مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

هدست گیمینگ چیست و چه تفاوتی با هدست معمولی دارد؟

هدست گیمینگ چیست

یکی از فاکتورهای حیاتی برای هر گیمری بهره‌مندی از بهترین و با‌کیفیت‌ترین صدای ممکن است. اگر هدستی که خریداری می‌کنید از بیس، صدای فراگیر و قابلیت حذف نویز و صداهای اضافه برخوردار نباشد هیچ‌وقت نمی‌توانید تجربه حداکثری از بازی‌ها داشته باشید. بنابراین اگر فکر می کنید هدست های معمولی نیز می توانند نیاز شما را به عنوان یک گیمر برطرف کنند ، اشتباه می کنید. با وجود هدست های گیمینگ متنوع در بازار ، میتوانید اقدام به خرید آن ها کنید. اما بطور کلی هدست گیمینگ چیست و چه تفاوتی با هدست معمولی دارد؟

هدست گیمینگ چیست

هدست یکی از تجهیزات ضروری برای افرادی است که به موزیک و بازی‌های کامپیوتری علاقه مند هستند و امروزه شرکت‌های بسیاری در این زمینه فعالیت می‌کنند. این هدست ها تفاوت هایی با هدست های معمولی دارند که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

تفاوتهای هدست گیمینگ با هدست معمولی

میکروفون

تجهیز بودن یا نبودن به میکروفون یک ویژگی بسیار کلیدی در هدست‌ها بوده که می‌توان آن را به عنوان بزرگ‌ترین تفاوت هدست گیمینگ با معمولی معرفی کرد. در بسیاری از بازی‌های امروزی ایجاد ارتباط کلامی میان بازیکنان بسیار مهم است که بدون داشتن یک میکروفون خوب امکان پذیر نخواهد بود.  البته بسیاری از هدست‌ها و هدفون‌های معمولی نیز به میکروفون مجهز هستند، اما کیفیت ساخت آن‌ها تعریفی ندارد. میکروفون‌های متصل به هدست‌های گیمینگ به گونه‌ای طراحی می‌شوند که تا حد امکان کیفیت صدای بهتری را انتقال داده و به اندازه قابل توجهی (در مقایسه با میکروفون‌های متصل به هدست‌های معمولی) نویز‌های مزاحم محیط را حذف می‌کنند.

این مطلب را هم ببینید
معرفی کاربردی ترین میانبرهای کیبورد در مک

صدای فراگیر

هدست‌های گیمینگ با استفاده از این قابلیت صدای بازی را به گونه‌ای پخش می‌کنند که شما احساس کنید صدا در اطرافتان پخش می‌شود. به بیان دیگر، پخش صدای فراگیر می‌تواند این تصور را به شما بدهد که خودتان در محیط بازی حضور دارید. بعلاوه، در بازی‌هایی که موقعیت دشمن به وسیله صدا قابل تشخیص است صدای فراگیر بسیار مهم بوده و می‌تواند به شما کمک کند که متوجه شوید حریفتان در کدام سمت شما حضور دارد.

پروفایل های صوتی

یکی دیگر از امکانات هدست‌های گیمینگ پشتیبانی از پروفایل‌های مختلف صدا است. هدفون‌های گیمینگ معمولا دارای باس قوی هستند که علیرغم مفید بودن این مسئله، گاهی اوقات باعث خواهد شد صدای بازی از حالت واقعی خارج شود. بنابراین خیلی مهم است که یک هدفون گیمینگ با توجه به هر بازی و نیازهای گیمر بر روی یک پروفایل صدای خاص تنظیم شود.

این مطلب را هم ببینید
نحوه صحیح نشستن پشت میز کامپیوتر

اندازه

تفاوت هدست گیمینگ و معمولی اغلب در شکل ظاهری و اندازه آن‌ها نیز قابل مشاهده است. هدفون‌های گیمینگ معمولا اندازه‌ای بزرگ‌تر داشته و گوشی‌های آن‌ها به گونه‌ای طراحی می‌شوند که کل گوش شما را پوشش دهند. البته تعبیه میکروفون بر روی هدست نیز در این مسئله بی نقش نبوده و باعث می‌شود که اندازه هدست نسبت به هدست‌های فاقد میکروفون بزرگ‌تر باشد. دلیل تفاوت هدفون گیمینگ و معمولی در اندازه و بزرگ‌تر بودن گوشی هدست‌های گیمینگ این است که تا حد امکان به صورت فیزیکی نیز صداهای مزاحم اطراف به گوش گیمر نرسد و تنها صدای بازی برای او قابل شنیدن باشد.

قیمت

تفاوت هدفون گیمینگ و معمولی در قیمت از یک قاعده کلی پیروی نکرده و فارغ از اینکه هدست خود را از کدام گروه انتخاب می‌کنید، این کیفیت دستگاه‌ها است که مشخص می‌کند کدام یک گرانتر و کدام یک ارزان‌تر هستند. برخی از هدست‌های معمولی از هدست‌های گیمینگ گرانتر بوده و در مقابل هدست‌های گیمینگی نیز وجود دارند که نسبت به بسیاری از هدفون‌های معمولی، تگ قیمتی گران‌تری را یدک می‌کشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *