مقالات اینترنت و شبکه, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

چند ترفند ساده برای افزایش سرعت مرورگر کروم

افزایش سرعت مرورگر کروم

احتمالا با مرورگر گوگل کروم که یکی از محبوب ترین‌های جهان به شمار می‌رود آشنایی دارید. ولی این مرورگر اشکالات خاص خودش را هم دارد. کند شدن سرعت عملکرد کروم یکی از نقدهای معمولی است که کاربران به این مرورگر وارد می‌کنند. در این بخش می خواهیم چند ترند ساده برای افزایش سرعت مرورگر کروم به شما عزیزان آموزش دهیم.

افزایش سرعت مرورگر کروم

حافظه نهان یا کش‌ مرورگر را خالی کنید

در مورد این‌ که آیا پاک کردن Cache واقعا می‌تواند سرعت مرورگر را بالا ببرد نظرات مختلفی وجود دارد. هر چه باشد اساسا چیزی به نام کش طراحی شده تا سرعت لود شدن صفحات و عناصر را بالا ببرد. ولی مانند بسیاری از بخش‌های دیگر سیستم، کش هم ممکن است به مرور زمان از فایل‌های بیهوده انباشته شود. در نتیجه کروم مجبور خواهد بود برای رسیدن به فایل‌های کش شده و کوکی‌های مورد نظرش زمان بیشتری را صرف کند.

از تب تنظیمات (Settings) کروم ابتدا گزینه‌ی Show advanced settings و سپس Clear browsing data را انتخاب کنید. از پنجره‌ای که باز می‌شود دو گزینه‌ی Cookies و Cached images and files را انتخاب و زمان را روی گزینه‌ی the beginning of time قرار دهید. اگر تمایل داشته باشید می‌توانید با انتخاب گزینه‌های دیگر هر نوع داده‌ی دیگری را هم که تمایل دارید از مرورگر خود پاک کنید. ممکن است در مراجعه‌ی بعدی برخی از سایت‌ها اندکی کندتر لود شوند ولی پس از آن کش گوگل کروم نسبت به قبل وضعیت ساده‌تر و مؤثرتری خواهد داشت.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع ارور Request Timeout در ویندوز

تاریخچه‌ مرورگرتان را پاک کنید

همچنین پاک کردن تاریخچه‌ مرورگر نیز می‌تواند به بهبود سرعت گوگل کروم کمک کند. برای این کار:

  1. آدرس chrome://history را در نوار آدرس تایپ کرده و اینتر بزنید. صفحه‌ای مانند تصویر فوق ظاهر خواهد شد (اگر منوی سمت چپ برایتان باز نشده است روی سه خط افقی بالا و سمت چپ صفحه کلیک کنید تا منوی کناری باز شود).
  2. از منوی سمت چپ گزینه Clear browsing data را انتخاب کنید.
  3. در پنجره‌ی بعدی گزینه‌هایی را که می‌خواهید پاک کنید تیک بزنید و سپس دکمه‌ی Clear data را کلیک کنید.

افزونه‌های اضافی را پاک کنید

افزونه‌ها مجموعه برنامه‌های کوچک و نصب شده بر روی مروگر هستند که امکانات اضافی را برای کاربر ایجاد می‌کنند. این برنامه‌ها نیز به خودی‌ خود می‌توانند باعث کاهش سرعت وب‌گردی شوند، غیر فعال‌کردن این برنامه‌ها باعث افزایش سرعت گوگل کروم خواهدشد.

این مطلب را هم ببینید
آموزش تبدیل PDF به پاورپوینت بصورت آنلاین

استفاده از افزونه‌های افزایش سرعت

گرچه برخی از افزونه‌ها می‌توانند سبب کاهش سرعت مرورگرتان شوند ولی برخی جزو دسته افزونه های افزایش سرعت کروم بشمار می روند. برای نمونه افزونه‌ی OneTab تمام تب‌های باز مرورگرتان را به فهرستی تبدیل می‌کند و مانع از کند شدن مرورگرتان می‌شود. می‌توانید به سادگی تمام تب‌هایتان را دوباره باز کنید یا روی هر کدام که دوست دارید کلیک کنید تا باز شود.

مرورگر را بروزرسانی کنید

خوشبختانه کروم به طور خودکار آپدیت‌ها را برایتان دانلود و نصب می‌کند، البته فقط وقتی که در حال اجرا نباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *