آموزش سانترال پاناسونیک, سانترال و تلفن پاناسونیک

سانترال پاناسونیک KX-HTS32

KX-HTS32
 در این مقاله به یکی دیگر از محصولات کمپانی پاناسونیک می‌پردازیم. اگر می‌خواهید برای تجارت کوچک و تازه تاسیس شده خود یک دستگاه سانترال خوب تهیه کنید که بروز و باکیفیت باشد ما به شما سانترال پاناسونیک HTS32 را پیشنهاد می‌کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر از این محصول با ما همراه باشید.

سانترال پاناسونیکHTS32 و امکانات تحت شبکه بودن

برای بهبود مدیریت بهتر تماس‌ها و همچنین بالا بردن کیفیت آن‌ها دستگاه‌های سانترال به کمک شما آمده‌اند. سانترال پاناسونیکHTS32 یک سانترال کم ظرفیت تحت شبکه است که کمپانی پاناسونیک آن را ارائه کرده است. که برای کسب‌کارهای کوچک بسیار مناسب است. در این دستگاه سانترال تحت شبکه، با خطوط پیش فرض سیپ ترانک و همچنین امکاناتی مثل ۴ کانال دیزا به طور دیفالت امکانات بسیاری را در محیط در اختیار شما قرار می‌دهد. تحت شبکه بودن یک دستگاه سانترال مزایای بسیار زیادی در محیط های کسب و کار به دنبال خواهد داشت و باعث می شود تا کسب و کار ها در هزینه های خود به میزان بسیار بالایی صرفه جویی داشته باشند.
زمانی که از سانترال HTS32 پاناسونیک در مکانی استفاده می‌شود دیگر احتیاجی به کابل کشی‌های فراوان نیست زیرا ارتباطات در پلتفرم شبکه صورت می‌گیرد. خیلی راحت قادرید به وسیله کابل شبکه ارتباطات را با کیفیت و سرعت بالا برقرار کنید. حداکثر ظرفیت این دستگاه برای استفاده از خطوط شهری و داخلی به شکل ۸ به ۲۴ است. به همین دلیل است که این محصول جزء سانترال‌های کم ظرفیت محسوب می‌شود و برای کسب و کارهای نوپا مناسب است.
KX-HTS32

 ظرفیت پیش فرض خطوط شهری و داخلی دستگاه

به صورت پیش فرض روی سانترال پاناسونیک HTS32 که یک سانترال کم ظرفیت و تحت شبکه است، تعداد ۶ خط شهری و ۲۴ خط داخلی سیپ قرار دارد. برای اکتیو کردن آن‌ها برخلاف سانترال‌های تحت شبکه NS500 احتیاجی به خرید لایسنس نیست. این ظرفیت حداکثر این سانترال برای راه اندازی سیپ ترانک و تلفن های IP است و با نصب کارت قابل افزایش نیست.
ما با راه اندازی سیپ ترانک روی این دستگاه قادریم از هر ۶ خط شهری آن بهره‌مند شویم.
اگر قصد دارید از کدک g.711 بهره ببرید می‌توانید همه ۶ خط سیپ روی دستگاه را راه اندازی کنید. با این تفاوت که استفاده از سیپ ترانک با کدک G.729a  تنها ۴ خط شهری را در اختیار شما قرار می‌دهد. گفتنی است که به صورت پیش فرض می‌توان از ۴ خط شهری آنالوگ با کدک G.729A روی این دستگاه بهره برد پس با این کدک می‌توان ۸ خط شهری یعنی حداکثر ظرفیت سانترال را راه اندازی کرد. برای بهره‌مندی از ۸ خط شهری آنالوگ روی دستگاه سانترال پاناسونیک HTS32 باید به علاوه چهار پورت موجود که به صورت پیش فرض است، یک کارت ۴ پورت خطوط شهری یعنی کارت سانترال HTS82480 را روی دستگاه نصب کنید.

راه اندازی خطوط داخلی آنالوگ و سیپ

برای خطوط داخلی هم قادرید از تلفن‌های SIP یا تلفن‌های آنالوگ استفاده کنید. میزان ظرفیت اولیه سانترال پاناسونیک HTS32 برای ۲۴ داخلی سیپ در نظر گرفته شده است. اما هنگامی که تمایل داشته باشیم داخلی‌های آنالوگ را هم روی این دستگاه راه اندازی کنیم قادر خواهید بود از این ۲۴ پورت،  ۸ پورت را به داخلی‌های آنالوگ تخصیص دهید. برای استفاده از داخلی‌های بیشتر بر روی دستگاه باید کارت سانترال HT82470 را روی دستگاه نصب کنید تا از ۱۶ داخلی آنالوگ بر روی دستگاه بهره ببرید.
به طور کلی باید گفت به صورت اولیه از ۸ سیپ ترانک و ۲۴ داخلی سیپ در سانترال HTS32 استفاده می‌شود و اگر می‌خواهید خطوط آنالوگ شهری را راه اندازی کنید تعداد ۴ خط به شکل پیش فرض به وسیله سیپ ترانک‌ها راه اندازی می‌شود اما برای استفاده از ۸ خط باید یک کارت شهری آنالوگ را تهیه کنید. این نکته برای داخلی‌های آنالوگ هم درست است و به طور پیش فرض تنها می توان ۸ تلفن داخلی را به این دستگاه وصل کنید و برای تلفن‌های داخلی بیشتر باید کارت HT82470 را روی دستگاه نصب کنید. در این صورت می‌توانید با نصب دو کارت خطوط داخلی آنالوگ از حداکثر ظرفیت دستگاه یعنی ۲۴ داخلی آنالوگ استفاده کنید.  یکی از مزیت‌های تحت شبکه بودن دستگاه های سانترال پاناسونیک HTS32 این است که در محیط انعطاف پذیر  می‌باشند که کاربران را قادر می‌سازند که به راحتی یک داخلی را انتقال داده یا داخلی جدیدی را به محیط کاری اضافه کنید.

۴ کانال دیزا به صورت پیش فرض

همگامی که سانترال پاناسونیک HTS32 را تهیه کنید قادرید از ۴ کانال دیزا که به شکل مستقیم و پیش فرض بر روی این دستگاه است استفاده کنید. با این قابلیت، ۴ نفر به صورت همزمان از طریق خطوط شهری قادرند با شما تماس گرفته و پیغام ضبط شده دیزا را بشنوند.  استفاده از منشی تلفنی گویا هم مدیریت بهتر تماس‌ها را ممکن می‌سازد و هم در کاهش هزینه‌ها، بالا رفتن اعتبار در نزد مشتریان، کاهش اتلاف زمان مشتریان و رسیدن سریع تر و بهتر به اهداف‌تان بسیار کارآمد است.
KX-HTS32

راه اندازی تلفن های تحت شبکه و آنالوگ

قابل ذکر است که دستگاه سانترال پاناسونیک HTS32 از تلفن های دیجیتال پشتیبانی نمی‌کند. شما می‌توانید با قابلیت DXDP تلفن‌های داخلی بیشتری را راه اندازی کنید. از آنجایی که این دستگاه تحت شبکه است می‌توانید از تلفن‌های نرم‌افزاری استفاده کنید. برای تجارت‌هایی که می‌خواهند هزینه‌های خود را بهتر مدیریت کنید می‌توانید در کنار تعدادی تلفن IP یا SIP Extension از تلفن‌های آنالوگ داخلی که قیمت پاینی‌تری دارند نیز استفاده کنید. در دستگاه یک آداپتور قرار دارد که با آن می‌توانید خطوط داخلی IP  و آنالوگ را به یک‌دیگر تبدیل کنید.  همه مدل‌های تلفن آنالوگ را سانترال پاناسونیک HTS32 پشتیبانی می‌کند. از اصلی‌ترین و پراستفاده‌ترین تلفن‌های IP که به این دستگاه متصل می‌شود تلفن‌های سیپ HDV را می‌توان نام برد.

برنامه ریزی دستگاه سانترال پاناسونیک HTS32

نوع برنامه‌ریزی این دستگاه بسیار اهمیت دارد. در سیستم های آنالوگ به وسیله کد دهی از طریق تلفن و یا متصل کردن به دستگاه از طریق کابل USB و برنامه ریزی آن از طریق نصب نرم افزار می‌توان برنامه‌های گوناگون را روی دستگاه اجرا نمود. ار آنجایی که دستگاه های سانترال پاناسونیک HTS32 تحت شبکه است برنامه ریزی بخش‌های گوناگون تحت وب صورت می‌گیرد. به آسانی و  با وارد کردن IP مورد نظر در هر محیطی قادر خواهید بود به دستگاه متصل شده و برنامه ریزی آن را انجام دهید. برای اکتیو و یا آن‌اکتیو کردن بخش‌های گوناگون از قبیل نوع سیگنال خطوط شهری باید در محیط برنامه ریزی دستگاه تغییراتی را ایجاد کنید.

کارت درب باز کن و ویژگی‌های دیگر سانترال HTS32 پاناسونیک

کارت سانترال HTS82460 را به علاوه کارت خطوط شهری آنالوگ، می‌توان به عنوان کارت دو کانال درب باز کن روی دستگاه نصب کنید. روتر داخلی و قابلیت متصل کردن به آن از طریق وای‌فای دستگاه( از طریق گوشی‌های هوشمند نیز می‌توان به دستگاه وصل شد)، از دیگر ویژگی‌های سانترال پاناسونیک HTS32 است.
این مطلب را هم ببینید
تلفن بیسیم پاناسونیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *