تحلیل و بررسی, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

لپ‌تاپ‌های گیمینگ GP76 و GP66 برند MSI معرفی شد

لپ‌تاپ‌های گیمینگ GP76 و GP66 برند MSI

Micro-Star International با اسم مخفف MSI یک کمپانی چندملیتی فعال در زمینه فناوری اطلاعات است. مقر این شرکت در شهر نیوتایپه، کشور تایوان قرار دارد و محصولات آن از کیفیت بالایی برخوردار می باشند. لپ‌تاپ‌های گیمینگ GP76 و GP66 برند MSI که به تازگی معرفی شده اند از طراحی منحصر به فردی برخوردار بوده و گفته می شود که یک زبان طراحی جدید برای گیمرها می باشد.

لپ‌تاپ‌های گیمینگ GP76 و GP66 برند MSI

سیاری از کاربران به دنبال لپ تاپ ‌های مخصوص بازی هستند که بدون زرق و برق‌های مرسوم، از ضخامت پایینی برخوردار باشد. در همین راستا شرکت MSI دو لپ تاپ جدید GP76 و GP66 را با سخت افزارهای قدرتمند و روز معرفی کرد. تنها تفاوت موجود در GP76 و GP66 استفاده از نمایشگرهای 17.3 و 15.6 اینچی است. هر دو مدل به نمایشگرهای FHD با نرخ به‌روزرسانی 144 هرتز مجهز بوده و به گفته سازنده، زمان پاسخ به فرکانس آنها نیز تنها 3 میلی ثانیه است.

این مطلب را هم ببینید
۵۰۰ افزونه مخرب کروم از وب استور گوگل حذف شد

به گفته MSI، هر دو مانیتور از پوشش 100 درصدی گستره رنگ S-RGB بهره خواهند برد. علی رغم معرفی پردازنده‌های نسل یازدهمی اینتل Tiger Lake-H، این شرکت از پردازنده نسل دهمی Core-i7 10870H در این مدل بهره گرفته است. این اقدام می‌تواند در راستای کنترل قیمت نهایی صورت گرفته باشد. هر دو مدل می‌توانند تا 64 گیگابایت حافظه رم DDR4 در فرکانس 3200 مگاهرتز را در خود جای دهند. ذخیره سازی آنها نیز به حداکثر 2 ترابایت حافظه SSD M.2 نوع NVME محدود می‌شود.

در هر دو مدل خبری از حافظه‌های HDD قدیمی نیست. GP76 و GP66 در بخش پردازش‌های گرافیکی، از کارت‌های گرافیک جدید انویدیا در مدل‌های GeForce RTX 3070 و GeForce RTX 3060 بهره خواهند برد. اگر نگران ضخامت پایین و مسئله خنک سازی قطعات هستید، باید بگوییم که MSI در این دو لپ تاپ از سیستم خنک کننده اختصاصی و پیشرفته خود، موسوم به Cooler Boost 5 بهره گرفته است.

این مطلب را هم ببینید
راهنمای خرید کابل Lan یا همان کابل شبکه

شبکه LAN نوع 2.5 گیگابیتی، شبکه بدون سیم Wi-Fi 6، صفحه کلید Steelseries با LED RGB قابل مدیریت، درگاه HDMI 2.0، درگاه‌های USB 3.2 از انواع Type-A و USB-C، امکان دریافت خروجی تصویر از درگاه USB-C و پشتیبانی از آرایش RAID در بخش ذخیره سازی را می‌توان از جمله دیگر ویژگی‌های این دو لپ تاپ زیبا و متفاوت دانست. MSI تا کنون اشاره‌ای به تاریخ دقیق عرضه و قیمت نهایی این دو لپ تاپ نکرده اما به نظر می‌رسد که به زودی شاهد توزیع جهانی آنها خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *