ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

فعال کردن غلط گیر فارسی در ورد

فعال کردن غلط گیر فارسی در ورد

نرم افزار ورد سری مجموعه های میکروسافت، یکی از پرکاربردترین انواع برنامه هایی است که همه روزه عده زیادی با آن در حال کار کردن هستند. یکی از مشکلات رایجی که معمولا همه افراد در هنگام کار کردن با ورد، با آن سر و کله می زنند، داشتن غلط های املایی مخصوصا در نوشتار فارسی است. به همین دلیل می خواهیم با نحوه فعال کردن غلط گیر فارسی در ورد آشنا شویم.

غلط گیر فارسی در ورد

این که در زمان تایپ، با مشکلات نگارشی، تایپی و املایی مواجه شوید، یک موضوع کاملا طبیعی است. ولی چیزی که مهم این که نرم افزاری که با آن کار می کنیم، بتواند از تمام وضعیت های زبان فارسی پشتیبانی کند. همانطور که ذکر شد، ورد از پرکاربردترین ها به حساب می آید، که به راحتی می توان در آن از امکانات ویژه و حرفه ای مانند استفاده از غلط گیر فارسی بهره برد. در این صورت کار کردن با ورد با سرعت عمل بیشتری پیش خواهد رفت، و کمتر نیاز به ویرایش متن خواهیم داشت. از آنجایی که اغلب ویرایش ها به دلیل غلط های املایی می باشد، دیگر به وسیله فعال کردن این گزینه می توان به راحتی به نوشتن طولانی ترین متون پرداخت.

از آنجایی که در برنامه ورد، برای زبان انگلیسی غلط یابی خودکار فعال است، و زمانی که کلمه ای را به صورت غلط تایپ کنید، به شما هشدار داده می شود، بهتر که به دلیل پرکاربردتر بودن تایپ زبان فارسی، این قابلیت برای آن نیز فعال شود. در این صورت کم تر با اشتباه مواجه می شوید. مایکروسافت به دلیل کاربردهای گسترده ای که در این نرم افزار قرار داده، جای هیچ سوالی را باقی نگذاشته است. پس به راحتی می توانید با مراحل فعال کردن غلط گیر فارسی در ورد آشنا شوید، و شما نیز از آن استفاده کنید. تا یک تایپ بی نقص و بدون غلط املایی داشته باشید. در نتیجه این باعث می شود که شما بتوانید یک مقاله کامل و بدون نیاز به ویرایش را به پایان برسانید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین کابل های شبکه در سال 2020

فعال کردن غلط گیر فارسی در ورد

چگونه غلط گیر فارسی در ورد را فعال کنم؟

هر شخصی که دائما با نرم افزار ورد کار می کند، قطعا زمان کمی برای ویراستاری و ویرایش مقاله خود دارد. به همین دلیل برای هر فردی ضروری است که بتواند یک غلط گیر فارسی در ورد خود داشته باشد. پس برای آنکه بدانید چگونه می توانید به فعال کردن این غلط گیر حرفه ای بپردازید، بهتر به مراحل ذکر شده در زیر برای فعال کردن غلط گیر فارسی در ورد توجه کنید.

مراحل فعال کردن غلط گیر فارسی در ورد :

  • برای آنکه بخواهید اشتباهات نگارشی رایج را در برنامه ورد از بین ببرید، و سرعت تایپ خود را به حداقل برسانید، باید نرم افزار ورد خود را باز کنید، و یک سند جدید را به اجرا در آورید.
  • روی گزینه فایل در گوشه صفحه سمت چپ کلیک کرده و سپس با پیدا کردن گزینه آپشن به روی آن دوباره کلیک کنید.
  • در این مرحله وارد بخش Proofing شوید، و کافی تا کمی به سمت پایین صفه اسکرول کنید؛ تا بخش When correcting spelling and grammar in Word را پیدا کنید. سپس در این مرحله است که می توانید از شر غلط های املایی خود خلاص شوید.
  • سپس مشاهده خواهید کرد که چند گزینه وجود دارد. به این ترتیب باید 4 گزینه اول را فعال کنید. این 4 گزینه در اصل قابلیت ایجاد هشدار برای غلط یابی فارسی را برای شما ایجاد می کند.
  • این 4 گزینه در اصل هر کدام برای کار خاصی به کار برده می شوند، که معانی آن ها به صورت زیر می باشد:
  1. Check spelling as you type: بررسی کردن املای فارسی همزمان با تایپ کردن کلمات
  2. Mark grammar errors as you type: بررسی اشتباهات در گرامر، و دستورهای زبان همزمان با تایپ کردن کلمات و واژگان
  3. Frequently confused word: کلماتی که به طور مکرر اشتباه نوشته شده است را علامت گذاری می کند.
  4. Check grammar with spelling: به همراه املا دستور زبان و گرامر را مورد بررسی قرار می دهد.

در واقع فعال کردن این چهار گزینه برای غلط املایی در ورد بسیار اهمیت دارد، که باید آن را مدنظر قرار دهید. پس برای داشتن یک مقاله بی نقص و عالی هر چه زودتر برای فعال کردن غلط گیر فارسی در ورد اقدام کنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش غیرفعال کردن Xbox Game Bar در ویندوز 10

فعال کردن غلط گیر فارسی در ورد

نحوه غیر فعال کردن غلط گیر فارسی در ورد

با توجه به تمام مواردی که راجع به فعال کردن این گزینه مهم در ورد ذکر شد، اگر به هر دلایلی دوست داشتید که این گزینه را غیر فعال کنید، می توانید این کار را با طی کردن مراحل لازم انجام دهید. البته فکر نمی کنم که با فعال کردن ان دیگر قصد داشته باشید که از این قابلیت بهره مند نشوید، ولی با این وجود اغلب اوقات ممکن که راه شناسایی غلط املایی به درستی عمل نکند، پس مجبور به غیر فعال کردن ان هستید. پس همانطور که ذکر شد، که با فعال کردن چهار گزینه می توانید این قابلیت را فعال کنید، با برداشتن آن ها و در نتیجه زدن گزینه ok  به راحتی می توانید آن را غیر فعال کنید.

پس جای نگرانی وجود ندارد، می توانید در هر زمانی که خواستید برای فعال کردن و غیر فعال کردن این گزینه اقدام کنید. البته لازم به ذکر که برای تصحیح اشتباه ورد نیز راه حلی وجود دارد. به راحتی می توانید به روی کلمه مورد نظر کلیک راست کرده و با انواع واژگانی که ممکن درست باشد و پیشنهاد داده می شود، آشنا شوید. به این صورت دیگر فکر نمی کنم لازم به غیر فعال کردن این ویژگی از ورد باشد. در هر صورت ورد یکی از نرم افزارهای کاربردی و بسیار مهمی است، که امروزه حداقل 70 درصد مردم دنیا در حال استفاده از ان و بهره بردن از این قابلیت ورد هستند.

نتیجه گیری

اگر دوست دارید که یک مقاله بی نقص و بدون نیاز به ویرایش را تحویل دهید، بهتر که با فعال کردن غلط گیر فارسی در ورد این راه حل را برای خودتان ایجاد کنید و از دست غلط های پی در پی در هنگام تایپ خلاص شوید. پس ارائه یک پروژه عالی تنها به خود شما وابسته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *