بازی و سرگرمی, معرفی بازی

معرفی و بررسی بازی Super Mario 3D World + Bowser’s Fury

بررسی بازی Super Mario 3D World + Bowser’s Fury

علاقه‌مندان به مجموعه بازی‌های ماریو، این روزها با بازی جدید این سری، حسابی سرگرم هستند. در این بخش با ما همراه باشید تا به معرفی و بررسی بازی Super Mario 3D World + Bowser’s Fury بپردازیم.

بررسی بازی Super Mario 3D World + Bowser’s Fury

داستان بازی Super Mario 3D World از جایی شروع می‌شد که ماریو، لوییجی، پیچ و تود در حال تماشای آتش‌بازی بودند تا اینکه به‌صورت ناگهانی با یک لوله شیشه‌ای مواجه می‌شوند. ماریو و لوییجی شروع به تعمیر لوله می‌کنند و سپس یک موجود کوچک که پرنسس اسپریکسی نام دارد، ظاهر می‌شود و به آنها می‌گوید که باوزر، سایر اسپریکسی‌ها را دزدیده و آنها را زندانی کرده است. در همین لحظه باوزر سر می‌رسد و پرنسس اسپریکسی را هم می‌دزد و فرار می‌کند.

ماریو و دوستانش به دنبال آنها وارد سرزمین اسپریکسی‌ها می‌شوند تا این موجودات را پیدا کنند و آنها را از دست باوزر نجات دهند. در ادامه داستان، دیدیم که باوزر با استفاده از یک زنگوله جادویی، خودش را به یک گربه غول‌پیکر تبدیل کرد، اما در نهایت ماریو و دوستانش موفق شدند او را شکست دهند و به سرزمین خودشان برگردند. در بازی Bowser’s Fury شاهد یک ماجرای تازه هستیم. ماریو وارد جزیره گربه‌ها می‌شود و در آنجا، فرزند باوزر به او می‌گوید که پدرش تغییر شکل پیدا کرده و به یک غول بسیار بزرگ تبدیل شده است. ماریو و فرزند باوزر تصمیم می‌گیرند که باوزر را به اندازه طبیعی‌اش برگردانند. در ادامه می‌بینیم که ماریو با کمک زنگوله غول‌پیکر، بزرگتر شده و امکان مبارزه با باوزر را پیدا کند. او سپس باوزر را شکست می‌دهد و او را به اندازه قبلی بازمی‌گرداند.

این مطلب را هم ببینید
تولید Xbox One X و Xbox One S دیجیتال متوقف شد

گیم پلی بازی

گیم پلی بازی Super Mario 3D World Plus Bowser’s Fury شامل تمام مواردی است که از یک بازی ماریو انتظار داریم. مراحل بازی به بهترین شکل ممکن طراحی شده‌اند و سکوبازی در آنها لذت فوق‌العاده‌ای دارد. شما می‌توانید یکی از چهار شخصیت (ماریو، لوییجی، پیچ یا تود) را انتخاب کنید و با آنها مراحل را به اتمام برسانید. هر کدام از این شخصیت‌ها دارای توانایی‌های مخصوص خودشان هستند. شخصیت اصلی که ماریو است، تمام توانایی‌ها را در حد نرمال دارد. برادر او یعنی لوییجی می‌تواند پرش‌های بسیار بلند انجام دهد. پیچ این قابلیت را دارد که پس از پریدن، مدت بیشتری روی هوا بماند و مثلا مسافت بین دو سکوی دور از هم را راحت‌تر طی کند. شخصیت آخر یعنی تود هم می‌تواند سریع‌تر از بقیه حرکت کند که این ویژگی‌ نیز برای رد کردن برخی موانع و تله‌ها بسیار کاربردی است.

در طول مراحل بازی، آیتم‌هایی وجود دارند که ماریو با گرفتن آنها می‌تواند تغییر شکل دهد و نیروهای جدیدی پیدا کند. مثلا گرفتن زنگوله‌ها باعث می‌شود ماریو به یک گربه تبدیل شود و در این حالت از دیوارها بالا برود یا با پنجه‌های گربه‌ای خودش به دشمنان حمله کند. همچنین گرفتن گیلاس‌های دوقلو، یک کپی از ماریو را در کنار او ایجاد می‌کند که این ویژگی نیز برای عبور از برخی تله‌ها کاربرد دارد.

این مطلب را هم ببینید
معرفی و بررسی بازی Astracraft

یکی از بخش‌های مهم گیم‌پلی بازی، قسمت چندنفره آن است که در آن، حداکثر چهار بازیکن می‌توانند شخصیت‌های مختلف را انتخاب کرده و با همکاری یکدیگر، مراحل را پشت سر بگذارند. در بخش چندنفره، همکاری کردن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در انتهای هر مرحله نیز مجموع امتیازاتی که هر بازیکن کسب کرده است محاسبه می‌شود و بر همین اساس به آنها رتبه تعلق می‌گیرد. برخی حالت‌های بخش چندنفره هم به‌صورت رقابتی طراحی شده‌اند.

ویژگی تازه‌ای که در بازی Super Mario 3D World + Bowser’s Fury اضافه شده، همراهی یک شخصیت جدید به نام باوزر جونیور (فرزند باوزر) است. این شخصیت در تمام طول بازی همراه شخصیت اصلی خواهد بود و به او کمک می‌کند. حتی این امکان وجود دارد که یک بازیکن دیگر هدایت باوزر جونیور را به دست بگیرد و به این ترتیب می‌توان مراحل بازی را به‌صورت دونفره تجربه کرد.

تاریخ انتشار بازی

این بازی در تاریخ 12 فوریه 2021 (24 بهمن 1399) برای نینتندو سوییچ به انتشار رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *