تحلیل و بررسی, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

نکات مهم برای خرید کامپیوتر گیمینگ میان رده

خرید کامپیوتر گیمینگ میان رده

خرید کامپیوتر مناسب گیم می‌تواند برای افراد فنی یا کسانی که کارشان به کامپیوتر وابسته است یک تیر و دو نشان باشد. سیستم های گیمینگ از قدرت بالایی برخوردار بوده و برای کاربرانی که عادت به انتظار کشیدن ندارند و از کندی سیستم رنج می برند بسیار مناسب می باشد. در این بخش قصد داریم نکات مهم برای خرید کامپیوتر گیمینگ میان رده را به شما عزیزان آموزش دهیم تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

برای خرید کامپیوتر گیمینگ میان رده چه نکاتی را باید مد نظر قرار داد؟

پلتفرم

پلتفرم سخت افزاری به مجموعه ای از قطعات سخت افزاری گفته می‌شود که هنگام کار با یکدیگر می‌توانند نرم افزار یا نرم افزارهایی را به اجرا در بیاورند. پیش از خرید سیستم باید یک پلتفرم به عنوان پایه سیستم خود انتخاب کنید و قطعات را متناسب با آن تهیه کنید تا بهترین کارآیی را از سخت افزارهای مربوطه بدست آورید.

مادربرد (Motherboard)

مادربرد یا برد اصلی (Motherboard) مرکز ارتباطات رایانه و امکانات است. در واقع مادربرد نوعی تخته مداری الکتریکی است که بخش‌های گوناگون یک کامپیوتر روی آن سوار می‌شوند. مادربر دو وظیفه اصلی، اتصال اجزا به هم و تامین انرژی الکتریکی آن‌ها را به عهده دارد.

این مطلب را هم ببینید
امکان افزودن فیلم به فهرست تماشای گوگل فراهم شد

پردازنده مرکزی (CPU)

پردازنده مرکزی کامپیوتر (CPU) به مثابه مغز کامپیوتر عمل می‌کند. پردازنده مرکزی در واقع آن بخش از رایانه است که اقدامات، محاسبات و اجرای برنامه‌ها را بر عهده دارد. پردازنده جزو مهم‌ترین قطعات یک سیستم گیمینگ است که عملکرد و راندمان کلی سیستم را تعیین می‌کند. پردازنده‌های نسل نهم اینتل و در راس آن‌ها مدل Core i5-9400F یکی از بهترین گزینه‌ها برای راه‌اندازی یک کامپیوتر گیمینگ میان رده به شمار می‌روند. این پردازنده ذکرشده دارای ۶ هسته و ۶ رشته پردازشی با فرکانس پایه ۲٫۹ گیگاهرتز و فرکانس بوست ۴٫۱ گیگاهرتز است.

کارت گرافیک (GPU)

واحد پردازش گرافیک یا همان GPU که مخفف کلمه Graphics Processing Unit به ‌عنوان ابزاری است که برای رندر گرفتن (پردازش و خروجی گرفتن) تصاویر در سیستم‌های کامپیوتری است. این قطعه یکی از حیاتی‌ترین قطعات برای تجربه گیم است.

این مطلب را هم ببینید
مقاوم ترین هارداکسترنال های بازار ایران را بشناسید

سیستم خنک کننده (Cooling)

تاثیر گذارترین عامل در فرسودگی قطعات گرما است؛ از این جهت برای سیستمی که قرار است پردازش‌های سنگین مثل اجرای بازی انجام دهد، داشتن یک سیستم خنک کننده مناسب امری ضروری است. سیتم‌های خنک کننده انواع مختلفی دارند و ما می‌توانیم سیتم‌های کولینگ مایع یا هوایی را برای سیستم خود برگزینیم. اما به صرفه‌ترین و حداقلی‌ترین سیستم، قرار دادن دو فن ورودی هوایی و یک فن خروجی هوایی برای ایجاد فشار هوای مثبت درون کیس است.

حافظه موقت (RAM)

رم یا حافظه موقت یک حافظه بسیار پر سرعت است که امکان انتقال و آدرس دهی بسیار سریع برای پردازنده ها را فراهم می آورد. حافظه بالاتر به پردازنده اجازه می‌دهند فرآیند محاسبات را سریع‌تر انجام دهد در نتیجه بالا بردن رم، سرعت کامپیوتر شما را نیز افزایش خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *