بررسی و معرفی تجهیزات, عکاسی و فیلم برداری

لنزهای سونی در سال 2021

لنزهای سونی در سال 2021

سونی در طول یک سال  از لحاظ توسعه دوربین و لنز، سال 2021 سال پرباری داشت.که توجه زیادی به لنزهای سونی از نوع پرایم آن معطوف شد. با انتشار شش عدد پرایم و یک زوم در 12 ماه گذشته، سونی تلاش‌ های هماهنگی برای انتشار برخی لنزهای پرایم وسوسه‌ انگیز، به همراه برخی لنزهای پیشرفته‌تر و سریع‌تر G Master انجام داد. این برند به وضوح به سطحی از بلوغ رسیده است که در آن شکاف ها را با لنزهای تخصصی تر و منحصر به فرد پر می کند و همچنین برخی از لنزهای کلاسیک را با طراحی سریع تر و اپتیک بهبود یافته به روز می کند. بیایید نگاهی بیندازیم به آنچه سونی با عرضه لنز در سال 2021 انجام داد.

لنزها سونی

FE 35mm f/1.4 GM

با شروع سال، سونی لنز FE 35mm f/1.4 GM را در ژانویه عرضه کرد و اولین اقدامش در ساخت لنز 35mm G Master است. لنز 35 میلی‌متری f/1.4 یکی از اصلی‌ترین سیستم‌های لنز است، بنابراین سونی مطمئن شد که این لنز را با اپتیک‌های پیشرفته‌ای که شامل عناصر شیشه‌ای بسیار غیرکروی (XA) و پراکندگی کم، همراه با آخرین پوشش Nano AR II سونی است، خواهد درخشید. موتورهای فوکوس خودکار خطی XD دوگانه نیز وجود دارند و لنزشان نسبتاً براق است، با توجه به اینکه یک لنز با زاویه باز بسیار سریع است. این یک لنز اساسی و ساده است، اما سونی از درستی آن مطمئن شده است.

FE 24mm f/2.8 G، FE 40mm f/2.5 G، FE 50mm f/2.5 G

با تمرکز روی سه لنز بعدی به طور همزمان، سونی در بهار گذشته سه لنز که همسانی زیادی داشتند را روانه بازار کرد که روند جدیدی در توسعه لنز دارند: پرایم فشرده اما پیچیده. FE 24mm f/2.8 G، عریض ترین دسته، FE 40mm f/2.5 G، لنز  و FE 50mm f/2.5 G، معمولی جمع و جور، همگی به عملکرد و فرم بیش از سرعت کمک می کنند. با درک این موضوع که لازم نیست هر لنز سریع‌ترین یا پیشرفته‌ترین لنز باشد، این سه لنز همه در مورد کاربرد خوب و سبک هستند.

این مطلب را هم ببینید
عکاسی در نور کم و توضیحات آن

آنها لنزهای سونی G هستند، یعنی نه کاملاً سطح بالای سری G Master، بلکه لنزهای سطح دوم سونی هستند که وضوح چشمگیری را با طراحی های ساده تر ارائه می دهند. آنها همچنین لنزهای کندتری دارند، که به آنها کمک می کند تا به عنوان اپتیک های فشرده و سبک وزن، مناسب برای پیاده روی، مسافرت و استفاده روزمره باشند. و در نهایت، آنها همچنین جزو معدود لنزهای فول فریم هستند که به دلیل کاهش اندازه و وزن، همچنان در دوربین های فرمت APS-C احساس راحتی می کنیم. اینها لنزهایی نیستند که مردم از آنها شگفت زده شوند، اما آنها انتخاب های محکم و قابل اعتمادی هستند که ممکن است به صورت روزانه مورد استفاده قرار گیرند.

لنزهای FE 24mm f/2.8 G، FE 40mm f/2.5 G و  FE 40mm f/2.5 G

 

FE 50mm f/1.2 GM

تقریباً همزمان با سه عدد اول جمع و جور، لنزهایی با اهداف مخالف معرفی شدند: FE 50mm f/1.2 GM سریع‌ترین لنز E-mount سونی تا به امروز است و از نظر برتری اپتیکی بسیار خوب است. به عنوان یک لنز G Master، این لنز 50 میلی‌متری f/1.2 بر کیفیت تصویر، وضوح، و حتی کیفیت تأکید می‌کند این لنز از عناصر اپتیکال پیچیده‌ای استفاده می‌کند که وضوح و کنترل برای سوژه‌های پرتره، مستند و منظره را متعادل می‌کند. فراتر از اپتیک، یکی از پیشرفته‌ترین سیستم‌های فوکوس در سری لنزهای سونی، با چهار موتور خطی XD، همراه با ساختار آب‌بندی شده، دیافراگم 11 تیغه‌ای و یک حلقه دیافراگم فیزیکی که می‌توان آن را حذف کرد را نیز دارد. این یک پرایم سطح بالا است که کلاس زیادی را به یکی از رایج ترین فواصل کانونی اطراف اضافه می کند.

این مطلب را هم ببینید
نکات عکاسی در شهر برای مبتدیان

FE 14mm f/1.8 GM

یکی دیگر از لنزهای سونی  G Master، FE 14mm f/1.8 GM یک شاهکار اپتیکال بسیار چشمگیر است که میدان دید فوق‌العاده را با حداکثر دیافراگم واقعاً روشن ترکیب می‌کند. این لنز یک ترکیب دلپذیر منحصر به فرد در موقعیت های عکاسی نجومی و همچنین در منظره، طبیعت، معماری و سوژه های داخلی عالی است. این لنز عریض‌ترین لنز G Master نیز می‌باشد که در مواقعی که کیفیت اپتیکال و زاویه عریض هر دو مورد نیاز است یک انتخاب عالی است.

طراحی روشن f/1.8 برای موقعیت‌های کم نور مناسب است و حتی با وجود فاصله کانونی وسیع، کنترل عمق میدان را نیز ارائه می‌کند. درپوش،این لنز همان ویژگی‌های فیزیکی بسیاری از لنزهای GM در این مرحله را دارد، از جمله حلقه دیافراگم غیرقابل کلیک و دکمه نگه‌داری فوکوس، و این لنز 14 میلی‌متری f/1.8 همچنین دارای یک هود گلبرگ‌شکل داخلی است.

FE 70-200mm f/2.8 GM OSS II

سرانجام به چهارمین و آخرین لنز G Master 2021 و اولین لنز نسل دوم GM که عرضه می‌شود، FE 70-200mm f/2.8 GM OSS II می‌رسیم. این اسب کاری زوم تله فوتو بازنگری شده دارای یک پیکربندی اپتیکال اصلاح شده است که از برخی از لنزهای سوپر تله سونی برای دستیابی به تعادل بهتری از وضوح باورنکردنی و کاهش وزن در مقایسه با نسخه اول الهام گرفته شده است. عناصر شیشه‌ای تخصصی جدید، مانند عناصر غیرکروی XA و ED، به این طراحی شیک‌تر کمک می‌کنند و به کنترل بهتر انحراف‌ها و بهبود وضوح کمک می‌کنند.

این 70-200 میلی‌متری جدید بیش از یک به‌ روزرسانی اپتیکال، یک سیستم فوکوس خودکار بازنگری شده نیز دارد که اکنون از چهار موتور AF خطی XD استفاده می‌کند و یک سیستم OSS بهبود یافته که اکنون دارای حالت پایداری فریم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *