مقالات اینترنت و شبکه, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

معرفی بهترین فلگ های مرورگر کروم

بهترین فلگ های مرورگر کروم

مرورگرها یک بخش مهم از زندگی افرادی هستند که این روزها روزگارشان با اینترنت و جستجو گره خورده است. گوگل همواره در تلاش است تا امکاناتی را ارائه دهد که کاربر با فعال کردن آن بتواند تجربه لذت بخشی از کارکردن با مرورگر داشته باشد. فلگ های گوگل کروم یکی از مجموعه امکاناتی است که برای این موضوع مورد استفاده قرار می گیرد. اگر می خواهید بهترین فلگ های مرورگر کروم را بشناسید با ما در این بخش همراه باشید.

بهترین فلگ های مرورگر کروم را بشناسید

حالت مطالعه

اگر جزو آن دسته افرادی باشید که مطالب زیادی در بستر اینترنت مطالعه می‌کنند، این قابلیت می‌تواند کمک زیادی به شما بکند. حالت مطالعه (Reader Mode) تمامی موارد بصری اضافه را که باعث حواس‌پرتی کاربر می‌شوند، حذف می‌کند.این حالت می‌تواند زمانی‌ که قصد دارید یک مطلب بلند بخوانید مورد استفاده قرار بگیرد؛ زیرا حذف شدن بخش‌های اضافه تمرکز را افزایش می‌دهد. آدرس chrome://flags/#enable-reader-mode را در نوار جست‌وجوی مرورگر کروم وارد و فلگ مذکور را فعال کنید.

این مطلب را هم ببینید
آیا حالت Hibernate (هایبرنت)برای کامپیوتر شما مضر است؟

حالت تمرکز

گاهی اوقات قصد دارید روی یک صفحه خاص را دقیق‌تر بررسی کنید. حالت تمرکز (Focus Mode) با باز کردن تب مورد نظر در یک پنجره جدید و حذف بخش‌هایی مانند نوار جست‌وجو، رابط کاربری تمیزتری ارائه می‌دهد. با استفاده از این قابلیت می‌توانید با تمرکز بیشتری صفحه مورد نظر را بررسی کنید. آدرس chrome://flags/#focus-mode مسیر فعال‌سازی این فلگ است.

انیمیشن اسکرول جذاب

مایکروسافت با بازسازی پلتفرم اج، حرکت اسکرول طبیعی را به کرومیوم رسانده است. مایکروسافت درباره این قابلیت توضیح می‌دهد:

ایده اصلی این است که هر حرکت اسکرول ماوس، از دنیای مبتنی بر فیزیک تقلید کند. بدین شکل با جابه‌جا شدن اسکرول ماوس، محتوا به‌سرعت شروع به حرکت می‌کند؛ ولی پس از مدتی به دلیل اصطکاک، آهسته می‌شود.

برای به‌کارگیری این فلگ از مسیر chrome://flags/#impulse-scroll-animations آن را فعال کنید.

نمایش دوصفحه‌ای PDF

اگر ه خواندن PDF علاقه‌مند هستید، این فلگ می‌تواند به شما کمک زیادی بکند. حالت PDF Two-Up View به کاربر برای دیدن دو صفحه PDF به‌صورت هم‌زمان کمک می‌کند. بدین ترتیب می‌توانید در یک نگاه موضوعات بیشتری را مشاهده کنید. آدرس chrome://flags/#pdf-two-up-view را در نوار جست‌وجو وارد و فلگ را فعال کنید.

این مطلب را هم ببینید
رفع مشکل بازنشدن عکسها در ویندوز 10 با استفاده از روش های زیر

پیام‌های دریافت مجوز ساکت‌تر

این فلگ یک ویژگی ساده برای کاهش اعلان‌هایی است که قصد دریافت مجوز از کاربران دارند. با فعال بودن آن، دیگر نیازی نیست با این پیام‌ها که بارها نمایش داده می‌شوند، دست‌وپنجه نرم کنید. از طریق وارد کردن آدرس chrome://flags/#quiet-notification-prompts در نوار جست‌وجوی کروم، وارد بخش فعال‌سازی این فلگ شوید.

دانلود موازی

با فعال کردن فلگ Parrarel Downloading  می‌توانید هر دانلود را به چند بخش تقسیم کنید تا فرایند بارگیری با سرعت بیشتری انجام شود. کارایی فلگ مذکور شبیه قابلیتی است که اپلیکیشن‌های مدیریت دانلود ارائه می‌دهند. برای فعال‌سازی کافی است آدرس chrome://flags/#enable-parallel-downloading را در مرورگر خود وارد کنید و مراحل مربوط به آن را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *