تحلیل و بررسی, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

لپتاپ ریزر بلید استلث 13 اینچ مدل 2020 معرفی شد

لپتاپ ریزر بلید استلث 13 اینچ

کمپانی ریزر (Razer Inc) یکی از ابرقدرت‌ها در زمینه ساخت و تولید انواع سخت‌ افزار حوزه گیمینگ است. می‌توان گفت که ریزر بزرگ‌ترین اکوسیستم سخت‌افزار و نرم‌افزار مربوط به بازی را ایجاد کرده است. از طرفی لپ تاپ های این برند خوشنام از محبوبیت ، کیفیت و قدرت بالایی برخوردارند. یک نمونه از آنها لپتاپ ریزر بلید استلث 13 اینچ می باشد که به تازگی مدل 2020 آن معرفی شده است.

مدل 2020 لپتاپ ریزر بلید استلث 13 اینچ

این لپ تاپ به صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتز و کارت گرافیک انویدیا جی‌فورس GTX 1650 Ti و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ رم مجهز شده است. مهم‌ترین تغییر در لپ‌تاپ جدید سری بلید استلث، این است که نخستین اولترابوکی به‌شمار می‌آید که از صفحه‌نمایش ۱۳/۳ اینچ با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز استفاده می‌کند. مدل‌های پیشین لپ‌تاپ‌های برند بلید استلث ریزر همگی صفحه‌نمایش ۶۰ هرتز داشتند. ریزر همچنین گفته است قصد دارد مدل ویژه‌ی لپ‌تاپ جدید خود را با صفحه ‌نمایش 4K لمسی همراه کند. این مدل با تمرکز بر بازار تولیدکنندگان محتوا ساخته شده است.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع مشکل کار نکردن کیبورد کامپیوتر در ویندوز 10

لپتاپ ریزر بلید استلث 13 اینچ

نرخ نوسازی بیشتر بدین‌معنا است که انیمیشن‌ها و محتوای بصری مختلف روان‌تر به‌نمایش در‌می‌آیند. بنابراین، هرچه نرخ نوسازی بیشتر باشد، تجربه‌ی گیمینگ کاربر لذت‌بخش‌تر می‌شود. طبق اعلام ریزر، پنل ۱۲۰ هرتز به‌کاررفته در لپ‌تاپ ریزر بلید استلث ۱۳ اینچ ۲۰۲۰ پوشش ۱۰۰ درصدی از فضای رنگی sRGB را ارائه می‌دهد.

مدلی از لپ‌تاپ‌های سری بلید استلث که اواخر سال ۲۰۱۹ معرفی شد، به‌شدت با ستایش کارشناسان مواجه شد. کارشناسان زیادی معتقد بودند این لپ‌تاپ قدرتمندترین لپ‌تاپ بسیار سبک و حمل‌شدنی دنیا است. دستگاه یادشده تنها ۱/۴ کیلوگرم وزن و ۱۵/۳ میلی‌متر ضخامت داشت و بسیار قدرتمند بود. در این لپ‌تاپ از کارت گرافیک GTX 1650 Max-Q انویدیا استفاده شده بود.

در واقع این که بتوان قطعات قدتمند را در یک لپ تاپ نه چندان ضخیم قرار داد ، هنریست که ریزر در لپ تاپ های خود به نمایش درآورده است. به‌طورمعمول در لپ‌تاپ‌های این‌چنینی شاهد استفاده از کارت گرافیک انویدیا MX 150 بودیم؛ زیرا کارت‌های گرافیک قدرتمندتر می‌توانستند گرمای بسیار بیشتری ایجاد کنند؛ گرمایی که در فرم‌فاکتور ویژه‌ی لپ‌تاپ‌های بسیار سبک و حمل‌شدنی ممکن است باعث بروز مشکلات زیادی شود.

این مطلب را هم ببینید
معرفی لپ تاپ دل XPS13 پلاس

مدل جدید بلید استلث قدرتمندتر است و ریزر امید دارد بتواند با این محصول، بهتر از قبل به نیازهای گیمرها برای اجرای بازی‌های سنگین پاسخ دهد. ریزر بلید استلث ۱۳ اینچ ۲۰۲۰، ۱/۴۱ کیلوگرم وزن و ۱۵/۳ میلی‌متر ضخامت دارد. در لپ‌تاپ جدید، کارت گرافیک GTX 1650 Ti از نوع Max-Q با چهار گیگابایت حافظه‌ی گرافیکی GDDR6 به‌کار رفته است.

این لپ تاپ جدید مجهز به تراشه‌ی Core i7-1065G7H اینتل بوده و پردازنده به کار رفته در آن با مدل 2019 تفاوتی ندارد.

قا‌ئم‌ مقام ارشد ریزر در بیانیه‌ی مطبوعاتی این شرکت درباره‌ی لپ‌تاپ جدید می‌گوید:

Razer Blade Stealth 13 قدرتمندترین اولترابوک دنیا است و این لپ‌تاپ را در مدل جدید، بهتر از قبل کرده‌ایم. مدل جدید بلید استلث ۱۳ تحول جدیدی در بازار لپ‌تاپ‌های گیمینگ بسیار سبک به‌همراه می‌آورد و تعادل بی‌نقصی بین سرگرمی و عملکرد پردازشی به کاربر ارائه می‌دهد.

قیمت پایه ای که ریزر برای این محصول خود در نظر گرفته است برابر با ۱،۷۹۹ دلار می باشد. براساس اعلام رسمی ریزر، لپ‌تاپ بلید استلث ۱۳ اینچ جدید در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی روانه‌ی بازار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *