مقالات کامپیوتر و تکنولوژی, مقالات نصب نرم افزار و برنامه

معرفی بهترین برنامه های جایگزین اکسل که رایگان هستند

برنامه های جایگزین اکسل

ابزارهای مایکروسافت آفیس برای بسیاری از کاربران کارآمد و بی‌رقیب به نظر می‌رسند. یکی از محبوب ترین آن ها اکسل است که در مواقع زیادی مورد استفاده قرار می گیرد. این نرم افزار از انواع نرم افزارهای صفحه گسترده است که جداول بزرگی در ستون و ردیف را در خود جای می دهد. بخاطر قدرت و انعطاف پذیری فوق العاده این نرم افزار، اکسل نزدیک به چهار دهه است که به یکی از پر استفاده ترین نرم افزارها در دنیای تجارت تبدیل شده است. اما برنامه های جایگزین اکسل نیز وجود دارند که مشابه آن بوده و رایگان می باشند.

برنامه های جایگزین اکسل

گوگل شیتس

امروزه، گوگل شیتس (Google Sheets) هم به‌اندازه‌ی مایکروسافت اکسل طرفدار و کاربر دارد. کاربران گوگل به ‌راحتی به این اپلیکیشن مبتنی‌بر خدمات ابری دسترسی پیدا می‌کنند و از همه مهم‌تر، از قابلیت تعامل و ارتباط آن با اپلیکیشن‌های دیگر گوگل همچون Forms و Data Studio بهره می‌برد. ارتباط بین اپلیکیشن‌ها مدیریت پروژه‌ها را برای کاربران آسان‌تر می‌کند.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین برنامه های گرفتن بنچمارک از کامپیوتر و لپ تاپ

iWork Numbers

اپل جایگزینی به‌نام iWork Numbers برای اکسل دارد که به ‌رایگان برای هر فرد دارای اکانت آی‌کلاد (حتی بدون سیستم‌عامل مک) دردسترس قرار می‌گیرد. البته نسخه‌ی موبایل فقط برای کاربران iOS عرضه می‌شود و هنوز اپلیکیشنی برای کاربران اندروید منتشر نشده است. اپلیکیشن نامبرز از قلم هوشمند اپل هم پشتیبانی می‌کند؛ درنتیجه هنگام کار با تبلت آیپد ، می‌توانید با قلم هوشمند علامت یا یادداشتی درکنار فایل ذخیره کنید. کاربران همچنین می‌توانند فایل‌های نهایی را در فرمت اکسل هم ذخیره کنند تا هنگام اشتراک‌گذاری با دیگران، مشکل چندانی نداشته باشند.

LibreOffice Calc

اپلیکیشن Calc بخشی از مجموعه‌ی LibreOffice است که به‌رایگان عرضه می‌شود و یکی از برنامه‌های قدرتمند برای مدیریت فایل‌های صفحه‌گسترده در ویندوز و مک و لینوکس است. اگرچه رابط کاربری نرم‌افزار به زیبایی گزینه‌های دیگر نیست، قابلیت‌های متنوعی همچون متن‌بازبودن دارد. درنتیجه، کاربر به توابع و عملکردهای پیچیده‌تری دسترسی دارد و امکان شخصی‌سازی آن‌ها را نیز خواهد داشت. الگوهای رایگان متعددی هم برای شخصی‌سازی و طراحی فایل‌ها در Calc در اینترنت موجود است.

این مطلب را هم ببینید
نمایشگر گیمینگ Legion Y25G-30 لنوو معرفی شد

WPS Office Spreadsheets

اگر به‌دنبال گزینه‌ای جایگزین برای اکسل هستید که ظاهر و عملکرد مشابه با اکسل داشته باشد، WPS بهترین گزینه‌ی رایگان را ارائه می‌کند. این اپلیکیشن علاوه‌بر رابط کاربری مشابه با اکسل، قابلیت مدیریت و ویرایش فایل‌های مرسوم XLS و XLSX و CSV را هم به کاربر ارائه می‌کند. درنتیجه واردکردن فایل از اکسل برای کاربران دشوار نیست. اپلیکیشن WPS برای کاربران ویندوز، مک، لینوکس، اندروید و iOS دردسترس قرار دارد و حتی نسخه‌ی وب‌اپلیکیشن آن هم موجود است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *