بازی و سرگرمی

سایز مانیتور مناسب برای گیمرها کدام است؟

سایز مانیتور مناسب برای گیمرها

مانیتور یکی از اصلی ترین تجهیزات گیمینگ است که در مدلهای متنوعی تولید می شود. مانیتورها معمولا سایزهای مختلفی دارند. اگر می خواهید بدانید سایز مانیتور مناسب برای گیمرها چیست با ما در این بخش همراه باشید.

سایز مانیتور مناسب برای گیمرها

سایز استاندارد مانیتورها

بیشتر مانیتورهایی که این روزها در فروشگاه‌ها می‌بینیم ۲۱ الی ۲۷ اینچی هستند. ابعادی کوچک‌تر از این معمولا برای لپتاپ‌ها استفاده می‌شوند. از طرفی مانیتورهایی که بزرگ‌تر از ۲۷ اینچ هستند نیز رزولوشن‌هایی بالاتر از 1080p دارند و برای استفاده‌های خاص ساخته شده‌اند. به طوری کلی طیف ۲۱ الی ۲۴ اینچ برای رزولوشن 1080p در نظر گرفته می‌شود.

البته این فقط یک قانون نانوشته نیست که تمام شرکت‌ها رعایت کنند. ابعادی بزرگ‌تر از این طیف برای رزولوشن 1080p مشکلاتی در تصویر نمایش داده شده ایجاد می‌کند. برای مثال زمانی که از فاصله‌ای بسیار نزدیک به مانیتور نگاه کنید متوجه می‌شوید پیکسل‌ها به سادگی قابل تشخیصند که این مسئله به هیچ عنوان خوب نیست.

طیف ۲۴ الی ۲۷ اینچ معمولا برای رزولوشن‌ 2K یا 4K‌ استفاده می‌شود. همچنین ممکن است از این طیف برای ساخت مانیتورهایی با رزولوشن QHD یا UHD استفاده شود. هر دو رزولوشن نامبرده روی این سایز مانیتور فوق‌العاده‌اند و می‌توانند جزئیاتی چشم‌نواز را به تصویر بکشند. از طرفی بدیهی است که فشردن پیکسل‌ها درفضایی کوچک‌تر به این منظور توفیقی در کیفیت نهایی ایجاد نمی‌کند.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین بازی های هری پاتر

فاصله مناسب تا مانیتور

همانطور که می‌دانید هر چه سایز مانیتور بزرگ‌تر باشد، فاصله شما نیز از آن بیشتر می‌شود. برای مثال اگر مانیتور شما ۲۴ اینچ است، می‌بایست ۲۴ الی ۴۸ اینچ از آن فاصله داشته باشید. البته این یک مقدار دقیق نیست و اگر چشمان شما حساس است یا بنا به هر دلیل دیگری دوست دارید فاصله بیشتری از مانیتور داشته باشید، می‌توانید این مقدار را افزایش دهید.

بهترین سایز مانیتور برای بازی کردن چیست؟

اما تمام این نکات به کنار. سوال اصلی اینجاست که اگر شما گیمر هستید و می‌خواهید یک مانیتور انتخاب کنید، مناسب‌ترین سایز چیست؟ این مسئله به دو فاکتور رزولوشن و فاصله شما تا مانیتور بستگی دارد. شرکت‌های بزرگ معمولا طبق یک قاعده کلی کار می‌کنند و تفاوت زیادی نمی‌توان میان محصولات موجود در بازار پیدا کرد.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین بازی‌های اسکیپ‌روم

برای رزولوشن Full HD بهترین سایز ۲۴ اینچ است. اگر رزولوشنی بالاتر مثل QHD یا UHD می‌خواهید، می‌بایست سراغ مانیتورهای ۲۴ تا ۲۷ اینچی بروید. اگر از یک میز کامپیوتر عادی استفاده می‌کنید نیز توجه داشته باشید که بهترین سایز ۲۴ اینچ است. گرچه مانیتورهای بزرگ‌تر رزولوشن بالاتری در اختیارتان قرار می‌دهند، اما استفاده بلند مدت از آن‌ها در فاصله‌ای کم می‌تواند به چشمانتان آسیب زیادی وارد کند.

اگر بنا به هردلیلی می‌خواهید صفحه نمایشی بزرگ‌تر از ۳۰ اینچ داشته باشید، توصیه ما به شما این است که سراغ تلویزیون بروید، نه مانیتور. طبیعتا افرادی که این سایز را انتخاب می‌کنند نمی‌خواهند از فاصله‌ای نزدیک به صفحه نمایش نگاه کنند. تلویزیون‌ها برای استفاده مولتی‌مدیا مناسب‌ترند و اگر مصارف گیمینگ برایتان اهمیت بالایی دارد، سراغ تلویزیونی بروید که زمان پاسخ‌دهی کم یا حالت Game Mode داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *