آموزش تلفن پاناسونیک, سانترال و تلفن پاناسونیک

نحوه کارکرد تلفن ماهواره ای

نحوه کارکرد تلفن ماهواره ای

امروز می خواهیم در رابطه با نحوه کارکرد تلفن ماهواره ای صحبت کنیم. تلفن ماهواره ای تلفن همراهی است که به جای دکل های تلفن همراه سنتی که تلفن های همراه معمولی به آن متصل می شوند، به ماهواره ها متصل می شود. بسته به نحوه طراحی سرویس خاص، پوشش ممکن است یک منطقه خاص تا کل زمین باشد. بسیاری از سیستم ها به یک خط دید مستقیم به ماهواره نیاز دارند. ساختمان‌ها، درختان و سایر موانع می‌توانند بر قدرت سیگنال تأثیر بگذارند و بر کیفیت تماس نیز موثر باشند. اگر می خواهید بیشتر درباره ی نحوه کارکرد تلفن ماهواره ای بدانید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

تلفن ماهواره ای چگونه کار می کند؟

تلفن‌های ماهواره‌ای سیگنال‌های رادیویی را به ماهواره ارسال می‌کنند که سپس به زمین بازمی‌گردد، جایی که ایستگاه تماس را به شبکه تلفن سوئیچ شده عمومی (PSTN) هدایت می‌کند. در برخی موارد، ارائه‌دهنده تلفن ماهواره‌ای از یک ماهواره به ماهواره دیگری که به ایستگاه زمینی متصل است، ارسال می‌کند. تماس‌های خروجی از تلفن ماهواره‌ای روی زمین به یکی از ماهواره‌های موجود در خط دید منتقل می‌شوند. سپس تماس از یک ماهواره به ماهواره دیگر رله می شود که در آن به ماهواره صحیح می رسد و سپس به ایستگاه زمینی مناسب متصل می شود. تماس پس از رسیدن به گیرنده به شبکه صدای عمومی یا اینترنت منتقل می شود.

مهم نیست کجا هستید، با یک تلفن ماهواره ای هرگز بی ارتباط نخواهید بود. از زمان اختراع خود، این دستگاه ها وظیفه نجات جان انسان ها و برقراری ارتباط در شرایط بحرانی یا صرفاً زمانی که شبکه های زمینی از کار افتاده اند، بوده است. برخلاف شبکه‌های تلفن همراه که می‌توانند بسیار آسیب‌پذیر باشند، شبکه‌های ماهواره‌ای به ندرت از سرویس خارج می‌شوند، به این معنی که اگر تلفن ماهواره‌ای دارید، اتصال به خدمات اضطراری، سازمان‌های دولتی، خانواده یا دوستان تضمین می‌شود. بنابراین می توان ننتیجه گرفت نحوه کارکرد تلفن ماهواره ای بسیار پیچیده است.

در مناطق دورافتاده یا متخاصم مانند صحرا، دریا یا اعماق جنگل های آمازون؛ و همچنین در مواقع اضطراری یا بلایای طبیعی، تلفن همراه به وسیله ای بی فایده تبدیل می شود و آن را کاملاً بی ارتباط می گذارد. خوب، تلفن ماهواره ای این مشکل را حل می کند، زیرا از هر کجا و در هر زمان پوشش دریافت می کند.

این مطلب را هم ببینید
فعال کردن Call Waiting در دستگاه سانترال کم ظرفیت

این بدان معناست که هر زمان که بیرون هستید و آسمان صاف است، می‌توانید تماس بگیرید، پیام‌های متنی یا ایمیل‌های کوتاه ارسال یا دریافت کنید، داده‌های موقعیت جغرافیایی و موارد دیگر را ارائه دهید. این دستگاه‌ها به شبکه‌ای از ماهواره‌های قدرتمند وابسته هستند که یا در بالای استوا (Geostationary)، یا در مدار پایین زمین (LEO، مخفف آن در انگلیسی) ثابت هستند. که این نحوه کارکرد تلفن ماهواره ای را تضمین می کند.

ماهواره های زمین ایستا در یک نقطه از زمین ثابت هستند و مدار آنها بالاتر از 36000 کیلومتر از سطح سیاره قرار دارد، بنابراین آنها می توانند خدمات را در یک منطقه بزرگتر ارائه دهند. در حالی که در مدار پایین زمین، ماهواره ها در نقاط مختلف زمین قرار دارند و در پایین تر پرواز می کنند، معمولا بین 400 تا 700 کیلومتر از زمین. نتیجه پوشش بیشتر و کیفیت صدا بهتر است. هنگامی که تماس برقرار می کنید، از تلفن شما به نزدیکترین و قابل مشاهده ترین ماهواره از موقعیت شما مخابره می شود که پس از آن سیگنال را به زمین باز می گرداند.

این تلفن های ماهواره ای بسیار مقاوم هستند

تلفن‌های ماهواره‌ای قوی هستند، در سخت‌ترین شرایط مقاومت می‌کنند، در برابر خراش، ضربه، پاشیدن آب و گرد و غبار مقاومت می‌کنند و به زیرساخت‌های زمینی محلی وابسته نیستند و آنها را به موثرترین روش برای سازمان‌های جستجو و نجات در مواقع اضطراری تبدیل می‌کند. می توان از این موضوع نتیجه گرفت که نحوه کارکرد تلفن ماهواره ای بسیار پیچیده است.

همچنین تلفن ماهواره ای امنیت مطلق در برابر حملات جاسوسی یا هکری را تضمین می کند و آن را به یکی از جایگزین های خطاناپذیر برای مقامات دولتی و سازمان های امنیتی و دفاعی تبدیل می کند. تلفن های ماهواره ای همچنین به طور سنتی در مناطق دریایی، هوا و نفت، رسانه ها، معدن یا کشاورزی استفاده می شود.

و اگرچه ممکن است غیرعادی به نظر برسد، اما هنوز مکان‌هایی هستند که پوشش تلفن همراه محدود دارند یا خدمات خط زمینی وجود ندارد و به طور معمول اجازه برقراری تماس یا دریافت تماس را نمی‌دهد، به همین دلیل است که بسیاری از افراد برای برآورده کردن شرایط حیاتی خود، خرید تلفن ماهواره‌ای را انتخاب می‌کنند. که با توجه به نحوه کارکرد تلفن ماهواره ای نیازهای ارتباطی به خوبی برطرف می شود.

این مطلب را هم ببینید
کد مسدود کردن شماره تلفن ثابت

نحوه کارکرد تلفن ماهواره ای

این تلفن ها می توانند سود بیشتری را ارایه دهند

در حال حاضر، تلفن های ماهواره ای جمع و جور، سبک، باریک هستند و می توانند تقریباً به اندازه یک تلفن همراه باشند. برخی از آنها یک بلندگوی داخلی یا پورت داده مینی USB به روز شده ارائه می دهند.

برخلاف هزینه‌های رومینگ در کشورهای خارجی، هزینه ارتباطات ماهواره‌ای صرف نظر از اینکه در کجای کره زمین هستید یکسان است. علاوه بر این، به لطف Satway برنامه رایگانی که برای IOS و Android ایجاد کرده‌ایم، می‌توانید پیام‌های متنی را از خانواده، دوستان یا مخاطبین خود بدون هزینه دریافت کنید. که این بسیار بر روی نحوه کارکرد تلفن ماهواره ای تاثیر می گذارد.

هزینه های مربوط به تماس های صوتی از طریق تلفن ماهواره ای از حدود 0.15 تا 2 دلار در دقیقه متفاوت است، با نرخ های معمولی از 0.80 تا 1.50 در دقیقه حساب می شود. برخی از ارائه دهندگان نرخ های بهتری را در مناطق جغرافیایی خاص با نرخ های پایین تر ارائه می دهند. تماس با تلفن ماهواره ای از طریق تلفن های ثابت سنتی و تلفن های همراه معمولی بسیار گران تر از سایر تماس های معمولی است.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا شمارا با نحوه کارکرد تلفن ماهواره ای آشنا کنیم. برخی از مدل ها دارای صفحه نمایش رنگی و منوهایی مشابه با پایانه های GSM هستند. استفاده آسان و شهودی شبیه به تلفن همراه که به شما امکان می دهد از همان لحظه اول استفاده از آن را شروع کنید. باتری با دوام بالا. برخی از پایانه ها تا 30 ساعت در حالت آماده به کار و 6 ساعت در حال استفاده هستند. 90 درصد دستگاه ها دارای GPS داخلی هستند که امکان ارسال خودکار اطلاعات موقعیت جغرافیایی را فراهم می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *