آموزش سانترال پاناسونیک, سانترال و تلفن پاناسونیک

مقایسه تلفن های پاناسونیک KX-HDV230 و KX-HDV130

مقایسه تلفن های پاناسونیک

کمپانی پاناسونیک یکی از معروف‌ترین برندها در زمینه تولید تلفن‌های بی‌سیم است که طرفداران بسیاری دارد. تلفن‌های سانترال این کمپانی بسیار خوب و باکیفیت است. در این مقاله به مقایسه دو تلفن HDV230 و HDV130  می‌پردازیم با ما همراه باشید.

مقایسه تلفن های سانترال تحت شبکه SIP پاناسونیک KX-HDV230 و KX-HDV130

تلفن‌های SIP پاناسونیک سری HDV انعطاف‌پذیری عالی و کیفیت بالایی را در اختیار شما قرار می‌دهند‌. همچنین قیمت مناسبی نیز دارند. کمپانی پاناسونیک تلفن KX-HDV130 را در ابعاد 167*165*145 میلی‌متر و وزن 690 گرم طراحی کرده است. این تلفن دارای نمایشگر ۲.۳ اینچی است.  در حالی که تلفن HDV130 دارای ابعاد 252*179*188 میلی‌متر و  وزن 1030 گرم است  اما نمایشگر آن مانند HDV230، 2.3 اینچی است. هر دو نمایشگر دارای نور پس زمینه هستند. در بدنه هر دو تلفن دو پورت شبکه با سرعت 100/10 مگابیت بر ثانیه دیده می‌شود. تفاوت اصلی که در ظاهر این دو تلفن دیده می شود دارا بودن یک صفحه نمایش 5 اینچی در تلفن KX-HDV230 است که در تلفن KX-HDV130 وجود ندارد. امکان انتقال تماس، قابلیت برقراری کنفرانس، قابلیت اتصال به دیوار و … قابلیت هایی است که در هر دو تلفن وجود دارد.

 

تفاوت در اکانت SIP

تلفن تحت شبکه HDV230 دارای 6 اکانت SIP برای متصل شدن به خطوط شهری است. و تلفن KX-HDV130  دارای دو اکانت سیپ  است. با توجه به اینکه این تلفن ها به طور کامل پروتکل سیپ را ساپورت می‌کنند باعث شده است علاوه بر مراکز سانترال پاناسونیک TDE و NS، در بقیه مراکز از قبیل سیسکو و استریکس نیز به خوبی کار کند.

این مطلب را هم ببینید
نحوه برنامه ریزی دستگاه سانترال

تفاوت در کلیدهای قابل برنامه‌ریزی

تلفن KX-HDV230 دارای ۱۲ کلید قابل برنامه‌ریزی و یک صفحه نمایش ۵ اینچی است.  که طراحی آن به صورت دو صفحه‌ای است. کاربران می‌توانند ۱۲ شماره را در صفحه نخست و ۱۲ شماره را در صفحه بعد ذخیره کنند. اگر بیشتر از تعداد کلیدهای کنسول پیش فرض تلفن نیاز دارید، می‌توانید یک کنسول DSS اضافی مدل KX-HDV20 را خریداری کنید و بر روی آن قرار دهید تا به تعداد بیشتر از کلیدها دسترسی داشته باشید. در حالی که تلفن HDV130 دارای دو کلید قابل برنامه‌ریزی است. اگر کلیدهای قابل برنامه ریزی بیشتری  می خواهید، می‌توانید یک کنسول مناسب با تلفن را خریداری کنید. تا به 12 عدد کلید شماره‌گیر سریع دیگر دسترسی پیدا کنید.

Panasonic KX-HDV230 SIP Phone

دفترچه تلفن اختصاصی در تلفن های KX-HDV230 و KX-HDV130

این  دو تلفن هم مثل بیشتر تلفن‌های بی سیم و تحت شبکه پاناسونیک یک دفترچه مخاطبین اختصاصی دارند. این دو تلفن در این قابلیت شبیه به هم هستند  به طوری که در هر دو حداکثر 500 شماره را می توانید، سیو کنید. علاوه بر آن 30 شماره آخری که با شما تماس گرفته‌اند  نیز در حافظه CALL LOG باقی می‌مانند.

این مطلب را هم ببینید
محدودیت های VOIP چیست؟

 

کیفیت صدای HD در هر دو تلفن KX-HDV230 و KX-HDV130

از آنجایی که در ساخت این تلفن ها از فناوری HD Voice استفاده شده است کیفیت صدا در آن ها بسیار خوب است. در این فناوری، مجموعه‌ای از سرویس‌های VoLTE وجود دارد که سبب می‌شود تماس‌های شما، از راه شبکه 4G LTE  برقرار شود. و در نهایت، کاربران بهترین کیفیت مکالمه را  خواهند داشت. صدای هر دو تلفن در 8 سطح گوناگون، قابل تنظیم است.  همچنین، یک پورت هدست RJ9 هم برای اتصال انواع هدست‌های استاندارد، روی بدنه این تلفن ها، تعبیه شده است.

پشتیبانی از PoE  در تلفن های KX-HDV230 و KX-HDV130

این دو تلفن در پشتیبانی از PoE نیز شبیه به هم هستند. با توجه به این فنائری، این تلفن‌های تحت شبکه پاناسونیک برق مورد احتیاج خود را به طور مستقیم، از کابل اترنت می گیرند. از آن‌جایی که این دو تلفن از قابلیت PoE پشتیبانی می‌کنند، برای استفاده از آن ها، نیازی به اتصال آن به آداپتور نیست.

همان طور که می بینید این دو تلفن تفاوت زیادی با هم ندارند و شما می توانید متناسب با نیاز خود هر کدام را که می خواهید انتخاب کنید. امیدواریم توانسته باشیم شما را در انتخابی درست راهنمایی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *