تحلیل و بررسی, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

مک بوک پرو 14.1 اینچی اپل مجهز به پنل مینی LED در راه است

مک بوک پرو 14.1 اینچی اپل

محصولات اپل همیشه باعث شگفتی کاربران در سراسر جهان است. این بار هم مک بوک پرو 14.1 اینچی اپل محصولی قدرتمند مجهز به به پنل مینی LED ، محصولی جدید از این کمپانی است که به تازگی رونمایی شد. مینگ‌چی کو، تحلیلگر معروف، با ارسال پستی مدعی شده که اپل می‌خواهد مدل ۱۳ اینچی مک بوک پرو را در سال ۲۰۲۰ با مدل ۱۴/۱ اینچی تغییر دهد که مهم‌ترین شاخصه این مدل، برخورداری از نمایشگری با پنل مینی LED است.

مک بوک پرو 14.1 اینچی اپل

گفته می شود مک بوک پرو 14 اینچی تنها یکی از محصولاتی است که سال 2020 با نمایشگر mini-LED به بازار عرضه می شود. در جدیدترین یادداشت مینگ‌چی کو آمده است که اپل شش محصول که از پنل صفحه نمایش Mini LED برخوردارند را در دست ساخت دارد. این شش محصول اپل عبارتند از آیپد پرو 12.9 اینچی، آی‌مک پرو 27 اینچی،  ، مک بوک پرو 16 اینچی، آیپد 10.2 اینچی و آیپد مینی 7 اینچی. به گفته «کو»، علت علاقه اپل به نمایشگرهای mini-LED به خاطر فراهم کردن فضای رنگی عریض و غنی، کنتراست بیشتر، HDR و خاموش شدن پیکسل های سیاه در آنهاست.

این مطلب را هم ببینید
آموزش اضافه کردن فایل PDF در پاورپوینت

به لطف استفاده از تکنولوژی مینی LED انتظار می‌رود مک بوک پرو 14.1 از نرخ کنتراست بالاتر، گستره وسیع‌تری از رنگ‌ها و کیفیت بالاتری در ارائه تصاویر بهره ببرد. متاسفانه مینگ‌چی کو در مورد مشخصات دیگر محصول جدید شرکت اپل اطلاعاتی را فاش نکرده است؛ اما انتظار می‌رود که در این مدل از مک بوک پرو نیز شاهد صفحه‌کلید ارتقا یافته و دیگر نکات مثبت مدل ۱۶ اینچی باشیم.

اپل سال گذشته میلادی مک بوک پرو 16 اینچی را جایگزین مدل 15 اینجی کرده بود. مک بوک پرو 14 اینچی علاوه بر بهره مندی از پنل mini-LED، از مجیک کیبورد جدید با مکانیزم قیچی برخوردار خواهد بود. «کو» اشاره می کند که شیوع ویروس کرونا تأثیری در برنامه های اپل برای عرضه محصولات جدید با نمایشگر mini-LED نداشته و تیم تحقیق و توسعه این شرکت به کار خود ادامه می دهد.

این مطلب را هم ببینید
معرف بهترین اپلیکیشن ها برای طراحی پوستر در اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *