اخبار تکنولوژی

قابلیت جدید گوگل مپ برای ثبت جزئیات تأثیر کرونا بر فعالیت کسب‌وکارها

قابلیت جدید گوگل مپ

سرویس مکان یاب مپ گوگل‌ یکی از محبوب‌ترین‌ها در بین کاربران دنیا است؛ حتی محبوبیت این برنامه به‌ حدی بوده که گوگل را وادار به تولید نسخه‌ ای مخصوص از این سرویس برای تلفن های هوشمند نمود. این اپلیکیشن کاربران زیادی در سراسر دنیا دارد. با شیوع ویروس کرونا ، گوگل ویژگی جدیدی برای این سرویس خود در نظر گرفته است. با ما همراه باشید تا به بررسی قابلیت جدید گوگل مپ بپردازیم.

اپلیکیشن مقابله با کرونا در ایران

قابلیت جدید گوگل مپ

در حال حاضر باتوجه به شیوع ویروس کرونا در بسیاری از کشورهای جهان، تمامی افراد در جوامع درگیر باید در جهت مقابله با گسترش ویروس اقدامات ویژه‌ای صورت دهند. این اقدامات می‌تواند شامل اجتناب از رویدادهای شلوغ و پرجمعیت، سفر نکردن به مناطق پرخطر، رعایت بهداشت شخصی و در صورت نیاز ماندن در خانه باشد. بااین‌حال ممکن است در شرایطی بیرون رفتن از خانه اجتناب‌ناپذیر باشد. خوشبختانه فناوری می‌تواند در این‌گونه موارد در جهت مقابله با ویروس کرونا بسیار کارساز باشد. گوگل مپ یکی از اپلیکیشن‌هایی است که می‌تواند در چنین موقعیتی کمک شایانی به افراد جامعه و همین‌طور کسب‌وکارها کند.

این مطلب را هم ببینید
نسخه جدید واچ او اس

گوگل در بخش پشتیبانی خود صفحه‌ی جدیدی ایجاد کرده است که صاحبان کسب‌وکارهای تحت تأثیر قرار گرفته را برای این منظور راهنمایی می‌کند. البته برای به‌روزرسانی مشخصات کسب‌وکارها به هیچ‌گونه ابزار جدیدی نیاز نیست و گوگل تنها برای ترغیب آن‌ها، اقدام به انتشار این دستورالعمل کرده است. طبق دستورالعمل‌های گوگل، کسب‌وکارها می‌توانند پروفایل خود را در بخش Google My Business به‌روزرسانی کنند و هرگونه اطلاعات ضروری را به مشتریانشان ارائه کنند.

مهم‌ترین به‌روزرسانی که صاحبان کسب‌وکارها می‌توانند انجام دهند به ساعت کاری مربوط می‌شود. درصورتی‌که شیوع بیماری منجر به کاهش ساعات کاری شده باشد بسیار مهم است که مشتریان از آن خبردار شوند. همچنین درصورتی‌که کسب‌وکارها هرگونه اقدامات احتیاطی خاصی در نظر گرفته‌اند یا خدمات اضافه‌ای ارائه می‌دهند یا روند کاری آن‌ها با تأخیر مواجه شده می‌توانند بخش توضیحات کسب‌وکار خود را ویرایش و این موارد را ذکر کنند.

این مطلب را هم ببینید
دسترسی هکرها به وبکم تمام محصولات اپل از طریق مرورگر سافاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *