مقالات اینترنت و شبکه, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

مرورگر جدید Edge مبتنی بر کرومیوم منتشر شد

مرورگر جدید Edge مبتنی بر کرومیوم

Edge نام مرورگر مایکروسافت می‌باشد. اولین نسخه این مرورگر (با اسم رمز اسپارتان) در ۲۱ ژانویه ۲۰۱۵ به صورت رسمی رونمایی شد. اکنون طبق وعده مایکروسافت، مرورگر جدید Edge مبتنی بر کرومیوم در تاریخ 15 ژانویه در اختیار کاربران قرار گرفته است.

مرورگر جدید Edge مبتنی بر کرومیوم

این نسخه از مرورگر Edge را می توانید از صفحه رسمی مایکروسافت دانلود کرده و استفاده کنید. این مرورگر از سیستم‌عامل ‌های اندروید، iOS، macOS، ویندوز ۱۰، ویندوز ۸/۱، ویندوز ۸ و حتی ویندوز پشتیبانی نشده‌ی ۷ پشتیبانی می‌کند. اما اینکه تا چه زمانی از ویندوز 7 پشتیبانی می کند هنوز معلوم نیست. لوگوی Edge Chromium دچار تغییر شده و آن را با یک لوگوی جدید مشاهده خواهید کرد.

از جمله قابلیت ها و ویژگی های نسخه جدید Edge می توان به حفظ حریم خصوصی، بهینه‌سازی برای ویندوز ۱۰، امنیت در سطح شرکتی، پشتیبانی از افزونه‌های مرورگر کروم و دسترسی به افزونه‌ها از طریق Microsoft Store یا Chrome Web Store اشاره کرد. همچون هر مرورگر دیگری، مرورگر جدید Edge شامل موراد امنیتی می باشد و از قابلیت محافظت در برابر ردیاب‌های آنلاین نیز بهره برده است.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین اپلیکیشن های شناسایی آهنگ در اندروید

حالت مطالعه، امکان تعویض پروفایل و هر قابلیت کاربردی دیگری که انتظار داریم، در این نسخه ارائه شده است. در واقع با نصب این مرورگر، می توانید به راحتی از امکانات یک مروگر مدرن و کاربردی بهره ببرید. مرورگر Edge Chromium از یک ویژگی جالب دیگر هم بهره برده که برای کاربران سازمانی بسیار کاربردی خواهد بود این ویژگی درواقع حالت اینترنت اکسپلورر است که به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد تا سایت‌های قدیمی را به‌راحتی باز کنند.

خوب است بدانید که مرورگر جدید Edge مبتنی بر کرومیوم از پخش ویدیو‌های 4K نتفلیکس با پشتیبانی از Dolby Atmos و Dolby Vision برخوردار است، بطوریکه در مقایسه با کروم یک مزیت به شمار می‌رود. به گفته مایکروسافت این نسخه از مرورگر اج سرعت بیشتری نسبت به گذشته دارد و رقیبی سرسخت برای کروم و فایرفاکس بشمار می رود. از نظر فنی مرورگر جدید مایکروسافت، درواقع ۷۹اُمین نسخه پایدار Edge است و نسخه‌ی Edge 80 قرار است در ماه فوریه ارائه شود و در نهایت نیز به‌ روزرسانی‌ های منظم هر ۶ هفته در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

این مطلب را هم ببینید
آموزش بازیابی ایمیل حذف شده در جیمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *