تحلیل و بررسی, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

نسل سوم سرفیس بوک مایکروسافت رونمایی شد

نسل سوم سرفیس بوک مایکروسافت

مایکروسافت روز گذشته محصولات جدیدی را معرفی کرد که سرفیس بوک 3 ، سرفیس گو 2 و مایکروسافت سرفیس هدفون 2 برجسته‌ترین آن‌ها هستند. شاید بسیاری از کاربران که مدتهاست که در انتظار نسل سوم سرفیس بوک مایکروسافت می باشند و بلخره این غول فناوری به انتظار عاشقان خود پایان داد.

نسل سوم سرفیس بوک مایکروسافت

به گفته مایکروسافت این کمپانی قصد دارد سرفیس بوک ۳ را در دو مدل با صفحه‌نمایش ۱۳/۵ یا ۱۵ اینچ روانه‌ی بازار می‌کند. دو سال از عرضه‌ی آخرین سرفیس بوک می‌گذرد، بنابراین تغییرات جزئی سرفیس بوک ۳ از لحاظ ظاهری اندکی ناامیدکننده هستند، زیرا کاربران طی چند وقت اخیر انتظارات‌شان را از لپ‌تاپ جدید بالا برده بودند. با این‌وجود سرفیس بوک ۳ از لحاظ سخت‌افزاری تغییراتی مهم به‌خود دیده است تا عملکرد بهتری نسبت‌ به نسل‌های پیشین از خود برجای بگذارد.

نسل سوم سرفیس بوک مایکروسافت

بزرگترین تغییر ایجاد شده در Surface Book 3 استفاده از جدیدترین پردازنده نسل 10 اینتل در این لپ تاپ است. نسخه پایه از مدل ۱۳.۵ اینچی این لپ‌تاپ با قیمت ۱۵۹۹ دلار همراه است و پردازنده چهار هسته‌ای Core i5 دارد. نسخه پایه از مدل ۱۵ اینچی اما با پردازنده چهار هسته‌ای Core-i7 همراه است و قیمت آن هم ۲۲۹۹ دلار تعیین شده است.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین نرم افزارهای تقویت صدا در ویندوز

در حالی که مدل ۱۳.۵ اینچ این لپ‌تاپ به صورت پایه با گرافیک اینتل Iris Plus همراه است، یک آپشن دیگر برای خریداران در نظر گرفته شده تا گرافیک آن را به Nvidia GeForce GTX 1650 Max-Q ارتقا دهند که قیمت پایه برای این حالت هم ۱۹۹۹ دلار است. مدل ۱۵ اینچی این لپ‌تاپ هم به صورت پایه با گرافیک GTX 1660Ti همراه است اما مدل بیزنس آن می‌تواند تا پردازنده Quadro RTX 3000 ارتقا یابد که قیمت پایه برای چنین مدلی ۳۴۹۹ دلار است.

مایکروسافت می‌گوید که سرفیس بوک 3 را برای استفاده طراحان، مهندسان، توسعه دهندگان و گیمرها طراحی و تولید کرده و این لپ تاپ برای این طیف از کاربران بسیار مناسب خواهد بود. دقیقاً به همین دلیل هم سعی شده تا از قطعات سخت افزاری قدرتمندی استفاده شود که از جمله آن‌ها می‌توان به حافظه رم تا 32 گیگابایت و فضای ذخیره‌سازی پرسرعت PCie NVMe SSD با حداکثر طرفیت 2 ترابایت اشاره کرد.

این مطلب را هم ببینید
علائم خراب شدن پاور کامپیوتر را بشناسید

با همه‌ی این‌ها نمی‌توانیم از سرفیس بوک ۳ به‌عنوان بهترین لپ‌تاپ برای مصارف گیمینگ یاد کنیم. مگر اینکه کاربر بخواهد لپ ‌تاپی منحصربه‌فرد تهیه کند که ضمن ارائه‌ی قابلیت‌های مدرن نظیر صفحه‌نمایش لمسی و پشتیبانی از قلم لمسی، سخت‌افزار قدرتمندی داشته باشد.

امروزه به‌دلیل شرایط ویژه‌ای که در پی همه‌گیری ویروس کرونا پیش آمده، بسیاری از فروشگاه‌‌ها تعطیل شده‌اند. بنابراین مایکروسافت تلاش کرده است خرید سرفیس‌های جدید را برای کاربران آسان‌تر کند. مایکروسافت می‌گوید کاربران می‌توانند تا ۶۰ روز آینده در هر زمان که خواستند سرفیس‌های جدیدی را که خریده‌اند، برگردانند. درضمن تمامی سرفیس‌های جدید با ارسال رایگان به دست مشتریان می‌رسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *