آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

نکات مهم عکاسی پرتره مردانه

عکاسی پرتره مردانه

مردها معمولا ارتباز خوبی با عکاسی نداشته و در این روند احساس راحتی نمی کنند. بنابراین ژست های مردانه ای که به آنها می‌دهید باید جوری باشد که بتوانید نتایج خوبی را بدست آورید. در این بخش قصد داریم نکات مهم عکاسی پرتره مردانه را آموزش دهیم تا این پروسه برای آقایان به امری آسان تر تبدیل شود.

در عکاسی پرتره مردانه چه نکاتی را می بایست رعایت کرد؟

توجه به دستها

اگرچه دستها ممکن است جزئی به نظر برسند ، اگر یک مدل مرد نداند که آنها را کجا قرار دهد عکس خوبی به دست نخواهد آمد.چندین گزینه برای قرار دادن دست ها وجود دارد. یکی قرار دادن دست ها در کنار بدن ، دیگری قرار دادن یک یا هر دو دست در جیب ،متقاطع با سینه یا روی لگن است. در هر حالت ژست باید طبیعی به نظر برسد.

این مطلب را هم ببینید
آشنایی با دوربین گوپرو GoPro

یک نمایش بسیار ساده برای پرتره مردانه قرار دادن بازو ها به صورت متقاطع  یا به صورت دست به سینه است دو نکته که باید از آن مراقبت کرد: باید شانه ها را کمی عقب بکشید و ماهیچه های شکم را کنترل کنید.

تنظیم لباس

برای این که به مدل خود کاری برای انجام دادن با دست هایش بدهید، به او بگویید آستین هایش را بالا بزند، دکمه هایش را تنظیم کند، کراواتش را درست کند، یقه اش را مرتب کند، یا به ساعت مچی یا کلاه خود دست بزند. برای عکاسان مُد و فشن، این ژست با دو هدف انجام می شود: اول، به ایجاد یک فضای آرام و بی هوا (کاندید) کمک می کند، و دوم، توجه بیننده را به جزئیات کت جلب می کند.

قدم زدن

اگر مدل شما با شل کردن بدن خود در مقابل دوربین مشکل دارد، از او بخواهید تا از یک فاصله دور به سمت شما قدم بزند. این حس حرکت، تصاویر پویایی ایجاد خواهد کرد و هر گونه خشکی و راحت نبودن که لازم است سوژه شما قبل از گرفتن ژست های دیگر از شر آن خلاص شود را از بین می رود.

این مطلب را هم ببینید
فوکوس یا واضح سازی در عکاسی

دست در موها

برای ایجاد یک حس ریلکس برنامه ریزی نشده و خودجوش از مدل خود بخواهید که انگشتانش را بین موهایش ببرد. همچنین برای به دست آوردن یک ژست مشابه اما متمایز، می توانید از او بخواهید که بازویش را پایین آورده و دستش را پشت گردنش قرار دهد. اینها دو مورد از ژست های محبوب در میان عکاسان مُد و فشن هستند، و شما آنها را در تبلیغات و مجلات سراسر جهان خواهید یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *