اصطلاحات عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

عکاسی ماکرو چیست؟

عکاسی ماکرو چیست؟

دوربین ابزاری است که به ما اجازه می‌دهد چیزی را که می‌بینیم، همان طور که می‌بینیم، ثبت کنیم. اما گاهی دوربین نیز ابزاری است که ما را تشویق می‌کند که نگاه کنیم. عکاسی ماکرو یک نمونه عالی از این مورد است. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی مفهوم این شاخه بپردازیم و به این سوال پاسخ دهیم که عکاسی ماکرو چیست؟ قبل از ارائه توضیحات درباره این شاخه جذاب، به بررسی تعریف آن می پردازیم.

تعریف اولیه و اصلی

در این بخش از مقاله قصد داریم بدانیم که عکاسی ماکرو چیست؟ به عبارتی می خواهیم تعریف این شاخه زیبا و جذاب را بدانیم. عکاسی ماکرو به زبان ساده تصویربرداری از اشیا کوچک است. یا به عبارتی تصویر برداری جزئی از اشیا. البته صرفا برای اشیا و ابزار نخواهد بود. تصویربرداری در این شاخه غالباً از حشرات و گلها است. اما در عین حال برای جواهرات و اشیاء خانگی کوچک هم مناسب می باشد. تکنیک عکاسی ماکرو، عکاس را تشویق می‌ کند که دقیق‌تر نگاه کند. این کار به فرد این امکان را می‌ دهد که موضوع را برای هر دقیقه بیشتر جستجو کند و باعث شود که اشیا روزمره خارق العاده به نظر برسند. 

عکاسی ماکرو در گذشته و امروز

در گذشته که از دوربین های قدیمی استفاده می شد، پاسخ به این سوال که عکاسی ماکرو چیست؟ کمی سخت و چالش برانگیز بود و به تجهیزات بیشتری نیاز داشت. در عکاسی با این مدل دوربین های قدیمی، تصویری گرفته می شد که حداقل 1/10 از اندازه اصلی در یک قطعه از فیلم 35 میلی متر باشد و در این حالت آن را عکس ماکرو می گفتند. تصاویری که اندازه زندگی شیء را ضبط می کردند یا با نسبت 1: 1 میکرو در نظر گرفته می شدند.

عکاسی ماکرو چیست؟ و نکات آن

انسان

امروزه ، عکاسی ماکرو تقریباً به تجهیزات نیاز ندارد. بسیاری از دوربین های عکاسی دیجیتال جدید از حالت های ماکرو برخوردار هستند که می توانند از نزدیک عکس هایی با کیفیت مناسب را ضبط کنند. لنز های ماکرو با DSLR کیفیت حتی بیشتری را ارائه می دهد و برای نزدیک تر شدن به سوژه با آداپتورها و سایر تجهیزات ، انعطاف پذیری بیشتری را ارائه می دهد. قابلیت‌ های ماکرو یک دوربین را می توان به دو روش مختلف نوشت. اولی با استفاده از نسبت است. یک تصویر ماکروی ۱: ۱ به این معنی است که لنز تصویر بخشی از یک جسم را ثبت خواهد کرد. نسبت ۱: ۲ یک شی کوچک را در نیمی از اندازه اصلی خود می‌ گیرد و بالعکس

توضیحات بیشتر

برای پاسخ به سوال عکاسی ماکرو چیست؟ لازم است تا بررسی های بیشتری برای فهم هر چه بیشتر این مفهوم انجام دهیم. به طور معمول ، دوربین یا قابلیت ماکرو لنزها در فاصله جسم از جلوی لنزها می تواند اندازه گیری شود. شاید گاهی اوقات شما تلاش کرده باشید که با دوربین های معمولی عکاسی کنید، اما با شنیدن صدای لرزش لنز ها نتوانسته اید عملیات فوکوس را انجام دهید. این اتفاق معمولا به این دلیل می افتد که شما خیلی به موضوع نزدیک بودید ، یا فراموش کردید که حالت ماکرو را روشن کنید.

این مطلب را هم ببینید
بررسی گیمبال دستی دی جی آی Ronin-S

حداقل فاصله فوکوس ، که در مشخصات دوربین ذکر شده است ، نشان می دهد که چقدر می توانید در عکاسی ماکرو به سوژه نزدیک شوید. برای به دست آوردن فوکوس ، عکاسی ماکرو نیاز به لنز نزدیک به سنسور دارد و همه دوربین ها قادر به نزدیک قرار دادن لنز برای قفل فوکوس نیستند.

نکاتی در عکاسی ماکرو چیست؟

قطره

در دوربین های دی اس ال آر عکاسی ماکرو فقط به لنز بستگی دارد و هیچ ربطی به دوربین نخواهد داشت. معمولاً یک لنز ماکرو در مشخصات فنی حداقل فاصله فوکوس و نسبت ماکرو را نشان می دهد. 1: 1 نسبت عالی برای لنزهای DSLR است و بسیاری از عکاسان چیزی کمتر از 1: 1 را ماکروی واقعی نمی دانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *