بازی و سرگرمی, معرفی بازی

معرفی بهترین بازی های استراتژیک 2020

بهترین بازی های استراتژیک 2020

یکی از ژانرهای جذاب در بازی‌های ویدئویی، بازی استراتژیک است. این بازی‌ها بر قدرت تحلیل هوشمندانه موقعیت و روش برنامه‌ریزی برای کسب پیروزی بر رقبای بازی، تاکید دارند. در این بخش با ما همراه باشید تا بهترین بازی های استراتژیک 2020 را بشناسید.

بهترین بازی های استراتژیک 2020 کدام اند؟

Crusader Kings III

Crusader Kings III یک بازی نقش آفرینی و یکی از بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر است که وقایع آن در قرون وسطی رخ می‌دهد. این بازی توسط استودیو Paradox Development ساخته شده و توسط Paradox Interactive به عنوان دنباله ای از (Crusader Kings (2004 و (Crusader Kings II (2012 منتشر شده است. این بازی اولین بار در جریان PDXCon 2019 در اکتبر 2019 اعلام شد و در تاریخ 1 سپتامبر 2020 منتشر شد.

این بازی، مانند بازی‌های پیشین خود یعنی Crusader Kings و Crusader Kings II ، یک بازی بزرگ استراتژیک و شبیه ساز خاندان است که وقایع آن در قرون وسطی تنظیم شده. بازیکنان می‌توانند از سال‌های 867 یا 1066 شروع کرده و تا سال 1453 بازی کنند.

Age of Empires III: Definitive Edition

بازی Age of Empires III که در سال 2005 به بازار عرضه شده بود، تغییراتی را به خود دید که شامل اضافه شدن ویژگی‌های جدید به بازی می‌شد. شهرهایی که از لحاظ اندازه، بزرگترین مقیاس را در برابر نسخه‌های پیشین داشتند و به بازیکنان اجازه گسترش شهرها و البته تسلط و حکمرانی بر دنیا را می‌دادند. بازی Age of Empires III: Definitive Edition شامل تمامی بسته‌های الحاقی نسخه اصلی بازی به همراه محتوای جدید است. این بازی بطور کامل مدرن شده و کیفیت 4K Ultra HD که فوق‌العاده چشم‌نواز است را روبروی دیدگان شما قرار می‌دهد.

در بازی Age of Empires III: Definitive Edition که یکی از جدیدترین بازی های استراتژیک کامپیوتر محسوب می‌شود، به بازیکنان اجازه داده شده در قالب دو امپراطوری جدید اینکا و سوئدی‌ها بر جهان غلبه کنند. همچنین، ما شاهد دو حالت جدید در این بازی هستیم. اولین حالت نبردهای تاریخی (Historical Battles) است که بازیکنان در نبردهایی بر اساس واقعیت و سناریوهای ازپیش تعیین‌شده به جنگیدن می‌پردازند. دومین حالت هنر جنگ (The Art of War) است که هدفش رویارویی کهنه‌کاران با چالش‌هایی متفاوت است.

Desperados III

Desperados III یک بازی ویدیویی با در سبک تاکتیک هم‌زمان (Real-time Tactic) است که توسط Mimimi Games ساخته شده و توسط THQ Nordic منتشر شده است. آخرین نسخه‌ای که از این بازی منتشر شد، مربوط به سال 2007 و اسپین آف Helldorado بود و حالا این بازی استراتژیک برای پلی استیشن 4 ، رایانه‌های شخصی، ایکس باکس وان، لینوکس و سیستم عامل مک منتشر شده است.

Desperados III یک بازی بازی استراتژیک پی اس 4 و کامپیوتر در سبک مخفی کاری تاکتیک هم‌زمان نیز به حساب می‌آید. این بازی دارای پنج شخصیت قابل بازی است که هرکدام به سلاح‌ها و توانایی‌های منحصر به فردی مجهز هستند. بازیکنان می‌توانند این بازی را به عنوان یک بازی مخفی کاری انجام دهند، مثلا می‌توانند دشمنان را به صورت بی‌صدا ترور کنند و یا قتل‌های خود را به صورت مرگ‌های تصادفی جلوه دهند.

Total War Saga: Troy

مجموعه Total War که معنای تحت‌اللفظی آن «جنگ تمام‌عیار» می‌شود، یکی از محبوب‌ترین بازی های استراتژیک تاریخی است. این مجموعه کارش را با بازی Shogun: Total War در سال 2000 آغاز کرد. حدود دو سال بعد از این بازی، شماره دوم سری با نام Medieval: Total War منتشر شد که به جنگ‌های قرون وسطی می‌پرداخت. اما آنچه که یک شبه محبوبیت مجموعه توتال وار را به آسمان‌ها برد، عرضه بازی Rome: Total War در سال 2004 بود. هنوز هم می‌توان این بازی را مشهورترین نسخه از این مجموعه نامید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بازی Madden NFL 22

داستان بازی Total War Saga: Troy تلفیقی از وقایع تاریخی و اساطیر یونان باستان است. همه ماجراهای بازی در حوزه دریای اژه رخ می‌دهند. البته نقشه بازی از نظر جغرافیایی کوچک‌تر است که می‌توان آن را با نقشه بازی Rome II مقایسه کرد.

Empire of Sin

داستان بازی امپراتوری گناه که یکی از جدیدترین بازی های استراتژیک برای کامپیوتر به شمار می‌رود، طی دهه 1920 در شهر شیکاگو ایالت ایلینویز در کشور آمریکا رخ می‌دهد. دورانی تاریک که مردم بی گناه و حتی نیروهای پلیس نیز به قتل می‌رسیدند. طی این دهه و چندین سال پس از آن منطقه سیاه شیکاگو در تصرف چندین و چند خانواده مافیایی بود و هدفشان مانند هدف ما در بازی Empire of Sin سلطه بر آن منطقه و در ادامه تمام شهر شیکاگو بود. به‌طور کلی بازی امپراتوری گناه از داستان ثابتی پیروی نکرده و شما با شروع به‌عنوان یکی از سران خانواده‌های مافیایی باید امپراتوری کوچک خود را در شهر گسترش دهید.

این مطلب را هم ببینید
همه‌ چیز در مورد بازی God of War Ragnarok

1 دیدگاه در “معرفی بهترین بازی های استراتژیک 2020

  1. کافه گیم گفت:

    ممنون از این مطلب کاربردی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *