آموزش تلفن پاناسونیک, سانترال و تلفن پاناسونیک

فرکانس تلفن های بی سیم چگونه کار می کند؟

فرکانس تلفن های بی سیم

شاید برایتان جالب باشد تا بیشتر درباره ی فرکانس تلفن های بی سیم بدانید. تلفن‌های بی‌سیم معمولاً روی دو فرکانس کار می‌کنند که ممکن است با اتصال بی‌سیم تداخل داشته باشند، زیرا آنها در یک باند فرکانسی 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز هستند. اگر متوجه شدید که فرکانس تلفن بی سیم شما با سیگنال بی سیم شما تداخل دارد، می توانید سطوح فرکانس را روی تلفن خود تغییر دهید یا تغییراتی در شبکه بی سیم خود ایجاد کنید. اگر می خواهید بیشتر درباره ی فرکانس تلفن های بی سیم بدانید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

فرکانس تلفن های بی سیم چیست؟

در واقع، به گفته ناسا، بهتر است از یک تلفن با فرکانس 900 مگاهرتز یا 2.4 گیگاهرتز استفاده کنید، زیرا نسبت به تلفن‌های با فرکانس پایین‌تر، امنیت بیشتر و دریافت بهتری را فراهم می‌کند. تعیین کنید تلفن بی سیم فعلی شما با چه فرکانسی کار می کند.

همانطور که در راهنمای تلفن بی‌سیم VTech مشخص شده است، تلفن‌های بی‌سیم به عنوان فرستنده یا گیرنده رادیویی عمل می‌کنند که در فرکانس مشخصی کار می‌کند. وضوح و برد گوشی شما بر اساس این فرکانس متفاوت است. در صورت امکان، باید تلفنی بخرید که با پرش کانال فعال باشد، زیرا برد تلفن را افزایش می دهد و تداخل سایر دستگاه های الکترونیکی را به حداقل می رساند. اگر تلفن شما این قابلیت داخلی را ندارد، می توانید فرکانس گوشی خود را به صورت دستی تغییر دهید. بنابراین فرکانس تلفن های بی سیم این گونه کار می کند.

کمیسیون ارتباطات فدرال

کمیسیون ارتباطات فدرال تعداد تلفن های بی سیمی را که در دسترس عموم قرار می گیرد تعیین می کند. در حال حاضر سه فرکانس اصلی برای تلفن های بی سیم استفاده می شود: 900 مگاهرتز، 2.4 گیگاهرتز و 5.8 گیگاهرتز. هرچه فرکانس بالاتر باشد، معمولا تداخل کمتر و برد گوشی بیشتر می شود. علاوه بر این، هنگام استفاده از فرکانس‌های بالاتر، امنیت افزایش می‌یابد. با این حال، تداخل و عدم وضوح ممکن است در هر تلفن بی سیم به دلیل استفاده از سایر دستگاه های الکترونیکی در خانه یا منطقه شما رخ دهد.

این مطلب را هم ببینید
دستگاه اذان گو

فرکانس گوشی خود را به صورت دستی تغییر دهید

تلفن های بی سیم مجهز به دکمه “کانال” هستند که به شما امکان می دهد فرکانس تلفن خود را به صورت دستی تغییر دهید. با تغییر کانال می توانید فرکانس و برد گوشی خود را نیز تغییر دهید. همانطور که توسط دپارتمان فیزیک کالج ویلیام و مری گزارش شده است، تلفن های بی سیم به شما امکان می دهند فرکانس آنها را تغییر دهید زیرا هر چه تعداد افراد در یک منطقه بیشتر از این دستگاه ها استفاده کنند، تداخل بیشتری خواهید داشت. بنابراین شما می توانید فرکانس تلفن های بی سیم را به صورت دستی تغییر دهید.

اگر قادر به حذف تداخل نیستید یا همچنان نیاز به بهبود وضوح گوشی خود دارید، آنتن بخرید.

اگر تلفن شما کانال پرش را تعبیه کرده است و سعی کرده اید فرکانس تلفن خود را با استفاده از دکمه “کانال” تغییر دهید بی فایده است، لوازم جانبی را خریداری کنید که ممکن است کمک کند. آنتن هایی وجود دارند که ممکن است برای بهبود وضوح و عملکرد تلفن بی سیم شما استفاده شوند. برخی از پایه‌هایی که همراه تلفن‌های بی‌سیم شما ارائه می‌شوند ممکن است دارای کانکتورهای آنتن دوگانه باشند که به شما امکان می‌دهد دو آنتن را در دو طرف دیوار نصب کنید تا وضوح را بهبود بخشد.

فرکانس تلفن بی سیم چگونه کار می کند؟

اگر در مورد فرکانس های تلفن بی سیم تعجب می کنید، هفت باند وجود دارد که از دهه 1980 مورد استفاده قرار گرفته اند. هنوز هم می‌توانید با چهار فرکانس گوشی بخرید. دو دلیل برای نگرانی در مورد فرکانس تلفن بی سیم وجود دارد. اولین مورد تداخل است. برخی از تلفن ها با دستگاه های دیگر مانند وای فای تداخل دارند. دلیل دیگر امنیت است. بنابراین باید فرکانس  را جدی بگیرید که با دستگاه های دیگر تداخل نداشته باشد.

بدون هیچ مقدمه ای، در اینجا هفت فرکانس استفاده از تلفن های بی سیم آورده شده است: 1.7 مگاهرتز، مدولاسیون AM، 27 مگاهرتز، مدولاسیون FM، 43-50 مگاهرتز، مدولاسیون FM، 900 مگاهرتز، 1.9 گیگاهرتز، فرکانس DECT 6.0، 2.4 گیگاهرتز، 5.8 گیگاهرتز.

این مطلب را هم ببینید
کارت کالر آی دی TDA-0193

اختلال

اولین تلفن ها تداخل را از چیزهای پیش پا افتاده ای مانند نور فلورسنت دریافت می کردند. استراق سمع آنها نیز بی اهمیت بود. یک اسکنر پلیس به راحتی آنها را می گیرد. گاهی اوقات حتی یک رادیو معمولی آنها را دریافت می کند. بنابراین فرکانس تلفن های بی سیم می تواند به راحتی دچار اختلال شود.

این بخشی از فروش گوشی های 900 مگاهرتزی بود. اما امروزه، زمانی که می‌توانید یک تلفن 900 مگاهرتزی جدید پیدا کنید، معمولاً برای حفظ حریم خصوصی کار کمی انجام می‌دهند یا هیچ کاری انجام نمی‌دهند، زیرا تلفن‌های مدرن 900 مگاهرتزی بیشتر آنالوگ هستند تا دیجیتال.

تلفن های 1.9 گیگاهرتزی

تلفن های 1.9 گیگاهرتزی که به عنوان تلفن های DECT 6.0 نیز شناخته می شوند، بهترین ترکیب امنیت و حریم خصوصی و عدم تداخل را ارائه می دهند. اگر امروز یک گوشی جدید می‌خرید، به دنبال تلفن DECT 6 باشید.

تلفن های 2.4 گیگاهرتز و 5.8 گیگاهرتز

تلفن های 2.4 گیگاهرتز و 5.8 گیگاهرتز با شبکه های بی سیم تداخل دارند. همانطور که امروزه شبکه های بی سیم گسترده هستند، بهتر است به همین دلیل از آنها اجتناب کنید. به همین دلیل فرکانس ها ممکن است مخرب باشند.

زمانی بود که می‌توانستم به شما بگویم فقط یک گوشی با فرکانس مشخص بخرید و کارتان را تمام کنید. امروز این درست نیست امنیت هزینه دارد و هیچ کس دیگر نمی خواهد 300 دلار برای تلفن بی سیم بپردازد. اما از آنجایی که امنیت هزینه دارد، احتمالاً به این معنی است که شما ارزان‌ترین تلفن بی‌سیم را در قفسه نمی‌خواهید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا شما را بیشتر با فرکانس تلفن های بی سیم آشنا کنیم. حداقل، یک تلفن به طیف گسترده دیجیتال (DSS) نیاز دارد تا شنود آن را سخت‌تر کند. با پخش سیگنال در چندین فرکانس، بازسازی مکالمه برای اکثر مشکل سازان بسیار دشوار می شود. بهتر است به دنبال یک تلفن دیجیتال با سیگنال رمزگذاری شده باشید. رهگیری و گوش دادن به سیگنال دیجیتال و رمزگذاری شده دشوارتر است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *