ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

علت سیاه شدن صفحه گوگل کروم چیست و چگونه باید آن را حل کرد؟

سیاه شدن صفحه گوگل کروم

گوگل کروم، حدود ۶۰ درصد از کاربران و وبگردان اینترنتی در موبایل، کامپیوتر و غیره را پوشش می دهد. اما برخی از کاربران اینترنت، نقل کرده اند، در زمان استفاده از مرورگر گوگل کروم، صفحه ی مرورگر سیاه می‌شود که جلوی دیده شدن محتوای سایت ها را می‌گیرد! اینکه علت سیاه شدن صفحه گوگل کروم چیست و چگونه باید آن را حل کرد را ما به شما خواهیم گفت.

رفع مشکل سیاه شدن صفحه گوگل کروم

غیرفعال کردن افزونه های ناهماهنگ

بارها شده است که با نصب یک افزونه؛ بین سایر افزونه ها یا خود مرورگر داخل ایجاد شده و باعث می شود که مرورگر خوب کار نکند و مشکلاتی همانند سیاه شدن صفحه مرورگر پیش بیاید. برای این کار کافیست به منوی بالا سمت راست رفته و از More Tools و Extensions کلیک نمایید. در صفحه باز شده تمامی افزونه هایی که رسمی نیستند را غیرفعال نمایید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین اپلیکیشن‌های دارای هوش مصنوعی

خاموش کردن پرچم ها

پرچم ها (Flags) از سری ویژگی های مخفی در گوگل کروم هستند که فعلا به طور آزمایشی در حال فعالیت اند. گاهی اوقات پرچم ها میتوانند علت سیاه شدن زمینه گوگل باشند. برای دسترسی به پرچم ها باید عبارت chrome://flags/ در نوار آدرس بنویسیند و Enter را بزنید. حالا با جستجو و خاموش کردن پرچم های مربوط به GPU ببینید که آیا مشکل حل میشود یا خیر.

نصب و یا به روز رسانی Adobe Flash Player

بسیاری از سایت ها؛ مخصوصا سایت های ایرانی، با فلش طراحی شده اند و نصب نبودن آن باعث بروز مشکلاتی می گردد و همچنین خود برخی تنظیمات افزونه ها نیز ممکن است به فلش پلیر مرتبط باشد.

تغییر سایز پنجره کروم

گاهی اوقات مشکل سیاه شدن صفحه در کروم با تغییر سایز دادن پنجره کروم به طور موقت حل میشود. یعنی اگر کروم در حالت تمام صفحه در حال اجراست، آن را از حالت تمام صفحه خارج کرده و سپس آن را تغییر سایز دهید. دقت داشته باشید که این روش تنها یک روش موقتی و مشکل ممکن است باز هم پابرجا باشد.

این مطلب را هم ببینید
باگ ویندوز ۷ مانع خاموش کردن کامپیوتر می‌شود

بازگشت به تنظیمات کارخانه

به کروم رفته و تنظیمات آن را باز کنید. حالا ببه سمت پایین اسکرول کرده (در صورت نیاز) و گزینه Advanced را بزنید تا تنظیمات پیشرفته نیز نمایش یابند. حالا مجددا به پایین اسکرول کنید تا قسمت Reset settings را ببینید. بر روی آن کلیک کنید تا کروم به حالت تنظیمات کارخانه باز گردد. با انجام این کار تمامی تنظیمات کروک که در قبل اعمال کرده بودید از بین خواهد رفت. از جمله تم ها و پسورد هایی که در حساب جیمیل شما ذخیره نشده باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *