اخبار تکنولوژی

معرفی exynos2200 با گرافیک smd و پشتیبانی از رهگیر

exynos2200 با گرافیک amd

شاید برایتان جالب باشد که درباره ی exynos2200 با گرافیک amd بدانید. فناوری پردازش گرافیکی برای ارائه مزایای منحصر به فرد در دنیای محاسبات تکامل یافته است. جدیدترین واحدهای پردازش گرافیکی (GPU) امکانات جدیدی را در بازی، ایجاد محتوا، یادگیری ماشینی و غیره باز می کنند. اگر می خواهید بیشتر درباره ی exynos2200 با گرافیک amd بدانید، تا انتهای متن با ما همراه باشید.

GPU چه کاری انجام می دهد؟

واحد پردازش گرافیکی یا GPU به یکی از مهم ترین انواع فناوری محاسباتی، هم برای محاسبات شخصی و هم برای محاسبات تجاری تبدیل شده است. این پردازنده گرافیکی که برای پردازش موازی طراحی شده است، در طیف گسترده ای از برنامه ها از جمله گرافیک و رندر ویدیو استفاده می شود. اگرچه GPU ها بیشتر به دلیل قابلیت های خود در بازی شناخته شده اند، اما GPU ها برای استفاده در تولید خلاق و هوش مصنوعی (AI) محبوب تر می شوند.

exynos2200 با گرافیک amd

پردازنده‌های گرافیکی در اصل برای تسریع در ارائه گرافیک‌های سه بعدی طراحی شده بودند. با گذشت زمان، آنها انعطاف پذیرتر و قابل برنامه ریزی شدند و قابلیت های خود را افزایش دادند. این به برنامه نویسان گرافیک اجازه می دهد تا جلوه های بصری جالب تری و صحنه های واقعی تر را با تکنیک های پیشرفته نورپردازی و سایه ایجاد کنند. سایر توسعه دهندگان نیز شروع به بهره برداری از قدرت پردازنده های گرافیکی برای تسریع چشمگیر بارهای کاری اضافی در محاسبات با کارایی بالا (HPC)، یادگیری عمیق و موارد دیگر کردند. exynos2200 با گرافیک amd آپشن های زیاد و فوق العاده ای دارد.

GPU و CPU: با هم کار می کنند

GPU به عنوان مکملی برای CPU (واحد پردازش مرکزی) است. در حالی که پردازنده‌ها از طریق نو آوری‌های معماری، سرعت کلاک سریع‌ تر و افزودن هسته‌ ها به افزایش عملکرد خود ادامه می‌دهند، پردازنده‌ های گرافیکی به‌ طور خاص برای تسریع بارهای کاری گرافیک کامپیوتری طراحی شده‌اند. هنگام خرید یک سیستم، دانستن نقش CPU در مقابل GPU می تواند مفید باشد تا بتوانید از هر دو نهایت استفاده را ببرید.

در حالی که اصطلاحات GPU و کارت گرافیک (یا کارت گرافیک) اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند، تفاوت ظریفی بین این اصطلاحات وجود دارد. درست مانند یک مادربرد حاوی یک CPU، کارت گرافیک به یک برد افزودنی اشاره دارد که GPU را در خود جای داده است. این برد همچنین شامل مجموعه ای از اجزای مورد نیاز است که هم به GPU اجازه عملکرد و هم به بقیه سیستم متصل می شود. exynos2200 با گرافیک amd می تواند خدمات زیادی را به شما ارایه کند.

این مطلب را هم ببینید
معرفی لپ تاپ دل XPS13 پلاس

پردازنده‌های گرافیکی در دو نوع اصلی وجود دارند: یکپارچه و گسسته. یک GPU یکپارچه به هیچ وجه روی کارت جداگانه خود نمی آید و در عوض در کنار CPU تعبیه شده است. یک GPU گسسته یک تراشه متمایز است که روی برد مدار خودش نصب می‌شود و معمولاً به یک اسلات PCI Express متصل می‌شود.

واحد پردازش گرافیک یکپارچه

اکثر پردازنده های گرافیکی موجود در بازار در واقع گرافیک یکپارچه هستند. بنابراین، گرافیک یکپارچه چیست و چگونه در رایانه شما کار می کند؟ یک CPU که دارای یک GPU کاملاً یکپارچه بر روی مادربرد خود است، امکان سیستم‌های نازک‌تر و سبک‌تر، کاهش مصرف انرژی و هزینه‌های سیستم را کاهش می‌دهد.

فناوری گرافیک Intel® که شامل گرافیک Intel® Iris® Plus و Intel® Iris® Xe است، در خط مقدم فناوری گرافیک یکپارچه قرار دارد. با Intel® Graphics، کاربران می‌توانند در سیستم‌هایی که خنک‌تر هستند و عمر باتری طولانی‌تری دارند، گرافیک همه جانبه‌ای را تجربه کنند. exynos2200 با گرافیک amd می تواند بازی های شما را بسیار واضح تر کند.

exynos2200 با گرافیک amd

واحد پردازش گرافیک گسسته: بسیاری از برنامه های محاسباتی می توانند با GPU های یکپارچه به خوبی اجرا شوند. با این حال، برای برنامه‌های کاربردی با منابع فشرده‌تر و نیاز به عملکرد گسترده، یک GPU مجزا (که گاهی اوقات کارت گرافیک اختصاصی نامیده می‌شود) برای این کار مناسب‌تر است. این پردازنده‌های گرافیکی قدرت پردازشی را به قیمت مصرف انرژی و ایجاد گرما اضافه می‌کنند. GPU های گسسته معمولاً برای حداکثر کارایی به خنک کننده اختصاصی نیاز دارند.

GPU ها برای چه مواردی استفاده می شوند؟

دو دهه پیش، پردازنده‌های گرافیکی عمدتاً برای سرعت بخشیدن به برنامه‌های گرافیکی سه بعدی بلادرنگ، مانند بازی‌ها، استفاده می‌شدند. با این حال، با شروع قرن بیست و یکم، دانشمندان کامپیوتر دریافتند که GPUها توانایی حل برخی از دشوارترین مشکلات محاسباتی جهان را دارند.

این مطلب را هم ببینید
رندر های جدید گلکسی A35 5G در رنگ های آبی و نارنجی

این درک باعث ایجاد دوره GPU با هدف عمومی شد. اکنون، فناوری گرافیک به طور گسترده‌تری برای مجموعه‌ای از مشکلات به‌طور فزاینده‌ای استفاده می‌شود. پردازنده‌ های گرافیکی امروزی بیش از هر زمان دیگری قابل برنامه‌ریزی هستند و به آن ها انعطاف‌پذیری برای سرعت بخشیدن به طیف گسترده‌ای از برنامه‌های کاربردی که فراتر از رندر گرافیکی سنتی است، می‌دهند. exynos2200 با گرافیک amd به دنبال این است که بازی ها را به صورت واضح به شما نشان دهد.

پردازنده های گرافیکی برای بازی

بازی‌های ویدیویی از نظر محاسباتی فشرده‌تر شده‌اند، با گرافیک فوق واقعی و دنیای پیچیده و وسیع درون بازی. با فناوری‌های نمایشگر پیشرفته، مانند صفحه‌نمایش 4K و نرخ تازه‌سازی بالا، همراه با افزایش بازی‌های واقعیت مجازی، تقاضا برای پردازش گرافیکی به سرعت در حال رشد است. پردازنده‌های گرافیکی قادر به رندر گرافیکی به دو صورت دو بعدی و سه بعدی هستند. با عملکرد گرافیکی بهتر، بازی ها را می توان با وضوح بالاتر، با نرخ فریم سریعتر یا هر دو بازی کرد.

برای سال‌ها، ویراستاران ویدئو، طراحان گرافیک و دیگر متخصصان خلاق با زمان‌های طولانی رندر که منابع محاسباتی را محدود کرده و جریان خلاقیت را خفه می‌کند، دست و پنجه نرم می‌کنند. اکنون، پردازش موازی ارائه شده توسط پردازنده‌های گرافیکی، رندر کردن ویدئو و گرافیک در قالب‌های با کیفیت بالاتر را سریع‌تر و آسان‌تر می‌کند.

سخن پایانی

در این متن سعی کردیم شما را exynos2200 با گرافیک amd آشنا کنیم. وقتی صحبت از عملکرد به میان می‌آید، اینتل راه‌حل‌های بدون سازش را برای CPU و GPU ارائه می‌کند. با گرافیک Intel® Iris® Xe، گیمرها و سازندگان محتوا اکنون می توانند عملکرد بهتر و قابلیت های جدیدتری داشته باشند. گرافیک Intel® Iris® Xe که برای پردازنده‌های Intel® Core™ نسل یازدهم بهینه شده و برای لپ‌تاپ‌های بسیار نازک و سبک مناسب است، با پردازنده یکپارچه شده است. لپ‌تاپ‌های منتخب همچنین شامل Intel® Iris® Xe MAX، اولین محصول گرافیکی مجزای اینتل در ۲۰ سال گذشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *