کیف و کوله پشتی

روش شستشوی کوله پشتی و کیف

شستشوی کوله پشتی و کیف

شستشوی کوله پشتی و کیف جزو مهم ترین نکاتی می باشد که انجام درست آن موجب سلامت و دوام طول عمر کوله پشتی خواهد شد. کوله پشتی یا کیف جزو لوازم مهم و کاربردی می باشد که اکثر آقایان و خانم ها از آن در روزمره ی خود استفاده می کنند. به خصوص در میان جوان ها و نوجوان ها استفاده از انواع کوله ها و کیف ها بسیار مرسوم می باشد و آن ها برای رفتن به مدرسه، دبیرستان، دانشگاه و کلاس های مختلف از کیف یا کوله در سایز ها و طرح های متنوع استفاده می کنند. به همین علت کیف ها و کوله ها از اهمیت بالایی برخوردار هستند. این اقلام نیز ممکن است کثیف شوند و درصورت لزوم نیاز به شستشو و نظافت پیدا می کنند. به همین علت نظافت آن ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

کوله پشتی ها و کیف ها به علت اینکه ما از آن ها در محیط‌ های مختلف استفاده می‌ کنیم یکی از آلوده‌ ترین اشیایی هستند که ما با خود حمل می کنیم. به همین علت نظافت آن ها بسیار مهم است و هیچ وقت نباید آن را دست کم گرفت.

راه های مختلف نظافت کیف ها و کوله ها

کیف ها و کوله ها محصولاتی هستند که بیشتر از سایر اشیا که به همراه خود حمل می کنیم در معرض گرد و خاک و گرد و غبار قرار دارند و به همین علت به صورت پی در پی نیاز به شستشوی کوله پشتی و کیف   نیاز پیدا خواهید کرد.

تکان دادن کوله یا کیف:

در ابتدا و اولین مرحله که کیف شما دچار گرد و غبار شد. باید به خوبی کوله‌ پشتی را تکان دهید. تا گرد و غبار آن را بتکانید. بهتر است برای این کار تمامی زیپ های کیف را باز کنید و با قدرت هرچه تمام تر کیف را تکان دهید. دقت داشته باشید که محتویات کیف را خالی کنید و در هنگام تکان داده شدن کیف یا کوله محتویات آن به پایین سقوط نکند. تکان دادن کیف یا کوله باعث می شود که ذرات بیسکوییت و یا ذرات مختلفی که از ماه‌ ها قبل درون کیف باقی مانده بودند نیز از کیف یا کوله ی شما خارج شوند.

این مطلب را هم ببینید
10 چمدان مناسب سفر

شستشوی کوله پشتی و کیف

شستشوی کوله پشتی با ماشین لباسشویی:

برای این که کوله پشتی را باید به نوع ماشین لباسشویی نیز دقت داشته باشیم. اگر ماشین لباسشویی شما جزو آن دسته از ماشین لباسشویی ها می باشد که درب آن در قسمت بالا قرار دارد باید کیف و  کوله ی‌خود را درون کیسه ی مخصوص شستشو یا درون یک عدد رو بالشی بگذارید و سپس در ماشین لباسشویی قرار دهید. این کار باعث می‌ شود که هیچ آسیبی به کوله یا کیف شما وارد نشود.

اما اگر ماشین شما دارای درب از جلو می باشد کار سختی در پیش ندارید و می توانید با خیال راحت کیف و کوله پشتی خود را درون ماشین لباسشویی قرار دهید. و به شستشوی کوله پشتی و کیف بپردازید و آن را به بهترین نحوه شستشو کند. فقط دقت داشته باشید که با توجه به رنگ کیف خود از مایع مخصوص برای شستشوی آن استفاده کنید.

لکه گیری پیش از شستشو:

اگر قصد دارید که کوله پشتی یا کیف خود را در ماشین لباسشویی قرار دهید، باید قبل از آن روی بدنه ی کیف و کوله ی خود را به خوبی بررسی بکنید که اگر لکه ی خاصی روی آن وجود داشت با استفاده از لکه بر ها و شوینده های متناسب لکه ها را از بین ببرید. و به عبارتی دیگر لکه گیری انجام دهید. با انجام این کار شستشوی کوله پشتی و کیف شما با کیفیت بهتری انجام خواهد شد.

انتخاب کردن برنامه ی مناسب جهت شستشو:

برای اینکه کوله پشتی یا کیف خود را بشویید، به هیچ وجه نباید در ماشین لباسشویی از آب گرم استفاده بکنید. بهتر است که از برنامه های ملایم در جهت شستشو استفاده کنید. و بهتر است که آبی که برای این شستشو به کار می‌ برید آب سرد باشد. زیرا آب سرد کمک می‌ کند تا کیف یا کوله ی شما به خوبی و بدون آسیب تمیز شود و قسمت های مختلف آن نیز دچار خوردگی، رنگ پریدگی و یا پارگی نخواهند شد. علاوه بر این در زمانی که کیف خود را برای شستشو در ماشین لباسشویی قرار دادید، دقت داشته باشید که نباید لباس دیگری را در ماشین لباسشویی قرار دهید. چون این کار باعث آسیب رساندن به کیف یا کوله ی شما خواهد شد.

این مطلب را هم ببینید
راهنمای خرید ساک

شستشوی کوله پشتی و کیف

خشک کردن کیف بعد از شستشو:

بعد از این که شستشوی کوله پشتی و کیف انجام شد، نباید برای خشک کردن آن از خشک کن استفاده کنید. چون خشک کن ها حرارت بسیار بالایی دارند و این حرارت بالا باعث آسیب رساندن به قسمت های مختلف کیف یا کوله پشتی می‌ شود و ممکن است پارچه ی آن را از بین ببرد. پس بهتر است که کوله‌پشتی خود را برای خشک کردن در یک فضای باز قرار دهید و  بهترین خشک کننده برای آن نور خورشید می باشد. در هنگام خشک شدن کیف یا کوله ی خود توجه کنید که تمام زیپ ها را باز کنید. تا بدین ترتیی هیچ رطوبتی در کیف باقی نماند و محیط درون کیف به خوبی خشک شود.

سخن پایانی

اگر شما شستشوی کوله پشتی و کیف را با روش درست انجام دهید، باعث می‌ شود که پس از هر بار شستشو کیف خود را نو کنید و بدین ترتیب نیاز به این ندارد که هر سال یک کیف جدید بخرید. و در صورت بروز هرگونه آلودگی می توانید با شستشوی مناسب، کیف خود را مانند روز اول زیبا و نو کنید. بهترین زمان برای شستشوی کیف و کوله پشتی روزهای آفتابی می‌ باشد. چون نور خورشید می‌ تواند نقش بسیار مهمی در از بین رفتن میکروب ها و خشک شدن دقیق کیف یا کوله ی شما داشته باشد.

سعی کنید کیف یا کوله ی با کیفیتی را خریداری بکنید که در اثر شستشو دچار آسیب و رنگ پریدگی و… نشوند. سایت پایاتل انواع کوله ها و کیف های با کیفیت مانند کیف نشنال یا کیف لوپرو را با قیمتی مناسب برای شما عرضه می کند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *