مقالات اینترنت و شبکه, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

نکات مهم برای خرید مودم در سال 2020 برای افزایش سرعت اینترنت

خرید مودم در سال 2020

این روزها اینترنت به یکی از مهم‌ترین بخش‌های زندگی همه‌ی ما تبدیل شده است. اینترنت خوب و پرسرعت یار شما در روزهای قرنطینه و بهترین همدم و همیار شما خواهد بود و با آن می‌توانید کلیه فعالیت‌های آن لاین خود را اعم از کاری، شخصی و سرگرمی انجام دهید. نکته مه اینجاست که هر چه مودم وایرلس ما قوی تر باشدف می تواند سرعت بیشتر نیز داشته باشد و دیگر مشکلات قطع ارتباط و کمبود آنتن دهی را نخواهیم داشت. از این رو در این بخش می خواهیم نکات مهم برای خرید مودم در سال 2020 برای افزایش سرعت اینترنت را به شما عزیزان یادآور شویم.

افزایش سرعت اینترنت با رعایت نکات زیر هنگام خرید مودم در سال 2020

منطقه

اگر در منطقه ای زندگی می‌کنید که خط تلفن وجود دارد و مخابرات به شما مجوز دسترسی به اینترنت می‌دهد می‌توانید از مودم های ADSL استفاده کنید. اما اگر در منطقه‌ای ساکن هستید که خط تلفن وجود ندارد و یا تلفن شما از سمت مخابرات رانژه نشده، می‌توانید از مودم های سیم کارت خور TDLTE و LTE و یا از تجهیزات وایرلس (Wireless) برای اتصال به اینترنت استفاده نمائید. البته تجهیزات فیبر نوری (VDSL) نیز گزینه ی دیگری هست که مخصوص مناطق نزدیک به کابل کشی فیبر نوری است و درصورتی که در منطقه دورتر باشید باید هزینه فیبرکشی را خودتان پرداخت کنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش تنظیمات رنگ مانیتور در ویندوز ۱۰

سرعت اتصال درمقابل هزینه قابل پرداخت

برای داشتن سرعت بالا ، به ترتیب مودم فیبر نوری VDSL، مودم TDLTE / LTE و در نهایت مودم ADSL از بهترین انتخاب‌ها خواهند بود. هزینه های این تجهیزات به ترتیب از فیبرنوری، گران ترین تا ADSL، ارزان ترین ادامه دارد.

حجم ترافیک دریافتی

اگر حجم دانلودهای شما بالاست ، باید از مودم ADSL استفاده کنید چون حجم های موردنیاز این مودم بسیار به صرفه و ارزان است. حتی شما می‌توانید حجم نامحدود خریداری کنید و با خیال راحت به دانلود بپردازید. هرچند در فروشگاه پنزا نیز می توانید سیم‌کارت های مخصوص مودم TDLTE را با حجم بسیار بالا و قیمت مناسب تهیه کنید.

مودم ثابت یا همراه (جیبی)

اگر در یک جای ثابت بیشترین میزان استفاده از اینترنت را دارید ، مودم ثابت برایتان مناسب خواهد بود. اما اگر اهل سفر هستید و یا در مناطق روستائی رفت و آمد می‌کنید، مودم های همراه از نوع سیم کارت خور LTE / TDLTE جزو انتخاب های شما هستند که سایز بسیار کوچکی نیز دارند.

این مطلب را هم ببینید
آموزش نحوه حذف بک گراند در پاورپوینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *