عکاسی با موبایل, عکاسی و فیلم برداری

نکات مهم عکاسی منظره با موبایل که باید بدانید

عکاسی منظره با موبایل

امروزه در مسافرت ها و گردش ها افراد بیشتر از دوربین موبایل شان استفاده می کنند، در واقع پیشرفت تکنولوژی بـه حدی خوب بود کـه حالا دوربین های موبایلی کیفیت های راضی کننده ای در ثبت عکس ها دارند. اما برای اینکه بتوانید بصورت حرفه ای عکاسی منظره با موبایل را انجام دهید ؛ بهتر است نکاتی را که در این بخش آموزش می دهیم ، بخاطر بسپارید.

عکاسی منظره با موبایل

روشن کردن جدول برای استفاده از قوانین ترکیب‌بندی

اکثر گوشی‌های موبایل یک جدول راهنما دارند که با استفاده از آن می‌توانید با کمک قانون معروف یک سوم ترکیب‌بندی خیلی بهتری داشته باشید. شما اغلب اوقات می‌توانید این قابلیت را در منو یا بخش تنظیمات دوربین فعال کنید. پس از اینکه جدول را فعال کردید سعی کنید عناصر مهم تصویر را در بین خطوط و یا روی یکی از خطوط یک سوم قرار دهید. در صورتی که آسمان بخش جذاب‌تر تصویر شما است خط افق را در یک سوم پائین عکس قرار دهید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی معروف ترین عکاس های خیابانی

اما در صورتی که خطوط راهنمای خیلی خوبی در تصویر دارید و پیش زمینه نیز جذاب‌تر است خط افق را روی یک سوم بالایی تصویر قرار دهید. برخی اوقات ممکن است داخل عکس شما یک بازتاب وجود داشته باشد که در این حالت باید به صورت 50-50 عمل کنید. با اینکه قانون یک سوم می‌تواند به شما کمک کند عکس‌های جذاب و متعادلی بگیرید، برخی اوقات با شکستن این قانون می‌توانید به عکس‌های جذاب‌تر و خیلی زیباتری دست بیابید.

اطمینان از صاف بودن خط افق

خطوط راهنما علاوه بر اینکه برای انجام ترکیب‌بندی خیلی به شما کمک می‌کنند برای تراز کردن خط افق نیز خیلی کاربرد دارند. شما می‌توانید از این خطوط استفاده کنید تا مطمئن شوید که افق کاملا صاف است. حتی در برخی گوشی‌های هوشمند هم یک تراز افقی روی صفحه وجود دارد.

پروفایل رنگی

در برخی از گوشی‌های موبایل شما می‌توانید یکی از حالت‌های رنگی نرم، شاداب و یا استاندارد را برای عکاسی انتخاب کنید. حالتی که بیشتر برای شما مناسب است را استفاده کنید اما در صورتی که می‌خواهید عکس‌های خودتان را در آینده ادیت کنید بهتر است حالت رنگی را روی استاندارد تنظیم کنید تا بتوانید در زمان ادیت رنگ‌های تصویر را اصلاح کنید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین دوربین های عکاسی سال 2020

فوکوس کردن

در عکاسی منظره با گوشی موبایل تنظیم فوکوس و قرار دادن آن به صورت دقیق روی سوژه از اهمیت خیلی زیادی برخوردار است. خیلی از مردم انجام این کار ساده را فراموش می‌کنند و بدون فوکوس کردن دوربین را به سمت سوژه می‌گیرند و از آن عکاسی می‌کنند.

در صحنه‌های پیچیده که اطلاعات خیلی زیادی در پیش زمینه و پس زمینه وجود دارد می‌توانید به راحتی با لمس یک سوم ابتدایی عکس روی این قسمت فوکوس کنید. این کار بیشترین عمق میدان را در اختیار شما قرار می‌دهد و به شما این اطمینان را می‌دهد که بخش‌های بزرگ‌تری از تصویر نیز به خوبی فوکوس شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *