفه‌ ای

میکروفون‌های وب‌کم بهترین گزینه برای کامل کردن ست گیمینگ شما هستند. البته امکان استفاده از میکروفون جداگانه نیز وجود دارد.

هدست گیمینگ

یکی از فاکتورهای حیاتی برای هر گیمری بهره‌مندی از بهترین و با‌کیفیت‌ترین صدای ممکن است. بدون شک کیفیت صدای بالا برای هر گیمری از اهمیت بالایی برخوردار است. در واقع اگر هدستی که خریداری می‌کنید از بیس، صدای فراگیر و قابلیت حذف نویز و صداهای اضافه برخوردار نباشد هیچ‌وقت نمی‌توانید تجربه حداکثری از بازی‌ها داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *