اخبار تکنولوژی, بررسی و معرفی تجهیزات, عکاسی و فیلم برداری

معرفی کانن eos r5c با قابلیت های ویژه سینمایی

کانن eos r5c 

امروز می خواهیم کانن eos r5c را به شما معرفی کنیم. تا ویژگی‌های دوربین پیشرفته که معمولاً مورد استفاده قرار نمی‌گیرند را کشف کنید و شروع به گرفتن عکس‌های با کیفیت حرفه‌ای کنید. در اینجا ویژگی دوربین کانن وجود دارد که باید بدانید. اگر می خواهید بیشتر درباره ی کانن eos r5c بدانید، تا انتهای متن با ما همراه باشید.

فوکوس دکمه برگشت

فوکوس دکمه برگشت به شما امکان می دهد عملکرد فوکوس را از نیم فشار دادن دکمه شاتر به یک دکمه جداگانه در پشت دوربین تغییر دهید. با داشتن دکمه‌های اختصاصی برای فوکوس و رها کردن شاتر، می‌توانید فوکوس را قفل کنید.تا هنگام عکاسی از سوژه‌های متحرک تاری حرکت را کاهش دهید. فوکوس دکمه برگشت نیز فوکوس و ترکیب بندی مجدد را بدون نیاز به فوکوس مجدد بعد از هر عکس آسان تر می کند.

کانن eos r5c 

نکته حرفه ای:

هنگامی که از حالت فوکوس پیوسته AI Servo استفاده می شود، فوکوس دکمه برگشت راهی عالی برای ثبت تصاویر واضح از سوژه های متحرک سریع است.

نحوه استفاده از این ویژگی:

می‌توانید دکمه پشت دوربین با برچسب «AF-on» را به عنوان دکمه فوکوس در منوی تنظیمات سفارشی خود اختصاص دهید. این ها ویژگی های کانن eos r5c است.

 به راحتی زوم کنید

خط حسگر نقطه ای را که حداقل فاصله فوکوس دوربین شما از آن اندازه گیری می شود، مشخص می کند. این به شما این امکان را می دهد که دقیقاً بدانید چقدر می توانید به سوژه خود نزدیک شوید و در عین حال به تصاویر واضحی دست پیدا کنید. استفاده از خط سنسور دوربین به ویژه هنگام عکاسی ماکرو مفید است.

نکته حرفه ای:

اگر لنز شما حداقل فاصله کانونی 30 سانتی متری دارد، فاصله باید از روی علامت خط سنسور اندازه گیری شود نه از جلوی لنز.

نحوه استفاده از این ویژگی:

خط سنسور شما با نمادی مشخص می‌شود که مانند دایره‌ای است که خطی از آن عبور می‌کند و در بالای هر دوربین قرار دارد.

از طریق لپ‌تاپ یا رایانه شخصی خود به دوربین متصل شوید

EOS Utility یک نرم افزار رایگان از Canon است که به شما امکان می دهد از طریق لپ تاپ یا رایانه شخصی خود عکس بگیرید و تنظیمات دوربین خود را کنترل کنید. با اتصال دوربین و رایانه خود به این روش، می توانید عکس بگیرید و مستقیماً در هارد دیسک خود ذخیره کنید و به سرعت پیش نمایش تصاویر را مشاهده کنید.

این مطلب را هم ببینید
ایرباد بیسم TONE Free ال جی رونمایی شد

نکته حرفه ای:

نرم افزار EOS Utility برای عکس های محصول، صحنه های طبیعت بی جان و هر نوع عکسبرداری استودیویی عالی است. نحوه استفاده از این ویژگی: نرم افزار را به صورت رایگان دانلود کنید و سپس دوربین خود را با کابل USB به رایانه خود متصل کنید. کانن eos r5c را به راحتی می توانید به لپ تاپ یا کامپیوتر خود متصل کنید.

کانن eos r5c 

حالت نوردهی چندگانه Canon به شما این امکان را می دهد که تعدادی از نوردهی ها را در دوربین ترکیب کرده و آنها را به عنوان یک فایل JPEG ذخیره کنید. این یک روش پیشرفته و خلاقانه برای لایه بندی نوردهی ها و انتقال حس حرکت در تصاویر شما است.

نکته حرفه ای:

عکاسی در نمای زنده به شما یک «تصویر شبح» ارائه می دهد که اولین عکس شما را روی صفحه LCD دوربین شما نمایش می دهد تا بتوانید نوردهی های بعدی خود را کاملاً تراز کنید. نحوه استفاده از این ویژگی این گونه است که شما می توانید از طریق منوی تنظیمات دوربین های منتخب کانن به حالت نوردهی چندگانه دسترسی داشته باشید. در تمام دوربین های کانن بالاتر از مدل EOS 80D موجود است. اگر قصد خرید کانن eos r5c  را دارید همین حالا اقدام کنید.

با حالت فیلم Time-lapse داخلی Canon که به راحتی فیلم ها را به صورت فایل MP4 خروجی می دهد، خلاق باشید. این امر سریع و آسان است و تمام کارها در دوربین انجام می شود، بنابراین می توانید در زمان پردازش صرفه جویی کنید. برخی از دوربین‌های کانن همچنین می‌توانند به‌طور خودکار نوردهی بین هر فریم را تنظیم کنند و به شما امکان می‌دهند تایم لپس‌های کامل روز به شب را ثبت کنید.

این مطلب را هم ببینید
مشخصات مدل های جدید پردازنده های نسل ۱۲ اینتل آلدر لیک فاش شد

نکته حرفه ای:

تایم لپس ها روشی عالی برای ثبت حال و هوای مکان شما هستند، خواه عکاسی از نورهای شهری شلوغ یا ابرهایی که بر روی یک منظره دراماتیک می چرخند.

نحوه استفاده از این ویژگی: به حالت فیلم بروید و از طریق منوی تنظیمات به تنظیمات Time-lapse خود دسترسی پیدا کنید. تمامی کانن eos r5c   دارای این ویژگی هستند.

پردازش تصاویر RAW در دوربین

می‌توانید از فایل‌های تصویری RAW عکس بگیرید و تنظیمات مختلفی را در دوربین انجام دهید،از جمله تعادل رنگ سفید، سبک تصویر و برش. همچنین می توانید فایل های RAW خود را به صورت فایل های JPEG از داخل دوربین خود تبدیل و ذخیره کنید. این مفید است زیرا، اگرچه عکاسی با فرمت RAW امکان کنترل خلاقانه‌تری را فراهم می‌کند، اما JPEG کوچک‌تر است و از دستگاهی به دستگاه دیگر اشتراک‌گذاری آسان‌تر است.

نکته حرفه ای:

برای مواقعی عالی است که نیاز دارید تصاویر خود را از طریق برنامه Canon Camera Connect به اشتراک بگذارید. به ویژه در صورتی مفید است که معمولاً ترجیح می دهید با فرمت RAW عکاسی کنید.

نحوه استفاده از این ویژگی:

به حالت پخش بروید و در منوی تنظیمات به In Camera Raw Processing بروید. مطمئن شوید که برنامه Canon Camera Connect را دانلود کرده اید (از طریق iTunes و Google Play).

سخن پایانی

در این متن سعی کردیم شما را با کانن eos r5c   آشنا کنیم. می توانید از داخل دوربین خود به عکس های خود امتیاز ستاره بدهید. این رتبه‌بندی در فایل تصویر باقی می‌ماند و پیدا کردن و انتخاب عکس‌های مورد علاقه‌تان را در زمانی که می‌خواهید بعداً آنها را پردازش کنید، آسان‌تر می‌کند. ویژگی رتبه‌بندی تصاویر Canon با برنامه‌های ویرایش محبوب مانند Lightroom و Photoshop نیز سازگار است. این کار ویرایش را بسیار سریع‌تر و آسان‌تر می‌کند، به خصوص زمانی که حجم بالایی از تصاویر برای مرتب‌سازی دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *