تحلیل و بررسی, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

لپ تاپ گلکسی بوک Odyssey سامسونگ معرفی شد

لپ تاپ گلکسی بوک Odyssey سامسونگ

سامسونگ (samsung)، شرکت ۸۰ ساله کره ای با فعالیت بین المللی که به خوبی مسیر موفقیت را، از یک شرکت کوچک تجاری تا یکی از بزرگ ترین تولید کننده های دنیای الکترونیک و فناوری به درستی طی کرده است. لپ تاپ گلکسی بوک Odyssey سامسونگ محصول جدیدی از این برند بوده که برخلاف گلکسی بوک پرو  و پرو ۳۶۰ که نمایشگر امولد دارند، از پنل LCD با ابعاد ۱۵.۶ اینچ و رزولوشن فول اچ دی بهره می‌برد.

لپ تاپ گلکسی بوک Odyssey سامسونگ

ضخامت لپ تاپ گلکسی بوک Odyssey به ۱۷.۷ میلی‌متر می‌رسد و وزنی برابر ۱.۸۵ کیلوگرم دارد. سامسونگ برای این محصولش پردازنده‌های نسل یازدهم اینتل Core i5 و Core i7 را درنظر گرفته و آن با کارت گرافیک انویدیا جی‌فورس RTX 3050 Max-Q یا RTX 3050 Ti Max-Q به فروش می‌رساند. این GPUهای جدید از ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR6 بهره می‌برد و تجربه گیمینگ روانی را در رزولوشن فول اچ دی با فریم ریت بالاتر از ۶۰ فریم بر ثانیه در اختیارتان قرار می‌دهد.

این مطلب را هم ببینید
آموزش گرفتن screen shot در ویندوز 10 به روشهای مختلف

کارت گرافیک RTX 3050 Max-Q می‌تواند با تنظیمات اولترا بازی‌ها، حداقل فریم ریت ۶۰ فریم بر ثانیه را در اختیارتان قرار دهد و با کارت گرافیک RTX 3050 Ti Max-Q، این میزان به ۷۰ فریم بر ثانیه می‌رسد. کاربران می‌توانند گلکسی بوک Odyssey را با ۸، ۱۶ و ۳۲ گیگابایت رم DDR4x سفارش دهند. این محصول در بالاترین نسخه ۱ ترابایت حافظه SSD دارد و همچنین از دو درگاه PCIe NVMe SSD بهره می‌برد.

این لپ‌تاپ گیمینگ به صورت پیش فرض دارای نسخه هوم ویندوز ۱۰ است اما خریداران می‌توانند آن را با ویندوز ۱۰ پرو هم سفارش دهند. سامسونگ برای جدیدترین لپ‌تاپش از ترک‌پد بزرگی استفاده کرده که از درایورهای Windows Precision بهره می‌برد و البته درون دکمه پاور آن، سنسور اثر انگشت قرار دارد. از سایر ویژگی‌های آن می‌توان به اسپیکرهای استریو، دالبی اتموس، بلوتوث ۵.۱، وای فای ۶ دو بانده اشاره کرد.

این مطلب را هم ببینید
چند روش کاربردی برای آزادسازی حافظه در ویندوز

پورت HMDI، سه پورت USB 3.2 Type-A، دو پورت USB-C، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و درگاه کارت حافظه پورت‌های این محصول را تشکیل می‌دهند. گلکسی بوک Odyssey دارای یک باتری ۸۳ وات ساعتی است و از شارژر ۱۳۵ واتی USB Type-C پشتیبانی می‌کند. این لپ‌تاپ با قیمت پایه ۱۳۹۹ دلار به فروش می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *