مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

مدل‌های جدید کیبورد Happy Hacking توسط فوجیستو معرفی شد

مدل‌های جدید کیبورد Happy Hacking

کیبورد یکی از مهم ترین دستگاههای ورودی محسوب می شود. کیبوردهای مختلفی در دنیا توسط برندهای مختلف تولید شده اند. در طی نمایشگاه CES 2020 فوجیستو حور پیدا کرده و از مدل‌های جدید کیبورد Happy Hacking رونمایی کرد.

مدل‌های جدید کیبورد Happy Hacking

کیبوردهای خاطره انگیز و جذاب هپی هکینگ (Fujitsu Happy Hacking) در سه مدل جدید رونمایی شدند. هپی هکینگ نوعی کیبورد قدیمی جمع‌ و‌ جور است که ظاهری خاطره‌ انگیز دارد و طراحی آن به دهه‌ی نود میلادی مربوط می‌شود. ظاهر کلی در مدل های جدید این کیبورد تغییر نکرده است اما برای آن که طراحی مدرن تری داشته باشد، از برخی جوانب تغییراتی به‌خود دیده‌اند.

مدل‌های جدید کیبورد Happy Hacking دارای یک درگاه USB-C هستند که در این بین، دو مورد از آن‌ها افزون بر درگاه USB-C به بلوتوث نیز مجهز شده‌اند و همچنین، می‌توان کلیدهای روی آن‌ها را به‌صورت نرم‌افزاری سفارشی‌سازی کرد.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع مشکل خاموش نشدن کامپیوتر

با توجه به اینکه فوجیتو در طی سالهای اخیر تمایلی به بروزرسانی این کیبوردها نشان نداده است، معرفی مدل های جدید این نوع کیبورد اتفاق مهمی می باشد. طراحی ظاهری این نوع کیبوردها با زبان طراحی کیبوردهای امروزی سازگاری ندارد و اصطلاحا از آن‌ها با نام کیبوردهای ۶۰ درصدی یاد می‌شود؛ زیرا در این نوع کیبوردها کلیدهای جهت بالا، پایین، چپ و راست وجود ندارد. به بیانی دیگر این نوع کیبوردها برای همه‌ی کاربران مناسب نیستند.

مدل‌های جدید کیبورد Happy Hacking

3 مدل جدید کیبورد Happy Hacking

همانطور که گفته شده این کیبوردها در نمایشگاه CES 2020 در سه مدل مختلف معرفی شدند.

مدل اول HHKB Pro 3 Classic نام دارد که در واقع مدل جدید HHKB Professional 2 به‌شمار می‌آید و به درگاه USB Type-C مجهز شده است.

مدل های دوم و سوم Pro 3 Hybrid و Pro 3 Hybrid Type-S نامیده می‌شوند که ضمن بهره‌مندی از درگاه USB-C دارای بلوتوث هستند و از طریق نرم‌افزاری ویندوزی می‌توان کلیدهای آن‌ها را سفارشی‌سازی کرد.

این مطلب را هم ببینید
لپ تاپ m15 R6 الین ور رونمایی شد

یکی از ضعف های این کیبوردها آن است که باتری قابل شارژ ندارند و به‌ جای آن‌ از باتری‌های قابل‌تعویض استفاده می‌کنند. کیبوردهای مذکور مجهز به کلیدهای خازنی الکترواستاتیک می باشند و صدای زیادی تولید نمی کنند.

مدل‌های جدید کیبورد Happy Hacking

این کیبوردها در دو رنگ خاکستری و سفید طراحی شده و به بازار عرضه خواهند شد. کیبورد غیر بلوتوثی Pro 3 Classic با ۲۱۷ دلار قیمت، ارزان‌ترین مدل به‌حساب می‌آید. از طرفی کیبوردهای Pro 3 Hybrid و Pro 3 Hybrid Type-S به‌ترتیب دارای برچسب قیمت ۲۶۴ و ۳۲۰ دلار هستند.

1 دیدگاه در “مدل‌های جدید کیبورد Happy Hacking توسط فوجیستو معرفی شد

  1. ارمی گفت:

    چقدر گرون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *