بررسی و معرفی تجهیزات, عکاسی و فیلم برداری

نحوه استفاده از مونوپاد در عکاسی

How to Use a Monopod

در حالی که یک سه پایه خوب و محکم معمولاً برای تثبیت وسایل شما مناسب است ، مواقعی وجود دارد که یک مونوپاد راحت تر باشد و یا می تواند در پشتیبانی از ترکیب دوربین / لنزهای بزرگتر کمک بزرگی باشد. ما در این مقاله قصد داریم نحوه استفاده از مونوپاد در عکاسی را بیان کنیم.

برخی از افراد به درستی نحوه استفاده از مونوپاد را نمی دانند و گمان می کنند مونوپارد فقط برای استفاده از گوشی تلفن همراه طراحی شده. ما در این مقاله این دیدگاه را به طور کامل تغییر می دهیم.

روش ۱: مستقیم در جلو

بیشتر افراد ابتدا از این روش استفاده می کنند زیرا این روش منطقی در نحوه استفاده از مونوپاد است. آنها با پاهای خود به صورت مربع ایستاده و به عرض تقریبی شانه پاهای خود را باز می کنند ، سپس پایه مونوپاد را تقریباً متمرکز بین پاهای خود قرار می دهند و مستقیم در مقابل آنها قرار می دهند به طوری که پای مونوپاد مثلثی را با دو پای عکاسان تشکیل دهد. این مدل کم و بیش یک سه پایه را با دو پا تقلید می کند که توسط عکاس و پایه مونوپاد تهیه شده است. برای افزایش پایداری ، از بند مچ دست استفاده کرد. باید با استفاده از آن برای محکم نشستن یا فشار دادن پای مونوپاد به داخل زمین استفاده شود.

این مطلب را هم ببینید
رفلکتور ها در عکاسی

آن را امتحان کنید و خواهید دید که تسمه فقط برای حمل مونوپود نیست بلکه می تواند دروبین شما را به راحتی نگه دارد. قبل از خرید اسن وسیله حتما بلندی بند را چک کنید تا نه زیاد بلند باشد و نه زیاد کوتاه .

روش۲: پایه مونوپاد را به عقب پای خود تکیه دهید.

این مدل هم یک نحوه استفاده از مونوپاد می باشد که برای شما توضیح می دهیم. در این روش شما باید شبیه یک بوکسور بایستید و یکی از پاهای خود را در عقب پای دیگ قرار دهید. از پای دیگر به عنوان مهار استفاده می شود.

بند را دور مچ دست خود بپیچید و مانند حالت قبل اقدام به تنظیم پایه مونوپاد و سپس عکاسی کنید.

روش ۳: بین پاها

این روش چیزی تلفیق روش یک و دو است. با این تفاوت نسبت به روش دو که شما مونوپاد را به یک پای خود تکیه نخواهید داد. در این حالت حدودا پا را به اندازه عرض شانه ها یا کمی بزرگتر باز کنید و پاره مونوپاد را دقیقا وسط پاها قرار دهید. در این حالت مثلث مانند قسمت اول تشکیل نمی شود. همانند دو حالت قبل باید با ایجاد فشاری مونوپاد را درون زمین فرو کنید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین اپلیکیشن های تایم لپس برای موبایل

بند مونوپاد تقریبا در جلوی شما قرار می گیرد و اگر کوتاه باشد نمی توانید آن را در دست خود قرار داده و برای تنظیمات بیشتر از آن استفاده نمایید.

نکات دیگر در ارتباط با استفاده از مونوپاد

در قسمت قبل ما اقدام به معرفی روش هایی در جهت استفاده از مونوپاد کردیم. نحوه استفاده از مونوپاد را به سه حالت توضیح دادیم. حال قصد داریم نکات بیشتری را ارتباط با این وسیله عکاسی برای شما بیان نماییم.

مونوپاد ها گاهی سری مخصوص به خود را دارند. در حالی که استفاده از مونوپود بدون سر از نظر بسیاری از عکاسان ورزشی و حیات وحش ترجیح داده می شود ، در صورت تمایل ، می توان از سر استفاده کرد اما فقط مطمئن باشید که سر و پیچ ها می توانند از وزن دوربین و لنز پشتیبانی کنند. زیرا ممکن است در صورت تحمل نکردن وزن باعث آسیب شوند. یک سر gimbal برای لنزهای تله بزرگتر بهتر عمل می کند.

سخن آخر

ما در این مقاله به معرفی مونوپاد پرداختیم و نحوه استفاده از این وسیله را به طور کامل برای شما بیان نمودیم. این وسیله در عکاسی می تواند کمک بسیاری به عکاسان کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *