مقالات اینترنت و شبکه, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

هراس گوگل از افزایش کاربران مرورگر اج کرومیوم

افزایش کاربران مرورگر اج کرومیوم

مدتیست که از انتشار مرورگر اج کرومیوم می گذرد و کاربران استقبال خوبی از این محصول مایکروسافت داشته اند. همین موضوع باعث هراس گوگل شده است. در واقع افزایش کاربران مرورگر اج کرومیوم گوگل را مجبور کرده تا از نفوذ خود برای اغوای آنها به استفاده از کروم روی بیاورد.

افزایش کاربران مرورگر اج کرومیوم و ترس گوگل از این موضوع

مایکروسافت که غول تکنولوژی جهان بشمار می رود ، سالها پیش با عرضه مرورگر IE توانست توجه کاربران وب را به خود جلب کند. اما پس از مدتی با ورود گوگل کروم ، مایکروسافت از قافله عقب ماند.  این کمپانی پس از مدت ها کش و سوق سرانجام به استفاده از کرومیوم روی آورد که حاصل آن مرورگر اج کرومیوم است. در حالی که تنها حدود یک ماه از انتشار نسخه پایدار این اپ می گذرد و حتی به صورت خودکار روی سیستم های ویندوزی نصب نشده، به نظر تمایل کاربران به استفاده از آن گوگل را نگران از دست دادن سهمش در بازار کرده است.

این مطلب را هم ببینید
آیکون‌های سیستمی جدید ویندوز ۱۰ توسط مایکروسافت رونمایی شد

همین موضوع سبب شده تا گوگل در محبوبترین سرویس های خود با نمایش هشدارها و پیام های مکرر کاربران را به سوی کروم بکشاند. برای مثال از چند روز قبل زمانی که کاربران اج کرومیوم برای نصب افزونه به فروشگاه کروم وب استور سر می زنند، این پیام به نمایش در می آید: «برای استفاده ایمن از افزونه ها گوگل نصب کروم را به شما پیشنهاد می کند.»

بدین ترتیب گوگل تلاش های خود را گسترده تر هم کرده و در صورت باز کردن سرویس های پرکاربردی نظیر موتور جستجو، جیمیل، داکس، ترانزلیت و درایو با استفاده از اج کرومیوم پیام های متعددی را برای ترغیب کاربر به استفاده از کروم نمایش می دهد. محتوای این پیام ها به مزایای مرورگر گوگل نسبت به رقیب اشاره داشته و روی امنیت و سرعت بالای کروم تاکید می کند. از دیگر پیام های اغواگرانه گوگل می توان به امکان مخفی کردن تبلیغات آزار دهنده، وجود مترجم داخلی و استفاده از سرویس داکس به صورت آفلاین اشاره کرد.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع مشکل از کار افتادن Settings ویندوز 10

مایکروسافت طی هفته های آینده و از طریق یک برزورسانی اج را با نسخه کرومیوم جایگزین خواهد کرد.باید منتظر ماند و دید در آن زمان گوگل چه راهکاری را در پیش خواهد گرفت.

همچنین بخوانید نحوه استفاده از چند حساب کاربری در اج کرومیوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *