مقالات کامپیوتر و تکنولوژی, مقالات نصب نرم افزار و برنامه

معرفی بهترین نرم افزارهای تست سرعت کارت های حافظه

بهترین نرم افزارهای تست سرعت کارت های حافظه

استفاده از کارت های حافظه برای ذخیره سازی اطلاعات بسیار مرسوم می باشد. متأسفانه بسیاری از کارت‌های حافظه که از فروشگاه‌ها خریداری می‌شوند، جعلی هستند. با استفاده از بهترین نرم افزارهای تست سرعت کارت های حافظه که در این بخش معرفی می کنیم ، می توانید این محصولات را آزمایش کنید.

بهترین نرم افزارهای تست سرعت کارت های حافظه را بشناسید

نرم‌افزار H2testw

H2testw ابزاری مفید و قابل اعتماد برای تست ظرفیت کارت حافظه، همچنین سرعت خواندن و نوشتن آن است. تنها نکته منفی H2testw، قدیمی بودن آن است. این بدان معنی است که این نرم‌افزار برای استفاده در درایوهای با ظرفیت بالا بهینه نشده است. البته می‌توانید از نرم‌افزار H2testw برای همه درایوها استفاده کنید، اما ممکن است انجام تست کمی زیاد طول بکشد. در ابتدا H2testw توسط یک مهندس نرم‌افزار آلمانی ساخته شد. به همین دلیل وب سایت رسمی این نرم‌افزار به زبان آلمانی است. با این حال اصلاً جای نگرانی نیست، زیرا شما می‌توانید به راحتی وارد سایت شوید و بارگیری و نصب برنامه را انجام بدهید. بعد از اجرای برنامه بر روی ویندوز، می‌توانید زبان پیش فرض آن را به انگلیسی تغییر بدهید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع ارور Element Not Found در ویندوز 10

نرم افزار FakeFlashTest

اگر به دنبال برنامه‌ای سریع‌تر از H2testw برای تست کارت‌های حافظه هستید، می‌توانید از برنامه FakeFlashTest استفاده کنید. این ابزار از نظر نوشتن اطلاعات روی کارت اس دی برای تعیین سرعت و ظرفیت آن، بسیار شبیه H2testw است. با این حال برنامه FakeFlashTest با ارائه ویژگی جدید “Quick Size Test” سرعت تست کارت حافظه را افزایش داده است. این ویژگی سرعت انجام تست ظرفیت را، به ویژه برای کارت‌های با ظرفیت بالا، بیشتر می‌کند.

نرم‌افزار ChipGenius

در حالی که نرم‌افزارهای FakeFlashTest و H2testw برای تعیین ظرفیت کارت حافظه از روش ذخیره اطلاعات روی کارت استفاده می‌کنند، برنامه ChipGenius از طریق دسترسی به اطلاعات فروشنده یا سازنده که معمولاً داخل کارت حافظه برنامه‌ریزی می‌شود، بهره می‌گیرد. ChipGenius پس از دسترسی به این اطلاعات، آن‌ها را به یک پایگاه داده ارجاع می‌دهد و صحت‌شان را بررسی می‌کند. به طور مثال اگر شما یک کارت حافظه SanDisk با ظرفیت 64 گیگابایت خریداری کرده باشید، ChipGenius صحت مارک و ظرفیت آن را بررسی می‌کند و به شما می‌گوید که مثلا این کارت حافظه از برند Emtec و با ظرفیت 8 گیگابایت است و در نتیجه فروشنده اطلاعات اشتباه به شما داده است. مزیت این روش، افزایش سرعت کار است چرا که دیگر نیازی نیست تمام فضای کارت حافظه با داده پر شده و ظرفیت و سرعت آن تشخیص داده شود.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین اپلیکیشن های تست سرعت اینترنت در اندروید

نرم‌افزار Blackmagic

اگر از کاربران سیستم عامل مک هستید، برنامه Blackmagic می‌تواند در شناسایی سرعت و ظرفیت کارت‌های حافظه شما را یاری کند. با اینکه نرم‌افزار Blackmagic در اصل برای تست ظرفیت هارد دیسک‌هایی با ظرفیت بالا تولید شده، اما با این حال می‌تواند برای شناسایی کارت‌های حافظه جعلی نیز مورد استفاده قرار بگیرد. تنها نکته منفی Blackmagic این است که این برنامه برای افراد حرفه‌ای که با فایل‌های بزرگ مانند کلیپ‌های ویدیویی کار می‌کنند، طراحی شده است. در نتیجه، Blackmagic برای انجام تست، فایل‌هایی حجیم را روی کارت حافظه نوشته و سپس می‌خواند که این موضوع می‌تواند بسیار زمان‌بر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *