بررسی و معرفی تجهیزات, عکاسی و فیلم برداری

معرفی بهترین لنزهای مخصوص دوربین‌های سونی

بهترین لنزهای مخصوص دوربین‌های سونی

در تجهیزات عکاسی ، لنز دوربین یکی از مهم ترین بخش هاییست که باید به آن توجه ویژه ای شود. سونی، کمپانی ژاپنی‌ای که مدت زیادی است بر بازار دوربین‌های عکاسی حکمرانی می‌کند. در این بخش قصد داریم بهترین لنزهای مخصوص دوربین‌های سونی را بهش ما عزیزان معرفی کنیم تا هنگام خرید بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

بهترین لنزهای مخصوص دوربین‌های سونی را بشناسید

Sony FE 16-35mm f/2.8 G Master

از ویژگی‌های اپتیکی عجیب و غریب این لنز، می‌توان به دو عنصر با کیفیت بسیار بالای XA ( Extreme Aspherical ) اشاره کرد، سونی FE 16-35mm f / 2.8 G Master بالاترین کیفیت ممکن را در بین تمامی لنزهای سونی ارائه می‌دهد.

از سایر موارد برجسته‌ی این لنز می‌توان به پوشش نانو در ساختار کلی بدنه، یک پوشش فلوئور در قسمت جلویی و پوشش عالی در برابر ذرات گرد و غبار اشاره کرد. بازترین دیافراگم این لنز در تمامی فواصل ثابت بوده و روی f/2.8 قرار دارد، همچنین به دلیل ساختار ۹ تیغه‌ای آن بوکه‌هایی کاملا گرد و فوق‌العاده جذاب خواهید داشت.

این مطلب را هم ببینید
دوربین کانن EOS 1100D با مدل لنز F/3.5-5.6 IS II

Tamron 17-28mm f/2.8 Di III RXD

لنز ۱۷-۲۸ میلی متری تامرون که برای دوربین‌های فول فریم سونی طراحی شده امکان دسترسی به زاویه دیدی فوق‌العاده وسیع را برایتان به ارمغان خواهد آورد. این لنز کیفیت ساخت فوق‌العاده بالایی داشته و علاوه بر آن از نظر اپتیکی نیز یکی دیگر از بهترین لنزهای موجود برای دوربین‌های سونی است.

بدنه‌ی این لنز در برابر گرد و خاک مقاومت کامل داشته و علاوه بر آن در برابر آب نیز مقاوم است. همچنین بازترین دیافراگم آن در تمامی فواصل کانونی یکسان است که این برای عکاسان حرفه‌ای بسیار مهم است.

Sony FE 20mm f/1.8 G

سومین لنز انتخابی من برای لیست بهترین لنزهای مخصوص دوربین‌های سونی، یک مدل دیگر از همین کمپانی ژاپنی است؛ لنز پرایم ۲۰ میلی متری این کمپانی که زاویه دید فوق‌العاده‌ای را روی دوربین‌های فول فریم مانت E سونی می‌دهد.

تا پیش از این لنزهای پرایم زاویه باز را تنها کمپانی‌های شخص ثالثی مثل سامیانگ، تامرون، سیگما، توکینا و روکینون تولید می‌کردند، اما سرانجام سونی نیز یک لنز ۲۰ میلی متری را تولید کرد. این لنز به دیافراگم f/1.8 مجهز شده که برای این فاصله کانونی بسیار عالی است و می‌تواند نور بسیار خوبی را جمع آوری کند.

این مطلب را هم ببینید
دوربین دیجیتال کانن 750D / Kiss X8i به همراه لنز 18-55 میلی متر

Tamron 28-75mm f/2.8 Di III RXD

لنز FE 28-70mm f / 3.5-5.6 OSS تامرون که مخصوص دوربین‌های سونی طراحی شده است، یکی از محبوب‌ترین لنزهای حال حاضر می‌باشد، البته بیشتر کاربران دوربین‌های سری A7 از آن استفاده می‌کنند تا بتوانند از حداکثر پتانسیل‌های لنزشان استفاده کنند.

با این حال، وضوح تصویر در گوشه‌های قاب کمی کاهش می‌باید؛ دیافراگم آن نیز در تمامی فواصل کانونی یکسان بوده و روی f/2.8 تنظیم شده است. همه‌ی اینها باعث می‌شوند تصاویری شارپ و واضح را به دست بیاورید. به همین دلیل می‌توان آن را یکی از بهترین لنزهای مناسب عکاسی روزمره به حساب آورد که پس زمینه‌ای محو شده را برایتان به وجود می‌آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *