اصطلاحات عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

ساعت آبی در عکاسی چیست؟

ساعت آبی چیست

عکاسی تکنیک های زیادی دارد. یکی از هیجان انگیز ترین تکنیک های عکاسی، عکاسی در ساعت آبی است. ما در این مقاله قصد داریم مفهوم ساعت آبی را در عکاسی برای شما بیان کنیم. با ما همراه شوید تا با این مفهوم آشنایی پیدا کنید و بتوانید از آن نهایت استفاده را ببرید.

مفهوم این زمان چیست؟

در این بخش از مقاله می خواهیم با این مفهوم آشنا شویم. ساعت آبی فقط زمان روز قبل از طلوع آفتاب و پس از غروب خورشید است که جو رنگی عمیق و تیره آبی دارد.

مانند ساعت معروف طلایی ، ساعت آبی واقعاً یک ساعت نیست. طول دقیق آن بستگی به طول و عرض جغرافیایی ، زمان سال و شرایط آب و هوایی شما دارد. در حقیقت ساعت آبی بسیار طولانی‌تر از آن چیزی است که بسیاری از مردم فکر می‌کنند. شما می توانید به راحتی ستارگان را در حواشی این زمان ضبط کنید ، که به شکل شیری رنگ و آبی مایل به زرد ظاهر می شوند. 

 

چرا در این زمان عکس می گیریم؟

دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود این وقت، آن زمان عالی روز برای عکاسی باشد. ساعت آبی راهی عالی برای انتقال احساسات خاص در عکس های شماست که در غیر این صورت ممکن است برای گرفتن عکس مشکل باشد. رنگ آبی  طیف وسیعی از احساسات  را با خود به همراه دارد: آرامش ، غم و اندوه ، صلح و غیره. ساعت آبی عکس های شما را ساده می کند. برخلاف طلوع آفتاب و غروب خورشید ، که معمولاً رنگهای گسترده ای را برای گرفتن عکس در اختیار شما قرار می دهند ، تصاویر گرفته شده در ساعت آبی یکنواخت تر هستند. حتی موضوعات رنگی مانند درختان سبز و سازندهای صخره ای قرمز در مواقع مناسب روز به رنگ آبی نزدیک می شوند.

معنای ساعت آبی

شهر

یک وضعیت مهم وجود دارد که بخش هایی از عکس شما در طول ساعت آبی روشن نمی شوند و آن هنگامی است که تصویر منابع نور دیگری دارد. این امر به ویژه در مورد نور مصنوعی از لامپهای سدیم با فشار بالا یا سایر چراغهای دمای رنگ گرم صادق است. به سادگی ، عکس شما در مواردی مانند این (عکس عمدتا در نمای شهر) می تواند یک تضاد رنگ نارنجی / آبی زیبا داشته باشد که به تصویر پانچ می دهد. اینها تنها چند دلیل هستند که باعث می شود عکاسی ساعت آبی بسیار جالب باشد. در بخش بعد تنظیمات دوربین به هنگام عکس گرفتن در این زمان زیبا را برای شما ارائه خواهیم داد. با ما همراهی کنید.

این مطلب را هم ببینید
راهنمای خرید دوربین عکاسی

تنظیمات دوربین و تجهیزات برای عکاسی در این فرصت جذاب

در این بخش قرار است با تنظیمات دوربین به هنگام وقت آبی روبرو شویم. با وجود تمام مزایای عکس گرفتن در ساعت آبی ، شما باید هنگام انجام کار برای تنظیمات دوربین خود مراقب باشید. هنگامی که بخش بزرگی از تصویر شما به همان رنگ است – در این حالت آبی – یافتن نوردهی مناسب که جزئی از آن نباشد ، دشوار خواهد بود. از سه پایه استفاده کنید. وسیله ای که بیشتر عکاسان برای  طلوع خورشید و عکس گرفتن از غروب آفتاب ضروری می دانند ، چه رسد به استفاده در شرایط تاریک تر مانند ساعت آبی. اگر از تری پاد استفاده نکنید امکان تار شدن عکس ها وجود خواهد داشت.

مفهوم ساعت آبی

کوه

چون این زمان کمی تاریک است ممکن است سیستم فوکوس خودکار شما به درستی کار نکند.

  • از این رو بهتر است که سیستم را به حالت دستی تغییر دهید.
این مطلب را هم ببینید
دوربین Ursa Mini Pro 12K معرفی شد

یا با ایجاد نور مانند استفاده از چراغ قوه و نور انداختن روی سوژه مشکل را برطرف کنید. دیافراگمی را انتخاب کنید که عمق میدان مطلوبی به شما بدهد. ایزو را بهتر است روی ایزو ۱۰۰ تنظیم کنید و سرعت شاتر را به گونه ای تنظیم کنید که بهترین نوردهی را به شما بدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *