آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

عکس های بازتاب بهتر را چگونه بگیریم؟

جام در عکس های بازتاب

نمی دانید چگونه با دوربین خود عکس های بازتاب بهتری بگیرید؟ بیشتر ما از دستورالعملهای اساسی یک عکس منظره خوب آگاه هستیم. گرفتن آن به یک پیش‌ زمینه جالب، وسط زمین و یک پس‌ زمینه نیاز دارد. به طور کلی، یکی از جنبه‌ های چالش برانگیز عکاسی منظره، یافتن یک پیش‌ زمینه خوب است که در وسط زمین و یک پس‌ زمینه زیبا قرار دارد. اما عکس‌ های بازتابی با چالش‌ های بیشتری همراه هستند. بازتاب همه چیز در مورد تعادل و تقارن در کادر است. مانند هر جنبه دیگر عکاسی، هیچ قانون سخت و محکمی وجود ندارد. اما چند دستورالعمل وجود دارد که به ایجاد بازتاب بهتر کمک می‌ کند و ما باید نگاهی به آن‌ ها بیندازیم. در ادامه این مقاله با ما همراه شوید.

عکس های بازتابی

اولین نیاز در عکس گرفتن از بازتاب ها بدیهی است که هنوز آب است.

بیشتر ما فکر می کنیم برای دریافت آن بازتاب های زیبا به دریاچه های بزرگی احتیاج داریم. اما در واقعیت ، حتی یک گودال کوچک به اندازه کافی خوب است.

آنچه مهم تر است این است که باید راکد باشد.

پس توصیه می کنم برای گرفتن عکس های بازتاب بهتر به دنبال آب باشید.

در حقیقت، بدنه‌ های آبی کوچک‌ تر و کم‌ عمق بیشتر اوقات بازتاب‌ های بهتری دارند. هرچه میزان آب بیشتر باشد، باد بر آن تاثیر بیشتری می گذارد و از این رو بازتاب کمتری تولید می کند. هرچه باد،  وزش نسیم کمتری داشته باشد بازتابهای آن نیز بهتر خواهد بود.

نکات عکس های بازتاب

شهر

زمانی که انعکاس هنوز وجود ندارد، خلاق شوید تا ببینید چه چیزی می‌ توانید از یک تصویر به دست آورید.

 تجهیزات مورد نیاز

وقتی نوبت به عکس گرفتن از بازتاب می رسد ، یک سه پایه خوب اولویت بالایی دارد.

سه پایه ای که به شما امکان می دهد کمترین درجه را داشته باشید ارجحیت دارد. استفاده از سه پایه در عکس های بازتاب به اشباع و نوردهی هم کمک بسیار زیادی می کند. بعد از آن، انتخاب لنز قراردر اولویت قرار می‌گیرد. لنز با زاویه دید گسترده یا فوق العاده گسترده در بیشتر موارد مطلوب است. آنچه برای عکاسی از بازتاب ها بهتر است محدوده کانونی بین 15 میلی متر تا 30 میلی متر (روی فریم کامل) است. مثل همیشه موارد استثنائی وجود دارد. لنزهایی با زاویه فوق العاده گسترده فقط درصورتی که موضوعی دارید که میانه زمین را به طور قابل توجهی پر می کند کار می کند. 

اگر سوژه بازتابی که شما به دنبال گرفتن آن هستید، بسیار دور است، پس سوژه و بازتاب آن، به خاطر اعوجاج پرسپکتیو که در لنز های اولترا واید انجل است، بسیار ناچیز می‌ شود.
اگر سوژه شما بسیار دور باشد، ممکن است بخواهید در مورد لنز متوسط حدود ۳۵ mm فکر کنید.

عکس های بازتاب

قطره

هر گزینه مزایا و معایب خودش را دارد. اگر یک لنز واید (عریض‌تر از ۲۴ mm)داشته باشید، آشفتگی خفیف در سطح (که تقریبا همیشه وجود دارد)ناچیز می‌ شود. در حالی که با افزایش فواصل کانونی، آشفتگی بیشتر مشخص می‌ شود.

تنظیمات دوربین

در این بخش چند تا از تنظیمات دوربین که برای عکس های بازتاب توصیه شده اند را بیان می کنیم.

این مطلب را هم ببینید
نکات مهم برای عکاسی از منظره کوهستان

مانند اکثر عکس های منظره ، استفاده از پایه ISO یا چیزی نزدیک به آن راهی است که باید انجام دهید. بیشتر ما در حال حاضر می دانیم که وسیع ترین دامنه پویا و همچنین کمترین میزان نویز در تصاویر در پایه ISO حاصل می شود. از آنجا که قرار است از یک سه پایه استفاده کنید ، نورپردازی کافی هرگز مشکلی ندارد.

به طور کلی یک دیافراگم کوچکتر به خوبی کار می کند. بهتر این است که از دیافراگمی استفاده شود که در آن لنز حداکثر وضوح را بدست می‌ دهد.

دو سرعت شاتر امکان پذیر وجود دارد که بسته به اولویت می توان از آنها استفاده کرد. اگر می خواهید بازتاب های شدید داشته باشند سرعت شاتر حداقل 1/250 مطلوب است.

این مطلب را هم ببینید
آموزش عکاسی با دوربین آیفون

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *