بازی و سرگرمی, ترفند های بازی

معرفی و بررسی بازی Among Us

بررسی بازی Among Us

یکی از بازی های مافیای آنلاین که این روزها بسیار طرفدار پیدا کرده است ، Among Us می باشد. بازی Among Us که در فارسی به نام «در میان ما» معروف شده، گرته‌برداری ظریف استودیوی InnerSloth از طرح اصلی بازی مافیاست و‌ دروغ، تظاهر و کار تیمی هسته‌ی مرکزی داستان این بازیست که تجربه می‌کنید. در این بخش قصد داریم به معرفی و بررسی بازی Among Us بپردازیم.

بررسی بازی Among Us

داستان بازی

بازی در گروه‌های حداقل ۴ و حداکثر ۱۰ نفره آغاز می‌شود. شما در نقش خدمه یک سفینه‌ی فضایی هستید که دچار مشکل فنی شده و باید تلاش کنید با همکاری بقیه‌ این مشکل را حل کنید ولی داستان به همین‌جا ختم نمی‌شود؛ یک فرد متظاهر در میان شماست که قصد دارد دیگران را به قتل برساند. اگر تمام فریبکارها از بین رفتند و یا تمامی ماموریت‌هایی که باید توسط خدمه به پایان برسند انجام شوند، خدمه‌ها پیروز میدان خواهند بود. از سوی دیگر اگر شمار خدمه‌ها و فریبکارها زیاد باشد و یا یک پروژه تخریب یا انفجار حل ناشده باقی بماند، در این صورت فریبکارها پیروز خواهند شد.

گیم پلی بازی

بازی Among Us یک بازی چند نفره است که از چهار نفر تا ده نفر را پشتیبانی می‌کند. در هر دوره از گیم پلی بازی Among Us یک تا سه بازیکن به شکل تصادفی انتخاب می‌شوند تا در نقش فریبکارها قرار بگیرند و باقی بازیکنان نیز خدمتکار خواهند بود. بازی Among Us در یک الی سه نقشه اتفاق می‌افتد: یک سفینه فضایی که The Skeld نام دارد، یک ساختمان دفتر مرکزی که Mira HQ نام دارد و یک پایگاه سیاره‌ای که Polus نام گرفته است. به خدمتکارها در خلال بازی Among Us یکسری ماموریت در قالب یکسری مینی‌گیم داده می‌شود که عبارتند از کارهایی همانند عمل تعمیر و نگهداری سیستم‌های حیاتی اعم از سیم کشی الکتریکی و همچنین سوخت دهی به موتورها.

این مطلب را هم ببینید
بخش Career Mode بازی فیفا

به فریبکارها در خلال گیم پلی بازی Among Us یک لیست ماموریت‌های دروغین داده می‌شود تا با خدمتکارها درهم آمیزند. علاوه بر این فریبکارها این قابلیت را دارند که سیستم‌های موجود در نقشه را از کار بیندازند، از دریچه‌ها و منافذ مختلف عبور کنند، فریبکارهای دیگر را تشخیص دهند و نهایتا خدمتکارها را بکشند. بازیکنان در بازی در میان ما اگر بمیرند تبدیل به یک شبح خواهند شد.

شبح‌ها در این بازی قادر هستند از دیوارها عبور کنند، اما تنها می‌توانند از راه‌های محدودی با دنیای بازی در ارتباط باشند و نسبت به دیگران به غیر از شبح‌های دیگر نامرئی خواهند بود. تمام بازیکن‌ها در گیم پلی بازی Among Us به جز شبح‌ها دارای یک دید محدود هستند؛ به شکلی که تنها قادرند بازیکنان دیگر را از فاصله مشخصی ببینند و این امر با وجود زاویه بالا به پایین بازی اتفاق می‌افتد.

راه برد خدمتکارها در گیم پلی بازی امانگ آس آن است که قبل از کشته شدن، همه ماموریت‌هایشان را انجام دهند و یا همه فریبکارها را پیدا کرده و آن‌ها را از بازی خارج کنند. از سوی دیگر فریبکارها تنها هنگامی خواهند برد که یا تایمر انفجاری که کار گذاشته‌اند تمام شود و یا تعداد مشخصی از خدمتکارها را بکشند و از این طریق عدد خدمتکارها مساوی با عدد فریبکارها شود. شبح‌ها نیز قادر به کمک کردن به هم تیمی‌های خود در انجام دادن ماموریت‌ها (به عنوان شبح خدمتکار) و یا اعمال انفجار (به عنوان فریبکار) هستند.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین بازی های کامپیوتری در جهان

هر کدام از بازیکن‌های زنده در بازی Among Us هنگامی که با یک جسد مرده روبرو شوند می‌توانند آن را گزارش کنند که در این صورت گیم پلی بازی متوقف شده و یک جلسه گروهی تشکیل خواهد شد. در این جلسه بازیکن‌ها با همدیگر در این رابطه مباحثه خواهند کرد که پی ببرند چه کسی به نظرشان فریبکار است و در این راه مدارک و شواهد موجود حول محور قتل انجام شده بررسی خواهد شد.

بازیکن‌های زنده همچنین می‌توانند هر موقع که بخواهند از طریق فشار دادن دکمه خاصی در نقشه یک «جلسه اضطراری» تشکیل دهند؛ به غیر از موقعی که یک پروسه انفجار در حال وقوع است. با وجود آن‌که در گیم پلی بازی Among Us سیستم چت از طریق ویس (Voice Chat) وجود ندارد، بازیکن‌ها عموما از طریق برنامه‌هایی همانند Discord به مکالمه با هم می‌پردازند.

1 دیدگاه در “معرفی و بررسی بازی Among Us

  1. کافه گیم گفت:

    ممنون از این مطلب کاربردی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *