ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

نحوه تمیز کردن لپ تاپ

همه کامپیوترها به مرور زمان کثیف می شوند. با این حال، لپ‌تاپ‌ها به دلیل نحوه کار با آن‌ها بیشتر به تمیز کردن نیاز دارند. به خصوص اگر اغلب با لپ تاپ خود سفر می کنید، احتمالاً می خواهید حداقل یک بار در ماه آن را تمیز کنید. تجمع  کثیفی، به خصوص روی صفحه نمایش و کلیدها، می تواند عملکرد لپ تاپ شما را مختل کند. همیشه مطمئن شوید که لپ تاپ خود را خاموش کرده و آن را از هر منبع برقی قبل از شروع به تمیز کردن، جدا کنید. در صورت امکان، باید باتری را نیز خارج کنید

پاک کردن صفحه نمایش

1

گرد و غبار سطح را با یک پارچه میکروفیبر پاک کنید. پارچه را تا کنید و آن را به آرامی در تمام عرض صفحه نمایش خود به جلو و عقب بمالید. ممکن است بخواهید صفحه را با دست دیگر خود محکم کنید تا در حین تمیز کردن آن حرکت نکند. به صفحه نمایش را زیاد فشار ندهید یا سعی نکنید نقاط سرسخت را خراش دهید ممکن است به صفحه نمایش خود آسیب برسانید. فقط از کمترین فشار برای پاک کردن گرد و غبار سطح استفاده کنید.

2

از یک اسفنج مرطوب برای کثیفی استفاده کنید. یک اسفنج تمیز را خیس کنید، سپس آن را فشار دهید تا تقریباً خشک شود. به جای آب لوله کشی از آب تصفیه شده یا مقطر استفاده کنید چرا که می تواند رگه های معدنی روی صفحه نمایش شما باقی بگذارد. صفحه نمایش خود را به آرامی با استفاده از فشار ملایم پاک کنید .همچنین می توانید از دستمال مرطوب تمیز کننده از قبل مرطوب شده استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که حاوی مواد پاک کننده خشن مانند آمونیاک یا سفید کننده نباشد که ممکن است به صفحه نمایش شما آسیب برساند.
آب می‌تواند به لپ‌تاپ شما چکه کند و به اجزای داخلی آسیب برساند، بنابراین مطمئن شوید که تمام مایع اضافی را خارج کرده‌اید.
برای لکه های سرسخت، فقط یک قطره صابون ظرفشویی ملایم به آب اضافه کنید. اگر صفحه نمایش لمسی دارید، به دفترچه راهنمای مالک یا وب سایت سازنده خود مراجعه کنید تا مشخص کنید چه مواد پاک کننده ای برای این کار ایمن هستند.

3

روی یک کیت تمیزکننده صفحه نمایش برای صفحه نمایش های کثیف سرمایه گذاری کنید. می‌توانید کیت‌های تمیزکننده صفحه‌نمایش را به‌صورت آنلاین یا در هر فروشگاهی که لوازم الکترونیکی می‌فروشد، خریداری کنید. این کیت ها شامل پاک کننده ای است که مخصوص صفحه نمایش لپ تاپ طراحی شده است و معمولاً با پارچه میکروفیبر مخصوص به خود ارائه می شود. اگر صفحه‌نمایش لمسی دارید، مطمئن شوید که یک کیت ایمن برای صفحه‌نمایش‌های لمسی فهرست شده است.از شیشه پاک کن های معمولی، به ویژه آنهایی که حاوی آمونیاک هستند، روی صفحه نمایش لپ تاپ استفاده نکنید. آنها می توانند به صفحه نمایش آسیب بزنند.

این مطلب را هم ببینید
آموزش مخفی کردن درایوهای کامپیوتر در ویندوز

4

برای از بین بردن رگه ها، با حرکات دایره ای پولیش دهید. پس از اتمام تمیز کردن، پارچه میکروفیبر خود را بردارید و به آرامی صفحه نمایش خود را به صورت دایره ای مالش دهید. این کار رگه ها یا ذرات اسفنج را از بین می برد.از یک گوشه بالا شروع کنید و در دایره های محکم در بالای صفحه خود ادامه دهید، سپس به جلو و عقب بروید تا به پایین برسید.

تمیز کردن صفحه کلید

1

گرد و غبار را از صفحه کلید خود تکان دهید. کناره‌های لپ‌تاپ خود را به خوبی در دست بگیرید و با صفحه باز آن را وارونه کنید. دستگاه را به آرامی تکان دهید تا خرده ها و ذرات بزرگتر خارج شوند. همچنین ممکن است بخواهید آن را به یک سمت و سپس به سمت دیگر کج کنید تا بقایای گیر کرده زیر کلیدها را آزاد کنید.اگر مدتی است لپ تاپ خود را تمیز نکرده اید، یا اگر مرتباً در حین استفاده از لپ تاپ خود غذا می خورید، آن را روی سطل زباله تکان دهید تا بیشتر به هم نریزید.اگر قبلاً صفحه نمایش خود را تمیز کرده اید، ممکن است بخواهید پس از انجام این کار، آن را با پارچه میکروفیبر خود پاک کنید. گرد و غبار از صفحه کلید ممکن است به صفحه نمایش ختم شود.

2

گرد و غبار و مو را از صفحه کلید جاروبرقی بکشید. اگر جارو برقی دستی کوچکی دارید، از کوچکترین ضمیمه برای پاک کردن زباله ها از صفحه کلید خود بدون آسیب رساندن به لپ تاپ خود استفاده کنید. پیوست را به آرامی در سراسر صفحه کلید حرکت دهید، از بالای صفحه کلید به پایین روی هر ردیف بروید.همچنین می توانید از یک قوطی هوای فشرده استفاده کنید. با این حال، اگر این کار را کردید، صفحه‌کلید خود را با زاویه‌ای کج کنید تا گرد و غبار را به زور از صفحه‌کلید خارج کنید. اگر هوای فشرده را مستقیماً به کیبورد وارد کنید، گرد و غبار و زباله‌ها را بیشتر داخل صفحه کلید می‌دهید. این به ویژه برای صفحه کلیدهای مک بوک، که به داخل دستگاه باز هستند هم صدق می کند.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین هدفون های بیتس 2020

نکته: اگر از هوای فشرده استفاده می کنید، لپ تاپ خود را با زاویه 75 درجه تکیه دهید یا آن را به پهلو قرار دهید. به این ترتیب، می‌توانید هوا را در زیر کلیدها دمید بدون اینکه گرد و غبار به داخل دستگاه برگردد.

3

برای پاک کردن کثیفی از روی کلاهک از یک پاک کن مداد استفاده کنید. اگر از زاویه به کلیدها نگاه کنید، می‌توانید متوجه شوید که کجای کثیفی روی درپوش‌های کلید از انگشتانتان جمع شده است. پاک کن مداد خود را بردارید و به آرامی بمالید تا از شر این تجمع خلاص شوید.پس از استفاده از مداد پاک کن، ممکن است بخواهید دوباره جاروبرقی را روی کلیدها بکشید.

4

با یک سواب پنبه ای بین کلیدها قرار بدهید. ممکن است متوجه شوید که کثیفی بین کلیدها نیز جمع شده است. یک سواب پنبه ای به اندازه کافی کوچک است که این نواحی را تمیز کند. اگر صفحه‌کلید شما به‌خصوص کثیف است، سواب پنبه‌ای را به الکل آغشته کنید.مراقب باشید که سواب پنبه ای خیلی خیس نشود. هنگام تمیز کردن خیلی محکم فشار ندهید اگر نمی خواهید الکل از زیر کلیدها به داخل دستگاه شما چکه کند.یک سواب پنبه ای آغشته به الکل نیز برای تمیز کردن قسمت بالای کلیدها کار می کند، به خصوص اگر لکه چسبناکی دارید که پاک کن نمی تواند آن ها را بگیرد.

5

کلیدها را با یک پارچه کمی مرطوب پاک کنید. از یک پارچه میکروفیبر مرطوب شده با آب مقطر یا مخلوط ضدعفونی کننده از قسمت های مساوی آب و الکل استفاده کنید. قبل از استفاده از پارچه روی صفحه کلید، تمام مایع اضافی را به طور کامل فشار دهید. به آرامی بالای کلیدها بمالید  آنها را فشار ندهید.بعد از اینکه از یک پارچه کمی مرطوب استفاده کردید، کلیدها را دوباره با یک پارچه کاملا خشک پاک کنید تا رطوبت تمام شود.

6

فقط در صورتی کلیدها را بردارید که می دانید چگونه آنها را دوباره برگردانید. برداشتن کلاهک‌ها ممکن است تنها راه برای از بین بردن همه آلودگی‌های گرفته شده در زیر کلیدها باشد. اگر هرگز لپ‌تاپ خود را تمیز نکرده‌اید، یا در حین استفاده از لپ‌تاپ خود مرتب غذا می‌خورید، این احتمالاً درست است. با این حال، بسته به طراحی دستگاه شما دارد.ممکن است بخواهید قبل از برداشتن کلیدها از صفحه کلید خود عکس بگیرید، فقط برای اینکه مرجعی برای قرار دادن مجدد آنها داشته باشید. هنگامی که همه کلیدها خاموش هستند، امکان دارد ترتیب را فراموش کنید، به خصوص برای کلیدهای عملکرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *