بررسی و معرفی تجهیزات, عکاسی و فیلم برداری

معرفی بهترین دوربین های کانن در سال ۲۰۲۰

بهترین دوربین های کانن در سال ۲۰۲۰

کانن یکی از مشهورترین برندهای دنیای عکاسی هم در دوران آنالوگ و هم دیجیتال است که تاریخچه‌ای نزدیک به یک قرن هم در صنعت اپتیک دارد. دوربین های عکاسی این برند در میان عکاسان از محبوبیت بالایی برخوردار است. در این بخش قصد داریم بهترین دوربین های کانن در سال ۲۰۲۰ را به شما عزیزان معرفی کنیم.

بهترین دوربین های کانن در سال ۲۰۲۰ را بشناسید

کانن EOS 250D

EOS 200D یک دوربین پرطرفدار و پرفروش بود اما نسخه بعدی آن یعدی EOS 250D مدل بهبود یافته‌تر این دوربین است و سعی شده در این دوربین تمامی نواقص ۲۰۰D رفع شود. به عقیده ما این دوربین یکی از بهترین دوربین های کانن است که در حال حاضر می‌توانید تهیه کنید. سنسور APS-C رده بالای استفاده شده در این دوربین رزولوشنی برابر با ۲۴٫۱ مگاپیکسل دارد و می‌تواند تصاویری با کیفیت فوق‌العاده بالا به شما تحویل دهد. عکاسی Live View با استفاده از صفحه نمایش LCD این دوربین نیز خیلی ساده است و به دلیل داشتن سیستم اتوفوکوس قوی، این دوربین یکی از معدود دوربین‌هایی است که ترکیب‌بندی عکس با استفاده از صفحه نمایش آن به اندازه یک دوربین بدون آینه ساده است.

این مطلب را هم ببینید
روش های کسب درآمد از عکاسی

کانن EOS-1D X Mark III

علاوه بر اینکه این دوربین مدل بهبود یافته‌ی دوربین محبوب ۱D X است بلکه در کل یک قدم رو به جلو برای دوربین‌های DSLR نیز محسوب می‌شود. در این دوربین از اتوفوکوس Deep-Learning، فیلمبرداری ۴K کراپ نشده، سیستم کنترل بازطراحی شده و… استفاده شده است. در صورتی که به دوربینی نیاز دارید که بتواند با سرعت خیلی زیاد عکاسی کند و بتواند سرعت عکاسی پیاپی بسیار بالایی داشته باشد، این دوربین برای شما مناسب خواهد بود.

کانن EOS 5D Mark IV

با اینکه دوربین عکاسی کانن EOS R از خیلی جهات شبیه به نسخه‌ی بدون آینه‌ی ۵D Mark IV است اما طراحی DSLR این دوربین مزایای خیلی زیادی دارد. برای مثال می‌توان به منظره‌یاب اپتیکال بدون لگ، ارگونومی بهتر به خصوص در زمان استفاده از لنزهای بزرگتر و عمر باتری خیلی بیشتر این دوربین اشاره کرد.

با اینکه این دوربین از لحاظ فنی یک دوربین حرفه‌ای نیست اما برای مدت زمان طولانی افراد حرفه‌ای از این دوربین استفاده می‌کردند و در واقع مدتی هم یکی از بهترین دوربین‌ها برای افراد حرفه‌ای محسوب می‌شد. این محصول یک دوربین تخصصی نیست که فقط برای یک نوع فعالیت طراحی شده باشد، بلکه یک دوربین همه کاره‌ی موفق است که می‌تواند تقریبا هر کاری را برای شما انجام دهد.

این مطلب را هم ببینید
چرا باید هنوز از دوربین برای عکاسی استفاده کرد نه گوشی؟

کانن EOS RP

این دوربین از اولین دوربین فول فریم بدون آینه این کمپانی یعنی EOS R سبک‌تر، کوچک‌تر و خیلی ارزان‌تر است. این دوربین به شکلی طراحی شده است که یک نقطه شروع ارزان و کوچک برای ورود به دنیای دوربین‌های بدون آینه فول فریم کانن باشد و همانطور که می‌توان دید، کانن در این زمینه موفق بوده است. ابعاد کوچک این لنز ممکن است برخی اوقات باعث شود تعادل آن با لنزهای بزرگ به هم بخورد و فیلمبرداری ۴K آن نیز با برخی نقص‌ها روبرو است.

برای مثال کادر تصویر کراپ شده است و شما نمی‌توانید از سیستم اتوفوکوس سریع Dual Pixel CMOS کانن استفاده کنید مگر اینکه رزولوشن را به Full HD کاهش دهید. در سمت مقابل تصاویر ثبت شده توسط این دوربین واضح و شفاف هستند، صفحه نمایش چند جهته‌ی این دوربین هم برای عکاسی و هم فیلمبرداری به شما کمک می‌کند و استفاده از آداپتور لنز EF بدین معنی است که شما می‌توانید از لنزهای DSLR فعلی کانن در کنار لنزهای در حال گسترشRF استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *