مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

نسخه جدید گوگل مپ با تغییرات ظاهری ارائه شد

نسخه جدید گوگل مپ

با پیشرفت تکنولوژی، نقشه های کاغذی دیگر همانند گذشته جوابگوی نیاز کاربران نیستند و نقشه های دیجیتالی به خاطر دقت زیادی که دارند جایگزین خیلی بهتری از آن ها هستند. سرویس گوگل مپ ، تحول عظیمی را در سیستم مسیریابی دنیا به وجود آورد و به معنای واقعی کلمه جهان در جیب شماست را به جهانیان ثابت کرد. گوگل همواره سعی دارد در هر آپدیت این ابزار کاربردی ، قابلیت های ویژه ای به آن اضافه کند. نسخه جدید گوگل مپ که به تازگی ارائه شده است با چند تغییر ظاهری همراه می باشد.

تغییرات نسخه جدید گوگل مپ

رابط کاربری بهبودیافته‌ی بخش به‌اشتراک‌گذاری لوکیشن که احتمالا ازطریق به‌روزرسانی جدید به گوگل مپس آمده، این‌بار مدرن‌تر به‌نظر می‌رسد و قابلیت‌هایی جالب‌تر ارائه می‌دهد. گوگل از مدت‌ها پیش اپلیکیشن مپس را به زبان طراحی متریال دیزاین مجهز کرده است. تغییرات اعمال‌شده در متریال دیزاین گوگل مپس اضافه‌شدن دکمه‌ای شناور به بخش به‌اشترا‌ک‌گذاری لوکیشن و  توضیحات بیشتر به صفحه‌ی اصلی آن را شامل می‌شوند.

این مطلب را هم ببینید
آموزش قرار دادن تصویر درون متن در ورد

رابط کاربری جدید گوگل مپس بهتر از قبل با زبان طراحی متریال دیزان ۲ سازگاری دارد. برای دسترسی به این بخش، می‌توانید در گوگل مپس روی آواتار خود ضربه بزنید و گزینه‌ی Location Sharing را انتخاب کنید. بخش‌های دیگر اپلیکیشن گوگل مپس از مدتی پیش به متریال دیزاین ۲ مزین شده بودند. در نسخه‌ی جدید نوار آبی‌رنگ بخش بالای صفحه از بین رفته و به‌جای آن نواری کوچک‌تر با رنگ سفید به‌چشم می‌خورد.

منو سریع مربوط ‌به به‌اشتراک‌گذاری لوکیشن با مخاطبان نیز اندکی دستخوش تغییر شده است و از‌این‌پس آیکون‌هایی که به‌صورت شناور در این منو ظاهر می‌شوند، لبه‌ای گرد دارند. به ‌علاوه، منو کشویی کوچکی هم در رابط کاربری جدید به‌چشم می‌خورد. لوکیشن فعلی شما همواره ازطریق نوعی کارت شناور در بخش بالای صفحه به‌نمایش درخواهد آمد.

این مطلب را هم ببینید
جدیدترین مرورگرهای سال 2020 را بشناسید

در‌حال‌حاضر، مشخص نیست تغییرات یادشده از چه طریقی به گوگل مپس اضافه شده‌اند. برخی افراد می‌گویند این تغییرات در نسخه‌ی ۱۰/۴۰/۲ اپلیکیشن گوگل و ازطریق به‌روزرسانی نرم‌افزاری مپس به این سرویس اضافه شده‌اند و برخی دیگر می‌گویند گوگل با اعمال تغییراتی در سرور، این قابلیت‌های جدید را به‌همراه آورده است. البته در‌هر‌صورت با نصب نسخه‌ی ۱۰/۴۰/۲ گوگل مپس به رابط کاربری جدید دسترسی پیدا خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *