اخبار تکنولوژی

مشخصات تبلت سرفیس پرو 8 مایکروسافت و تاریخ عرضه آن

مشخصات تبلت سرفیس پرو 8 مایکروسافت

شرکت مایکروسافت پس از رونمایی موفق محصول قبلی خود (سرفیس پرو 7) قصد دارد جدیدترین محصول خود را روانه بازار کند. در این بخش با ما همراه باشید تا به بررسی مشخصات تبلت سرفیس پرو 8 مایکروسافت و تاریخ عرضه آن بپردازیم.

مشخصات تبلت سرفیس پرو 8 مایکروسافت

خبرهای درز کرده راجع به مایکروسافت سرفیس پرو 8 حاکی از آن است که بدنه و چارچوب این تبلت مشابه Surface Pro 7 است و احتمالا تنها اجزای داخلی این محصول تغییر کرده‌اند، نه بدنه خارجی آن. ما از شنیدن این خبر کمی ناامید شدیم.

همچنین دیگر خبرهای فاش‌شده از معرفی تبلت سرفیس پرو 8 حاکی از آن است که احتمالا مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری محصول جدید کمپانی مایکروسافت شامل موارد زیر است: پردازنده Intel 11th Gen، حافظه رم 32 گیگابایت و کارت گرافیک Iris Xe. یکی دیگر از منابع موثق اعلام کرده‌اند که نسخه 5 هسته‌ای این تبلت از اتصال اینترنتی LTE بهره می‌برد. گفته می‌شود که مدل‌های هفت هسته‌ای این محصول دارای حافظه یک ترابایت و حافظه رم 32 گیگابایت هستند. به طور کلی مدل‌های مختلف تبلت Surface Pro 8 شامل موارد زیر است:

  • سه هسته‌ای / رم 8 گیگابایت / حافظه 128 گیگابایت
  • پنج هسته‌ای / رم 8 گیگابایت / حافظه 128 گیگابایت
  • پنج هسته‌ای / رم 8 گیگابایت / حافظه 256 گیگابایت
  • پنج هسته‌ای / رم 16 گیگابایت / حافظه 256 گیگابایت
  • هفت هسته‌ای / رم 16 گیگابایت / حافظه 256 گیگابایت
  • هفت هسته‌ای / رم 16 گیگابایت / حافظه 512 گیگابایت
  • هفت هسته‌ای / رم 16 گیگابایت / حافظه 1 ترابایت
  • هفت هسته‌ای / رم 32 گیگابایت / حافظه 1 ترابایت
این مطلب را هم ببینید
مایکروسافت اج در آزمون HTML5 Accessibility امتیاز کامل را کسب کرد

پیش‌بینی می‌شود که کمپانی مایکروسافت از ریزپردازنده‌های نسل یازدهم Tiger Lake در تبلت مایکروسافت مدل Surface Pro 8 استفاده کند. این ریزپردازنده بهترین و آخرین مدل ریزپردازنده‌هاست و از آن‌جایی که قرار بوده محصول جدید کمپانی مایکروسافت در اوایل سال 2021 روانه بازار شود و رونمایی از آن با تاخیر مواجه شده است، هیچ دلیل منطقی وجود ندارد که این کمپانی از آخرین نسل ریزپردازنده در تبلت سرفیس پرو ۸ استفاده نکند.

تاریخ عرضه

با مرور آخرین اخبار منتشرشده از تبلت سرفیس پرو ۸ می‌توان به این نتیجه رسید که زمان رونمایی از آخرین محصول کمپانی مایکروسافت نزدیک است. ضمن اینکه چند منبع معتبر راجع به برخی امکانات تبلت Surface Pro 8 نیز مواردی عنوان کرده‌اند؛ از جمله اینکه این تبلت قرار است از روش‌های اتصال اینترنت و ارتباطی همچون LTE، بلوتوث و Wi-Fi 6 بهره ببرد.

این مطلب را هم ببینید
آپدیت اندروید 12_به همراه one ui 4 برای گلکسی فولد

با توجه به اینکه آخرین محصول شرکت مایکروسافت در ماه اکتبر سال 2019 روانه بازار شد، گفته می‌شود که احتمالا از سرفیس پرو 8 تا فصل پاییز امسال رونمایی خواهد شد. البته با توجه به همه‌گیری ویروس کووید در جهان می‌توان انتظار داشت که زمان رونمایی از همه محصول‌های الکترونیکی از جمله این محصول با تاخیر مواجه شود.

قیمت

با توجه به اینکه قیمت محصولات کمپانی مایکروسافت در چند سال اخیر تقریبا ثابت بوده است، پیش‌بینی قیمت تبلت سرفیس پرو 8 کار چندان سختی نیست. بهتر است قبل از پیش‌بینی قیمت این دستگاه، قیمت دو محصول دیگر از کمپانی مایکروسافت را بررسی کنیم: قیمت مدل سه هسته‌ای Surface Pro 7 حدود 750 دلار و قیمت مدل 5 هسته‌ای Surface Pro 6 حدود 800 دلار بود.

با توجه به موارد گفته‌شده می‌توان پیش‌بینی کرد که احتمالا قیمت تبلت سرفیس پرو 8 حدود 800 دلار است. البته پیش‌بینی ما این است که قیمت این محصول با 5 هسته، حافظه رم 8 گیگابایت و 256 گیگابایت حافظه SSD حدود 1200 دلار باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *