اصطلاحات عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

عکاسی دیجیتال و نکاتی در ارتباط با آن

عکاسی دیجیتال و نکته ها

عکاسی انواع مختلفی داد و هر کس می تواند با توجه به علاقه و دیدگاه خود نوع عکاسی را انتخاب نماید. در این مقاله قصد داریم تا نکاتی در ارتباط با عکاسی دیجیتال بیان کنیم. این نکات می تواند کمک زیادی به تمام عکاسان و به خصوص مبتدیان عکاسی کند. ما نکات موجود در این مقاله را به صورت تیتر وار برای شما بیان می کنیم.

نکات مرتبط با عکاسی دیجیتال

در این بخش از مقاله با ما همراه شوید تا نکات عکاسی دیجیتال را بیان کنیم.

 

مورد اول:

تا جایی که می توانید به هیچ عنوان به طور مستقیم از موضوعات و سوژه های پرنور عکاسی نکنید. از انواع سوژه های پر نور می توان به خورشید در وقت ظهر یا پروژکتور های قوی اشاره نمود. این کار می تواند سنسور تصویری دوربین را دچار مشکل کند و یا باعث شود تا این وسیله به طور کامل بسوزد. اگر این اتفاق بیفتد عکاس مجبور می شود تا سنسور را تعویض نماید.

مورد دوم:

نکته دوم می گوید که دقت کنید زمانی که از فلاش استفاده زیادی کنید، تثبیت کننده تصویر را فعال می نمایید، از مانیتور دوربین زیاد استفاده می کنید یا در هوای سرد عکاسی می کنید، مصرف باتری دوربین دیجیتالی شما تا حد زیادی بالا خواهد رفت.

این مطلب را هم ببینید
معرفی گران ترین دوربین های عکاسی دنیا

مورد سوم:

در دوربین های دیجیتال شاتر دارای عمر مفید می باشد. اما ممکن است قبل یا بعد از زمان تعیین شده شاتر دوربین دچار یک سری مشکلات شود. در این حالت عکاس باید با مراجعه به مراکز خاصی جهت تعویض شاتر دوربین خود اقدام نماید.

مورد چهارم:

در نکته چهارم باید بدانید که برخی از وضعیت های خاص می تواند کار دوربین دیجیتال را به طور کامل مختل کند. این وضعیت ها عبارتند از گرما یا سرمای شدید و میادین شدید الکترومغناطیسی که ممکن است در اطراف کابل های فشار قوی برق اتفاق بیفتد. از این رو به تمام عکاسان توصیه می کنیم که دوربین خود را از این شرایط دور کنند.

مورد پنجم:

بهتر است زمانی که از دوربین استفاده نمی کنید و قصد دارید مدتی به خود هر چند کم استراحت دهید، باطری دوربین را از آن خارج کنید. آن را در محفظه مخصوص خود قرار دهید. این کار به این دلیل است که معمولا باتری ها در زمان عدم استفاده از دوربین شارژ خود را از دست می دهند و اصطلاحا دشارژ می شوند. در این حالت ممکن است هم باتری و هم خود دوربین آسیب های جدی ببینند.

عکاسی دیجیتال با نکته ها

عکاسی دیجیتال زیبا

مورد ششم:

همان طور که در نکته پنجم گفتیم وقتی مدت زمانی از باتری دیجیتال استفاده نشود، باتری دشارژ می شود. از این رو عکاسان وقتی پس از مدت زمانی قصد دارند از دوربین خود استفاده نمایند، باید باتری دوربین خود را شارژ نمایند.

این مطلب را هم ببینید
آموزش عکاسی از حباب

مورد هفتم:

اگر عکاسی دیجیتال را به عنوان شغل یا منبع درآمد خود انتخاب کرده اید باید بدانید که ممکن است در مواردی باتری یا کارت حافظه شما دچار اختلال گردد. از این رو لازم است تا کارت حافظه و باتری اضافه همیشه با خود به همراه داشته باشید.

مورد هشتم:

این نکته در ارتباط با هاد درایو ها است. برخی از هارد درایو ها بسیار حساس هستند. این ها نسبت به ضربه، میدان های مغناطیسی و … دچار مشکلات اساسی می شوند. پس بهتر است فایل های خود را در سی دی یا دی وی دی هایی نگهداری کنید.

مورد نهم:

زمانی که می خواهید فایل هایی را پاکسازی کنید،‌دقت لازم را به کار ببرید. چرا که عکس های پاک شده گاهی حتی با قوی ترین برنامه های بازیابی عکس هم باز نخواهند گشت.

مورد دهم:

زمانی که قصد دارید از ابزاری استفاده نمایید، حتما دستورالعمل های آن را به طور دقیق مطالعه کنید. زیرا عدم رعایت این موارد ممکن اس صدمات زیادی به ما بزند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *