بازی و سرگرمی, معرفی بازی

نقد و بررسی بازی Factorio

بررسی بازی Factorio

یکی از بهترین بازی ها در سبک شبیه‌ساز ساخت و ساز و مدیریت منابع ، Factorio می باشد. در این بخش با ما همراه باشید تا به نقد و بررسی بازی Factorio بپردازیم.

بررسی بازی Factorio

گیم پلی بازی

بازی Factorio برای بسیاری از گیمرها عنوانی ترسناک است. با وجود اینکه یادگیری گیم پلی بازی فکتوریو بسیار آسان است، اما تسلط بر آن نیز بسیار عمیق و دشوار است. این واقعیت می‌تواند در وهله اول بسیاری را از تلاش برای بازی منصرف کند. با وجود تمام پیچیدگی‌های گیم پلی، بازهم بازی استراتژیک فکتوریو می‌تواند به سرعت به یک تجربه اعتیاد آور و راضی کننده تبدیل شود.

بازی Factorio یک ویکی رسمی دارد که پر از اطلاعات مفید است. دقیقاً مانند سایر ویکی‌های بازی، بازیکنان جدید می‌توانند از این طریق برای یافتن اطلاعات در مورد بسیاری از مواد، دستور العمل‌ها و مکانیک‌های بازی استفاده کنند. بازیکنان جدیدی که در این بازی حضور دارند باید از قسمت آموزش‌ها بازدید کنند که منجر به ایجاد صفحاتی مفید می‌شود، از جمله راهنمای شروع سریع. ویکی رسمی در مرتب سازی اطلاعات و طبقه‌بندی موارد عالی است که به بازیکنان کمک می‌کند مقدار زیادی از مطالب را در Factorio پیمایش کنند. یکی از روش‌هایی که ویکی این اطلاعات را مرتب می‌کند بر اساس پیچیدگی است. بخشی برای مبتدیان، بازیکنان پیشرفته و بازیکنان خبره وجود دارد که ممکن است در بالاترین سطح اتوماسیون غرق شوند.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین تبلت های گیمینگ مقرون به صرفه

Factorio بازیکنان بخش اکشن بازی را با بیترها (Biters) پیش می‌برد؛ دشمنانی که با شروع تولید آلودگی به کارخانه شما حمله می‌کنند. هرچه یک بازیکن آلودگی بیشتری ایجاد کند، حملات بیترها دشوارتر می‌شوند. این ممکن است گاهی اوقات برای بازیکنان تازه‌کار تا وقتی که دارند اصول بازی را یاد می‌گیرند، بیشتر باشد. خوشبختانه در راهنمای بازی Factorio برای بازیکنانی که فقط می‌خواهند روی کشف بخش مکانیک ساختمان متمرکز شوند، یک راه حل ساده وجود دارد. هنگام شروع ساخت دنیای جدید، می‌توانید آن را روی حالت آرام قرار دهید. این کار از تخم‌ریزی بیترها جلوگیری نمی‌کند، اما هوش مصنوعی آن‌ها را تغییر می‌دهد به طوری که آنها فقط در صورتی که شما به آن‌ها حمله کنید، به شما حمله خواهند کرد.

قدرت یک منبع حیاتی در بازی Factorio است که بازیکن باید آن‌ را مدیریت کند. تقریباً مانند دنیای واقعی، منابع انرژی تجدیدپذیر و تجدید ناپذیر وجود دارد. شروع کار با انرژی‌های تجدید ناپذیر شاید ساده‌ترین راه برای شروع کارخانه باشد، اما در نهایت انتقال به منابع تجدیدپذیر برای ادامه کار یک امر ضروری می‌شود. ویکی مکانی عالی برای بررسی مواردی مانند انواع مختلف انرژی و میزان مصرف انرژی در ماشین‌های خاص است. یکی از مواردی که باید هنگام خواندن منابع مختلف انرژی به خاطر بسپارید، نسبت‌ها است. در واقع مقدار مشخصی از یک مورد خاص، برای کار با حداکثر عملکرد مورد نیاز است. درک نحوه کار تولید برق به پیشرفت افراد تازه وارد در بازی کمک می‌کند.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین بازی های چند نفره آفلاین

چیزی که باید از ابتدا برای آن تلاش کرد تهیه اتومبیل است که اولین وسیله نقلیه‌ای است که بازیکنان می‌توانند تولید کنند. اتومبیل‌ها به میزان قابل توجهی فضای پخش‌کننده را افزایش می‌دهند، که به نوبه خود به گسترش پایه‌ها کمک می‌کند. یک ماشین همچنین می‌تواند به مبارزه با Biters کمک کند، اگرچه برج‌ها روش قابل اطمینان‌تری برای دفاع از پایگاه‌های شما هستند. در مورد بیترها توجه داشته باشید که نباید خیالتان از اطراف خود و پایگاه‌هایتان خیلی راحت باشد. حتی اگر یک پایگاه در ابتدا بتواند به راحتی از خود در برابر حملات دفاع کند، در نهایت با قدرت گرفتن بیترها شروع به لرزش می‌کند. با ادامه پیشرفت بازیکن و پیشرفت کارخانه، بیتر شروع به رشد می‌کند و به انواع جدیدی تبدیل می‌شود که دفاع در برابر آنها دشوارتر است.

همانطور که قبلا نیز گفتیم، بازیکنان می‌توانند در ابتدای کار با یادگیری تعدادی از نسبت‌های کلیدی کارایی خود را افزایش دهند. به عنوان مثال، طرفداران مشتاق بازی‌های شبیه ساز کارخانه باید مقدار سیم مسی مورد نیاز برای ایجاد دسته‌ای از مدارهای الکترونیکی را بیاموزند. یا مثلا دیگ بخار بگیرند. این اولین منبع قدرت سازگار و قابل اعتماد خواهد بود. چند دیگ بخار توسط یک پمپ پشتیبانی می‌شود؟ چند موتور توسط یک دیگ بخار پشتیبانی می‌شود؟ این سوالات ممکن است بی‌اهمیت به نظر برسند، اما تأثیر به‌سزایی در کارایی درون بازی خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *