مقالات کامپیوتر و تکنولوژی, مقالات نصب نرم افزار و برنامه

معرفی بهترین اپلیکیشن ها برای یادگیری عکاسی

بهترین اپلیکیشن ها برای یادگیری عکاسی

هنر عکاسی، اصول و قواعد خاص خود را دارد. روش های زیادی برای یادگیری عکاسی وجود دارد. شناخت بهترین اپلیکیشن ها برای یادگیری عکاسی در این مسیر به شما کمک زیادی خواهد کرد.

بهترین اپلیکیشن ها برای یادگیری عکاسی را بشناسید

Elements of Photography

از اسمش پیداست که چه چیزی را به شما یاد می‌دهد: «مبانی عکاسی». این اپلیکیشن بی‌نظیر به صورت کاملا آکادمیک اصول عکاسی حرفه‌ای را از صفر تا صد به شما آموزش می‌دهد؛ چه تازه‌کاری باشید که تا حالا دوربین به دست نگرفته و چه کسی که سال‌ها عکاسی کرده است. Elements of Photography آموزش‌های تصویری بسیار خوبی دارد که برای تمرین عکاسی بسیار مناسب هستند. مثال‌ها طوری طراحی شده‌اند که بتوانید با دوربین‌تان در حین خواندن آموزش‌ها تمرین کنید و مفاهیم را به خوبی متوجه بشوید.

این اپلیکیشن کاربردی در انتهای هر درس از شما آزمون هم می‌گیرد، و نکته خوب اینکه ابزارهایی برای محاسبه عمق میدان (Depth of Field) و جدول Exposure Value (EV) را هم برای عکاسی حرفه‌ای در اختیارتان می‌گذارد که در موقعیت‌های سخت عکاسی بسیار مفید ظاهر می‌شوند.

این مطلب را هم ببینید
پروژه سیستم عامل ویندوز 10 ایکس لغو شد

Photography Tutorials

برای یادگیری مفاهیم عکاسی به صورت تئوریک، Photography Tutorials بهترین اپلیکیشن ممکن است. این محصول که به طور رایگان برای اندروید منتشر شده آموزش عکاسی را به صورت موضوعی پیش می‌برد. از انواع دوربین و لنز و پایه گرفته تا مفاهیمی مثل اکسپوژر، زوم، سرعت شاتر، کادربندی، نسبت تصویر، فیلمبرداری و … همگی موضوعاتی هستند که می‌توانید در اپلیکیشن درباره‌شان سرچ کنید و به توضیحات دلخواه برسید. توضیحات تئوری Photography Tutorials بسیار عالی و دقیق هستند، ولی مشکل اینجاست که اپلیکیشن برای یادگیری آن‌ها از شما تست نمی‌گیرد و قاعدتا خبری از ارائه مدرک عکاسی هم نیست.

YouTube

عده‌ای به شوخی می‌گویند که یوتیوب از کل دوران دانشگاه برایشان مفیدتر بوده. اگر آموزش عکاسی را در یوتیوب جستجو کنید متوجه می‌شوید که این جمله شاید واقعا شوخی نباشد! محتوای آموزشی که به طور رایگان در یوتیوب می‌بینید را در هیچ دانشگاهی نمی‌توانید بدست بیاورید. فقط کافیست کلیدواژه Learn Photography یا آموزش عکاسی را جستجو کنید تا هزاران نتیجه فوق‌العاده برایتان ظاهر شود.

این مطلب را هم ببینید
آموزش ریست ویندوز در لپ تاپ و کامپیوتر

Udemy

یودمی یک پلتفرم آنلاین یادگیری است، دانشگاهی مجازی که نه فقط عکاسی بلکه هر مهارتی که بخواهید را به صورت قدم به قدم یاد بگیرید، امتحان بدهید و با یک مدرک معتبر خارج شوید. در حوزه عکاسی کورس‌های بسیار خوبی در یودمی وجود دارند که توسط عکاسان حرفه‌ای تدریس می‌شوند. در حال حاضر می‌توانید در این کورس‌های ویدیویی با تخفیف‌های خوب شرکت کنید. البته که ثبت نام از ایران دردسرهای خاص خودش را دارد ولی آنقدر هم مشکل نیست که دسترسی به آن‌ها غیرممکن باشد.

یکی از مزایای یودمی امکان دانلود کورس‌هاست. اگر دوست داشته باشید می‌توانید همه کورس‌های یک رشته را به صورت آنلاین دانلود کنید تا بعدا به صورت آفلاین روی گوشی به همه‌شان دسترسی داشته باشید. به لطف ویژگی نوت هم همزمان با یادگیری قادر به یادداشت‌برداری خواهید بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *